KOKEMUKSIA KEHIIN UNIKOULU!!
Kertokaas Siskot miten unikoulut sujuneet, miloin lapsi tyytynyt että on yö ja lopettanut korvia huumaavan huudon..?
Meillä 1,9kk ikäinen erittäin temperamenttinen neiti joka alkaa 4t unien jälkeen yöllä huutamaan ja kitisee ja itkee noin 4t ja nukahtaa sitten. Tassu unikoulua kokeiltu ja 4 yötä mennyt. Omasta mielestä ei mitään tapahtunut isoa muutosta muuta kuin ettei yritä enää nousta sängystä ja i huuda välillä enää ihan niin kovaa mutta alan olemaan jo suht maassa. Esikoinen siis nukkui aina hyvin ja oli luonteeltaan ns helppo joten eipä ole itsellä kokemusta unikoulusta..
Naapureitakin varoitettiin unikoulusta ja huudosta, asutaan rivarissa ja neuvolantätin mielestä ollaan jo 'voiton puolella'.. Itsellä nyt sitten migreeniä ja mieskin näyttää keskitysleirin harmaalta vangilta..
Tosiaan esikoinen jo 11 vuotias ja mulla on ruennu tuntumaan etten mä ehkä osaakaan olla niin kätevä äiti kuin olin luullut.. Joskus yöllä tekisi mieli lähteä ja soittaa jonkun ovikelloa ja ängetä heille nukkumaan..
Kommentit (6)
Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? 19kk?
Meillä unikoulu toteutettiin niin että tytär jäi isin kanssa kotiin ja äiti oli mummolassa kaksi yötä, onnistuttiin isin avulla kiitos rakas mieheni !!!!!!!!!!!!!
ihana idea, paitsi mulla minnekään minne mennä
Nukkuu 4 tuntia ja itkee päälle 4 tuntia?? Huutaako 1v 9kk lapsi rinnan perään vai mikä tilanne, mulle jäi vähän epäselväksi.
.
joka tapauksessa, Voimia ap!
.
Luettuani kirjan Unihiekkaa etsimässä en enää itse aio yrittää mitään tassutuksia, joista meidän lapsi ottaa vaan lisää kierroksia. Seuraavaksi valmustaudutaan jäätävän huolella ja kokeillaan rehellinen huudatusunikoulu. TulejoMiehenjoululoma!
Joo no pakko sanoa että tassutust ja huudatusta molempia, siis vieressä on yleensä mies joka jaksaa nostaa takaisin tyynylle useammin kuin minä.. Unirytmit meni paskaks kun oli kipeänä, ei rinnalle itke kun imetyksen lopetin kun oli vielä vauvaikäinen.. En tiedä huutaa varmaan kun on temperamenttinen enkä suostu laittamaan valoja päälle huoneeseen, lamppua osoittelee kovasti, jätän verhot auki niin vähän että hieman vloa tulee että näen jos nousee ylös ja yrittää paeta :) En tiedä mistään mitään, auttaa jos kuulee etten ole ainoa jolla tällaista...