Arvostatko muiden parien avioliittoja?
Eli jos kuulet , että pari on naimisissa nouseeko arvostus?
Ja kunnioitat avioituneita?
Kommentit (6)
Sitä vain , että nyt monet sanovat avioliiton arvostuksen laskeneen... Mutta en ole koskaan kuullut kenenkään arvostavan pareja avioliiton takia :)
En. Itse en ole koskaan hinkunut avioliittoon. Olin aikoinaan tuohtunut siitä, että pitää ottaa miehen nimi. Eikä enää sukunimilain muuttuminen vaikuttanut.
En mitenkään yhtäkkiä suuresti rupea arvostamaan. Mulle tulee mieleen et pari on halunnut vannoa toisilleen perinteisen ikuisen rakkauden valan ja todistaa rakkauden kaikille. Pari voi mielestäni olla hetero tai homopari. Kunhan aviossa kans pysyvät jos siihe ryhtyvät.
Ei nouse. Täytyy kyllä myöntää, että sitten ihmettelen jos joku on ollut naimisissa esim 8 kertaa tai vaikka 3 aviopuolisoa 6 vuodessa.
En, itseasiassa säälin. Elleivät ole oikeasti onnellisia ja toisiaan kunnioittavia. Ei avioliiton varjolla saisi ketään alistaa. Ei ole ehkä avioliiton syy, mutta tiedän muutamia tällaisia "alistavia" liittoja. Avioliiton arvostus taas sinänsä ei kytkeydy minulla niissä oleviin ihmisiin sinänsä, vaan on erillinen asia. Avioliitto on instituutio, ja tosiaan instituutiona silleen ei-niin-arvostettu enää tänä päivänä, että siitä erotaan kuitenkin miltei niin kuin ei mitään oltaisi tahdottukaan. Eli miksi edes avioitua.
Ei nouse arvostus siitä mitä sen on ollut siihenkään asti, miksi helkkarissa nousisi? Outo kysymys.