Vähä hh ruokavalion alkumetrit
Aloitin painonpudotuksen. Ajattelin kokeilla sitä, että syön mahdollisimman vähän hiilareita, ainakin niitä huonoja. Ajattelin jättää pois leivän, perunan, pastan ja tietty karkit, kakut, sipsit ja muut turhat herkut.
Tänään aamupalaksi kaksi keitettyä kananmunaa ja rasvatonta rahkaa jossa mustikoita, ananasmurskaa, cashewpähkinöitä, auringonkukansiemeniä, kauraleseitä. Juomaksi vettä. Aamukahvia rasvattomalla maidolla.
Lounaaksi itsemarinoitua broilerin filettä, salaatinlehteä, tomaattia, kurkkua. Rasvatonta maitoa ruokajuomaksi.
Mitäs sit päivälliseksi/välipalaksi/iltapalaksi?
En varsinaisesti halua karpata, enkä käyttää voita, syödä pekonia tms. Mutta karsia noita hh pois koska olen huomannut esim leivän turvottavan ja aiheuttavan sitä että haluan vain mussuttaa lisää.
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 08:01"]
Jos vähennät hiilareita, on syötävä normaalirasvaista ruokaa.
[/quote]
Miksi?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 08:03"]
[/quote]
Miksi?
[/quote]
Jo kysymyksesi: "Miksi?", tarkoittaa sitä, että tietoa sun on hankittava. Mutta hanki se tieto muualta kuin täältä av-palstalta.
Älä aloita, ennenkuin ymmärrät, mistä on kyse.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 08:11"]
[/quote]
Miksi?
[/quote]
Jo kysymyksesi: "Miksi?", tarkoittaa sitä, että tietoa sun on hankittava. Mutta hanki se tieto muualta kuin täältä av-palstalta.
[/quote]
Liikuttavia nämä karppausgurut, kun kysyvälle ei voida antaa tietoa asiallisesti, vaan tuhahdellaan alentuvasti jostain norsunluutornista. Tulee ihan mieleen vanhat perushoitajat jossakin terveyskeskuksessa. Sellainen oikein tulehtunut kiusaamistyöilmapiiri. ohis
Olen aloittanut vhh:n jo kolme vuotta sitten ihan perinteisellä rasvaa lisää ja hiilareita vähemmäksi. Kolesterolit ampaisivat pilviin ja sen jälkeen olen jatkanut vhh:ta mutta vältellyt erityisesti kovia rasvoja ja esimerkiksi maitotuotteista käytän rasvattomia vaihtoehtoja, mikäli mahdollista.
Siis edelleenkin kysyn miksi pitäisi käyttää normaalirasvaisia tuotteita?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 08:15"]
Olen aloittanut vhh:n jo kolme vuotta sitten ihan perinteisellä rasvaa lisää ja hiilareita vähemmäksi. Kolesterolit ampaisivat pilviin ja sen jälkeen olen jatkanut vhh:ta mutta vältellyt erityisesti kovia rasvoja ja esimerkiksi maitotuotteista käytän rasvattomia vaihtoehtoja, mikäli mahdollista.
Siis edelleenkin kysyn miksi pitäisi käyttää normaalirasvaisia tuotteita?
[/quote]
Se on terveellisempää.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 08:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 08:11"]
[/quote]
Miksi?
[/quote]
[/quote]
Liikuttavia nämä karppausgurut, kun kysyvälle ei voida antaa tietoa asiallisesti, vaan tuhahdellaan alentuvasti jostain norsunluutornista. Tulee ihan mieleen vanhat perushoitajat jossakin terveyskeskuksessa. Sellainen oikein tulehtunut kiusaamistyöilmapiiri. ohis
[/quote]
Tarkoitus ei ole olla alentuva, vaan kehottaa hakemaan oikeaa tietoa, sitä ei täältä saa. Suurin osa mammoista on ihan pihalla vhh-ruokavaliosta.
Jospa hankkisit ensin tietoa vhh-ruokavaliosta, ennenkuin alat sitä noudattaa ilman tietoa.