Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison käytös

Vierailija
07.10.2021 |

Puoliso (aviomies) puuttuu lähes kaikkiin minun henkilökohtaisiin asioihin, kuten esim. syyskanervien ostoon, gynellä käymiseen, mutta ei koskaan YHTEISIIN asioihin, kuten asioiden suunnitteluun, miettimiseen, järkeilemiseen tms. ainoa, mitä hän muka järkeilee on ne asiat, jotka osaan hoitaa täysin ilman hänen puuttumistaan. Mikä miestä vaivaa, onko hän se tämän palstan kuuluisa sika tai narsisti?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhriutumista tänne, 3... 2... 1...

Vierailija
2/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos keskustelisitte ja kertoisit miltä moinen käytös tuntuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska ukko!

Vierailija
4/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallinen suomalainen mies, joka on ottanut käyttäytymismallinsa vanhemmiltaan. Hän ei muutu sinun tahdostasi vaan omasta tahdostaan, mikäli saatte aikaan hyvän keskustelun aiheesta.

Vierailija
5/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika perusmieheltä. :)

Vierailija
6/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sika mikä sika!

Vierailija
7/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ämmä se on.

Vierailija
8/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ihan ensiksi "puuttuminen".

Heittää kommentteja, neuvoo, kyselee asiasta?

Käskee tekemään tietyllä tavalla, ohjailee, opastaa?

Vierailija
9/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia mainitsemiasi, arvostelee päätöksiä, osallistumatta niiden laatimiseen. Jos minulla suunnitelma X, kustannustaso X, alkaa hän sättimään sekä suunnitelman tasoa, hintaa ja toteuttamista, mutta ei kykene kumoamisellaan laatimaan omaa suunnitelmaa, tasoa tai hintaa vertailtavaksi.

Vierailija
10/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESKUSTELE ukon kanssa. Jos aikuismainen keskustelu ei onnistu ,omaa narsistisia piirteitä. Mitä sun gyne käynnit hälle kuuluu , mustasukkainen?

Vierailija
11/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi höpötät hänelle kaikkea typerää? En minä ainakaan hukkaa minun ja mieheni yhteistä aikaa juttelemalla jostakin kanervien ostamisesta. Jos haluan kanervia, niin menen ja ostan tasan niin monta kanervaa kuin mieli tekee. Gynellä käyn kun käyn ja sekään ei välttämättä ylitä meillä uutiskynnystä. Minun ei tarvitse todellakaan raportoida siitä miehelleni, vaan osaan isona tyttönä hoitaa sen ihan itsekin.

Juttelemme mieheni kanssa hyvin paljon. On ihan normaalia, että saatamme jutella vaikka pari tuntia illassa erilaisista asioista, mutta asiat ovat mielenkiintoisia ja pohdimme niitä eri näkökohdista. Tänään meillä meni varmaan 1,5 h siihen, kun juttelimme Tykit, taudit ja teräs -kirjan todella mielenkiintoista asioista. Suosittelen siis samaa sinullekin ap. Älä lörpöttele jostakin jonninjoutavasta miehesi kanssa, vaan jätä ne sivuun ja jutelkaa jostakin viisaasta asiasta. Pystytkö siihen?

Vierailija
12/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia mainitsemiasi, arvostelee päätöksiä, osallistumatta niiden laatimiseen. Jos minulla suunnitelma X, kustannustaso X, alkaa hän sättimään sekä suunnitelman tasoa, hintaa ja toteuttamista, mutta ei kykene kumoamisellaan laatimaan omaa suunnitelmaa, tasoa tai hintaa vertailtavaksi.

Ehkei kannata kertoa miehelle muista suunnitelmista kuin niistä, mihin toivoo hänen panostaan. Itse en kerro etukäteen miehelle rutiinilla esim. mitään omia lääkärijuttuja tai hankintoja joita teen, vaan kerron vasta jälkikäteen. Eri asia, jos miehellä olisi asiantuntemusta juuri kyseiseen juttuun liittyen.

