Yrittäjiä linjoilla?
Minkäs alan yrittäjiä tältä palstalta löytyy? Ala, vuodet yrittäjänä, työntekijöiden lukumäärä, ikä, sukupuoli
Pihasuunnittelija, 6, 0/minä, 30, nainen
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:24"]
Iso ongelma on myös puutarhamyymälöissä asiakkaat jotka ovat teettäneet suunnitelman. Tulevat sen kanssa kassalle ja selittävät että en halua tätä tähän ja mitä laittaisin tuon tilalle... Kuka tahansa kassakesätyttö kelpaa antamaan vinkkejä. Ollaan maksettu suunnitelmasta mutta ei siitä sitten tykätä. Niin ja se ongelma syntyy siitä että joutuu antamaan ilmaiseksi lennosta pihasuunnittelua. Tämä toukokuun kiireessä ei oikein nappaa.
[/quote]
Ilmeisesti tällaisen pihasuunnitelman tekijä ei hio suunnitelmaa loppuun asti asiakkaan kanssa. Monesti esim. käsin piirtäjät tekevät suunnitelman asiakkaan kanssa keskusteltujen asioiden pohjalta ja kun se esitetään asiakkaalle on se jo valmis. Ei suurempia muutoksia oikeastaan edes pysty tekemään käsin piirrettävään suunnitelmaan. Minulle on erittäin tärkeää, että asiakas on viimeiseen silaukseenkin tyytyväinen ja suunnitelmaa muokataan siihen asti. Tosin teen kaikki suunnitelmat tietokoneella, mikä helpottaa tätä prosessia.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 19:00"]Minkäs alan yrittäjiä tältä palstalta löytyy? Ala, vuodet yrittäjänä, työntekijöiden lukumäärä, ikä, sukupuoli
Pihasuunnittelija, 6, 0/minä, 30, nainen
[/quote]
Pakko kysyä...
Miksi te suunnittelijat laitatte suunnitelmiin aina kasveja joita kukaan puutarhamyymälä ei myy?
Esim erikoiset heinät, oudot perennat tai omenalajikkeet...
Iso ongelma on myös puutarhamyymälöissä asiakkaat jotka ovat teettäneet suunnitelman.
Tulevat sen kanssa kassalle ja selittävät että en halua tätä tähän ja mitä laittaisin tuon tilalle...
Kuka tahansa kassakesätyttö kelpaa antamaan vinkkejä. Ollaan maksettu suunnitelmasta mutta ei siitä sitten tykätä.
Niin ja se ongelma syntyy siitä että joutuu antamaan ilmaiseksi lennosta pihasuunnittelua. Tämä toukokuun kiireessä ei oikein nappaa.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 19:00"]Minkäs alan yrittäjiä tältä palstalta löytyy? Ala, vuodet yrittäjänä, työntekijöiden lukumäärä, ikä, sukupuoli Pihasuunnittelija, 6, 0/minä, 30, nainen [/quote] Pakko kysyä... Miksi te suunnittelijat laitatte suunnitelmiin aina kasveja joita kukaan puutarhamyymälä ei myy? Esim erikoiset heinät, oudot perennat tai omenalajikkeet...
[/quote]
Suurin osa pihasuunnitelmista tulee viherrakentajalle rakennettavaksi. Viherrakentajilla on omat väylänsä saada erikoisempiakin taimia tukkukauppiailta. Kun pihasuunnitelma tehdään itse rakentaville, en ainakaan minä laita kovin outoja lajikkeitta suunnitelmaan juurikin tuosta syystä.