Miksi en voi lopettaa syömistä :(
Siis mistä saisin itsekuria,
Kommentit (12)
Syön liikaa ruokaa, en vaan pysty lopettamaan :(
t. alkuperäinen
Syömisen lopettaminen on epäterveellistä. Siihen on moni kuollut.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:22"]
Syön liikaa ruokaa, en vaan pysty lopettamaan :(
t. alkuperäinen
[/quote]
Vaihda ruuan laatua.
Mä pyörin samanlaisissa ongelmissa. Tänään löysin viikonlopun jäljiltä ranskalaisia perunoita ja söin niitä. Sitä ennen söin puuroa ja join 2 l vettä. Silti mä hel...ti sentään sain alas mielettömän määrän rasvapaskaa.
Mä olen yrittänyt ties mitä dieettejä paastosta karppaukseen ja ollut laihduttamatta eikä mikään auta. Aina mä vaik lihon. Ei auta, vaikka käyn kuntosalilla monta kertaa viikossa hikoilemassa oikein kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:32"]
Mä pyörin samanlaisissa ongelmissa. Tänään löysin viikonlopun jäljiltä ranskalaisia perunoita ja söin niitä. Sitä ennen söin puuroa ja join 2 l vettä. Silti mä hel...ti sentään sain alas mielettömän määrän rasvapaskaa. Mä olen yrittänyt ties mitä dieettejä paastosta karppaukseen ja ollut laihduttamatta eikä mikään auta. Aina mä vaik lihon. Ei auta, vaikka käyn kuntosalilla monta kertaa viikossa hikoilemassa oikein kunnolla.
[/quote]
Hiilaripaskaa olet vetänyt
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:32"]
Mä pyörin samanlaisissa ongelmissa. Tänään löysin viikonlopun jäljiltä ranskalaisia perunoita ja söin niitä. Sitä ennen söin puuroa ja join 2 l vettä. Silti mä hel...ti sentään sain alas mielettömän määrän rasvapaskaa. Mä olen yrittänyt ties mitä dieettejä paastosta karppaukseen ja ollut laihduttamatta eikä mikään auta. Aina mä vaik lihon. Ei auta, vaikka käyn kuntosalilla monta kertaa viikossa hikoilemassa oikein kunnolla.
[/quote]
Hiilaripaskaa olet vetänyt
[/quote]
Olen ollut syömättä myös hiilareita. Silloin lihoin kaikista eniten.
Psykologille mars. Syömishäiriö tuokin on, ja vaikea sellainen (vaikea parantua omin voimin)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:32"] Mä pyörin samanlaisissa ongelmissa. Tänään löysin viikonlopun jäljiltä ranskalaisia perunoita ja söin niitä. Sitä ennen söin puuroa ja join 2 l vettä. Silti mä hel...ti sentään sain alas mielettömän määrän rasvapaskaa. Mä olen yrittänyt ties mitä dieettejä paastosta karppaukseen ja ollut laihduttamatta eikä mikään auta. Aina mä vaik lihon. Ei auta, vaikka käyn kuntosalilla monta kertaa viikossa hikoilemassa oikein kunnolla. [/quote] Hiilaripaskaa olet vetänyt [/quote] Olen ollut syömättä myös hiilareita. Silloin lihoin kaikista eniten.
[/quote]
Proteiinit ne vasta lihottaakin, jos et kuntoile.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:44"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:32"] Mä pyörin samanlaisissa ongelmissa. Tänään löysin viikonlopun jäljiltä ranskalaisia perunoita ja söin niitä. Sitä ennen söin puuroa ja join 2 l vettä. Silti mä hel...ti sentään sain alas mielettömän määrän rasvapaskaa. Mä olen yrittänyt ties mitä dieettejä paastosta karppaukseen ja ollut laihduttamatta eikä mikään auta. Aina mä vaik lihon. Ei auta, vaikka käyn kuntosalilla monta kertaa viikossa hikoilemassa oikein kunnolla. [/quote] Hiilaripaskaa olet vetänyt [/quote] Olen ollut syömättä myös hiilareita. Silloin lihoin kaikista eniten.
[/quote]
[/quote]
Ei proteiina lisätä, jos vähentää hiilareita.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 13:01"]
[/quote]
[/quote]
Ei proteiina lisätä, jos vähentää hiilareita.
[/quote]
Mutta kun ap:n ongelma on se, että mättää paljon ruokaa, ja joku kommentoi että hiilareita. Syöt paljon mitä tahansa, niin lihot. Proteiineilla helpommin.
Mene terapiaan. Eli lekurille ensin ja kerro rehellisesti ongelmastasi, kaunistelematta. Lääkärillä on vaitiolovelvollisuus, ei hän voi siitä kenellekään kertoa eteenpäin. Toivottavasti saat lähetteen terapeutille.
Itsellä on taustana anoreksia, bulimia, ortoreksia, sitten tämä lohtusyöminen. Päänsisäisiä ongelmia ne on, jotka siihen johtaa. En ole mennyt terapiaan, mutta olisi pitänyt. Suuri, monien vuosien työ tämä on ollut selvittää yksin kaikki.
Nyt tunnistan jo syyt jotka saa vetämään kattilallisen spaghettia tai vetämään tonkan viiniä. Tai sekä että! Näihin tulee riippuvuus. Syyt on psyykkisiä. Ensi kerralla kun tulee tunne että pakko syödä, pysähdy siihen hetkeen. Tunnustele onko sulla oikeasti nälkä. Missä kohtaa kehoa tuntuu jotain, miltä se tuntuu. Jos keskityt siihen tunteeseen, laimentuuko se vai vahvistuuko? Ole hyväksyvästi läsnä itsellesi. Odota 15 min. Onko vielä pakko ahmia?
Kun syöt, nauti joka pienestä suupalasta. Ja luin blogistasi, että miehesi oli tuonut kotiin kunnon mättöä. Puhu hänen kanssaan ongelmastasi ja pyydä, että hän tukee sinua eikä tuo vain lisää kiusauksia.
Vielä yksi asia: jos ja kun kuitenkin sorrut ahmimaan, älä ole liian ankara itsellesi. Koska monesti ihminen myös rankaisee / lohduttaa itseään syömällä lisää. Älä luovuta. Tsemppiä!
Syöt vääränlaista ruokaa.