Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

abotti tässä tilanteessa?

Vierailija
02.12.2014 |

Olen 9kk vanhan lapsen äiti ja huomaan olevani raskaana. Kuukautiset eivät ole edes palanneet vielä, ehkäisy on ollut käytössä. Kahtena päivänä epilleri unohtu. Ja nyt tulos on tämä. Toinen lapsi ei ole ollut suunnitteilla. Meillä on taloudellisesti tiukkaa ja olemme miettineet että korkeintaan 3-4v päästä. Jos luonto suo. Nythän se luonto sitten soi täysin yllättäen. Mitä tehdä on kysymys? Haluaisimme keskityä nykyiseen lapsemme täysillä. Siksi myös mietimme pidempää ikäeroa. Miehelleni myös yksi lapsi riittää hän on sanonut. Jotenkin tämä on sekavaa. Mikä on todennäköisyys että tulin ees raskaaksi? Häviävän pieni. Onko se siis kohtalo? Vai pitääkö rohkeasti tehdä päätös pistää etusijalle nykyinen tilanne ja toivoa, että tulen raskaaksi uudestaan jos joskus sitä oikeasti haluan.

Abortin vastustajien neuvoja tähän ei tarvita.

Onko äitejä ketkä ovat kokeneet saman?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuitenkin olisitte tehneet 3-4 vuoden päästä toisen lapsen, en kyllä kannusta aborttiin. Ajatelkaa, että "paketti" saapui vähän etuajassa. Toki tulee olemaan raskaampaa kun ikäero on pieni, mutta ei se ole mitään ylitsepääsemätöntä. Toisaalta voitte myös ajatella, että pikkulapsivaihe alkaa olemaan ohi silloin 3-4 vuoden päästä, jolloin alkuperäisen suunnitelmanne mukaan vasta alkaisitte yrittämään seuraavaa.

Itse tulin raskaaksi kun esikoinen oli 8kk. Lapsi oli kyllä toivottu, vaikka taloudellisesti olimmekin tiukoilla. Ihan hyvin meni eikä ikäerokaan niin mahdottoman pieni ole (1v5kk) etteikö siitä selviäisi. 

Vierailija
2/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei sulle tuota voi päättää vaan se pitää sinun ja miehesi joka kantilta miettiä ja pohtia ja päättää minkä kanssa olette valmiita elämään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos ajattelet, että tuolla 1,7 kk ikäerolla vaatteet kiertää helpommin lapselta toiselle, ja moneen paikkaan saa lapsialeen, linja-autoilla matkustaa halvalla, kouluun menevät peräkkäisinä vuosina ja tarhamaksut tippuu pois, lapsista on varmasti paremmin leikkikaverit toisilleen kuin isoilla ikäerolla....Hoitovapaat voi pitää ja pääsee nopeammin takaisin eläkettä tienaamaan.

ja miehesi on sanonut ettei ehkä halua toista lasta mutta sinä haluat, niin luuletkos että se tilaisuus enää myöhemmin tulee. Siis jos luonto suo.  Itselläni on ollut 4 keskenmenoa. Ota vastaan, jos nyt tulee.

Meillä on 2v 3 kk ikäero ja se on ollut hiton hyvä.

Vierailija
4/15 |
02.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit siis ehkäisyvalmistetta väärin ja tulit "täysin yllättäen" raskaaksi...

Vierailija
5/15 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vastauksia ja ajatuksia.

Vierailija
6/15 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen abbedissaa mieluumin, en abottia

Vierailija
7/15 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti pääset pidemmän päälle helpommalla kun lapsilla pieni ikäero, vaikka alussa voi tuntua raskaalta. Heistä on kuitenkin hyvin pian seuraa toisilleen jolloin sulle jää enemmän omaa aikaa. Pienellä ikäerolla lasten suhde muodostuu usein läheiseksi. Ei se talous siihen toiseen lapseen kaadu, suurimman osan tavaroista voi kierrättää ja lapsilisäkin nousee. Itseasiassa tulee varmaan edullisemmaksi olla poissa työelämästä yhteen putkeen ja keskittyä sitten töihin. Ajattelette itse että haluatte keskittyä yhteen lapseen, mutta lapselle sisarus saattaisi olla tosi tärkeä ja rakas jonka kanssa olisi aikuisena yhteiset lapsuusmuistot. Ajattele siis tätä hetkeä pidemmälle, ei se tiukempi vaihe kestä kuin hetken mutta päätökselläsi on seuraukset jo olemassaolevan lapsesi elämään. Kun te olette vanhoja ja dementoituneita ja teistä aika jättää on sisaruksista tukea toisilleen. Pelissä on siis paljon muutakin kuin tämä hetki.