Vierailija
13/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KESKUSTELE ukon kanssa. Jos aikuismainen keskustelu ei onnistu ,omaa narsistisia piirteitä. Mitä sun gyne käynnit hälle kuuluu , mustasukkainen?

Ei hänen naisgynelle mustasukkainen pitäisi olla. Kyselee tutkimusten hintaa, eikö olisi voitu tehdä jossain muualla, miksi juuri valitsemassani paikassa, ym., aika inhottavan sairasta.

Vierailija
14/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottava piirre ihmisessä..

Eli arvostelee vain arvostelemisen ilosta.

Minä jättäisin asemassasi vain kertomatta suunnitelmistani miehelle. Tarkkaile rupeaako kyselemään entistä hanakammin ja kysy sitten mitä hänellä tämän vaikuttamistarpeen taustalla on.

Mustasukkaisuutta ehdotettiin jo ainakin. Epävarmuus? Hallinnan tarve?

Puhukaa. Jos tietoa ei saa irti, muuta toimintaasi ja tosiaan tarkkaile huolella..

Vierailija
15/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oma syysi tuo on. Mitäs höpötät kuin pikkulikka kaikesta.

Kiitos, mutta olen jo aikuinen, pikkulikat kitisee, en minä.

Vierailija
16/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härregyyyd mitä miehellä edes tekee kun ei niille saa edes puhua ilman että ne osaa kuunnella :D

Vierailija
17/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottava piirre ihmisessä..

Eli arvostelee vain arvostelemisen ilosta.

Minä jättäisin asemassasi vain kertomatta suunnitelmistani miehelle. Tarkkaile rupeaako kyselemään entistä hanakammin ja kysy sitten mitä hänellä tämän vaikuttamistarpeen taustalla on.

Mustasukkaisuutta ehdotettiin jo ainakin. Epävarmuus? Hallinnan tarve?

Puhukaa. Jos tietoa ei saa irti, muuta toimintaasi ja tosiaan tarkkaile huolella..

Niin, joku näistä se todennäköisesti on. Pitää seurata miten seuraava suunnitelma menee, ei tämä nyt aikuisen miehen toimintamallista kerro, vaan persoonallisuus on hukassa, ei itse selviä suunnittelusta, mutta valmiin palapelin näkee paremmin kuin sen, että alkaa kiltisti itse laittamaan paloja oikeisiin paikkoihin. Itse uskon, että hän on kateellinen osaamiselleni, sillä suunnittelin lähes koko talon yksin muutaman sisustus-suunnittelijan kanssa ja hän vain hoiti vierellä nyököttelijän virkaa. 

Vierailija
18/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hänen naisgynelle mustasukkainen pitäisi olla. Kyselee tutkimusten hintaa, eikö olisi voitu tehdä jossain muualla, miksi juuri valitsemassani paikassa, ym., aika inhottavan sairasta.

Jos kyselee ja kyseenalaistaa tekemisiäsi, voit kokeilla että vastaat vain ympäripyöreästi. Tai sitten nostat kissan pöydälle ja vaadit häneltä rehellistä selitystä kysely- ja kyseenalaistamisvimmalleen. Ei tosiaan kuulosta terveeltä tai kovin fiksulta tuo, että tivaa noin tarkkaan jostain gynekologikäynnistäsi.

Vierailija
19/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehesi kokee jääneensä tarpeettomaksi ja siksi haluaa "olla avuksi"

Vierailija
20/26 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkei kannata kertoa miehelle muista suunnitelmista kuin niistä, mihin toivoo hänen panostaan. Itse en kerro etukäteen miehelle rutiinilla esim. mitään omia lääkärijuttuja tai hankintoja joita teen, vaan kerron vasta jälkikäteen. Eri asia, jos miehellä olisi asiantuntemusta juuri kyseiseen juttuun liittyen.

Hyvä pointti tämä!