Vierailija
8/15 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aborttia tehdä siksi että on taloudellisesti tiukkaa tai että lapsilla olis pieni ikäero.

En ole abortin vastustaja mutta raivostuttaa nämä, hups ehkäsy unohtu no voinhan mä tehdä abortin ku  ei nyt jaksa tota vauvaa- tyypit

On oikeesti vakava asia lopettaa toisen elämä eikä sitä tehdä ku äärimmäisissä tilanteissa.

Vierailija
9/15 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin raskaaksi kun esikoinen oli 3kk, lapsille tuli ikäeroa 1v ja 6 päivää. ei mun mielestäni kyllä ole oikeat syyt abortin tekoon. jos nyt abortin teet, toivon, että et tule koskaan enään raskaaksi. elämää kun ei voi itse suunnitella ja hallita täysin, mitä jos et sitten 3 vuoden päästä tulisikaan raskaaksi.

Vierailija
10/15 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, että sait lahjan vähän etuajassa ja eipä tarvitse odottaa 3-4 vuotta tai vaikkaa pidempää, kun aina ei ole sanottu, että raskautuisit juuri silloin kuin haluaisit:)

Vierailija
11/15 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tuossa tilanteessa pystyisi tekemään aborttia. Meillä on 3kk ikäinen vauva ja hänellä on 5v. Sisarus. On selvää, että heistä ei toisilleen ole leikkikaveriksi. Olen ajatellut, että haluaisin kolmannen lapsen Suht pian, koska näin heistä olisi seuraa toisilleen, voisivat jakaa huoneen ja lelut jne. Itselläni on 6v. Nuorempi sisarus ja olemme toki läheisiä nyt aikuisiällä ja olemme aina olleet läheisiä, mutta suhteemme on perustunut siihen, että olen ollut sisarukselleni turvallinen ja huoltapitävä isosisko. Vanhempamme olivat paljon töissä ja olemme olleet paljon keskenään kotona. Taloudellisesti on myös järkevämpää tehdä lapset pienellä ikäerolla ja palata sitten töihin. Näin häiritsee myös vähiten työuraa, jos sen kokee tärkeäksi.

Vierailija
12/15 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat lapsen → jatka raskautta

et halua lasta → hakeudu keskeytykseen

Yksinkertaista.

Vierailija
13/15 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 14:00"]

On oikeesti vakava asia lopettaa toisen elämä eikä sitä tehdä ku äärimmäisissä tilanteissa.

[/quote]

Raskauden keskeytys on eri juttu. Vai vastustatko myös loismatojen häätöä?

Vierailija
14/15 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytit varmaan minipillereitä? Ne täytyy ottaa täsmälleen samaan aikaan joka päivä, muuten raskaus on mahdollinen. 

-ohis

Vierailija
15/15 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin ajattelisin kuten yllä, että sisarus saapui etuajassa. Meillä on tuo ikäero! Hyvät puolet: Kaikki valmiina, vähän hankintoja. Vauvanhoito tuoreessa muistissa. Esikoinen saa olla kotona pitempään. Sisaruksista on ihanasti seuraa toisilleen - niinkuin meillä jo - ja se on paljon, paljon helpompaa kun ei tarvitse viihdyttää ihan koko aikaa. Vaatteet, lelut, harrastusvälineet kiertävät vauva-aikana ja ties miten pitkään ja siinä säästää paljon rahaa. Huoneen jakaminen tuolla ikäerolla on helppoa tulevaisuudessakin! Heillä on koulussa, tarhasss jne. tukea toisistaan. Ja mitä taloustilanteeseen tulee, sehän voi Suomessa muuttua koska vaan kun yt:t on joka puolella. Ihan hyvä hetki pitää taukoa työelämästä.

Rohkeutta ja tsemiä! Pidä ihmeessä uusi tulokas. Kaikella on tarkoituksensa, ehkä teidän perheelle tämä on vaikka miten hieno asia! Itse en ole yllätysvauvaani katunut vaikka alkuun toki oli vähän pureksimista :) Niin, ja onnea raskaudesta! Myös yllätysvauvan odotuksesta on lupa nauttia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän