Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Onko minulla vatsassa paha vika?

Vierailija
30.11.2014 |

minulla on ollut navan seudussa kuukauden verran kipuilua. Nyt kokeilin ja aivan navan alapuolella tuntuu seistessä kova hieman hernettä suurempi kipeä patti. Makuullaan sitä ei tunnu. Mikä voi olla? Minulle on tehty sektio navasta alaspäin 2011. Olen ollut tolkuttoman väsynyt viime aikoina. Ylipainoa minulla on 30kg. Mikä voi olla?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ollu joku tyrä?

Vierailija
2/11 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrä. Lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tyrä hoidetaan?

Ap

Vierailija
4/11 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alien!

Vierailija
5/11 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tyrä ole herneenkokoinen patti =)

Vierailija
6/11 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei ole tyrä niin mikä se sitten on? Kooltaan ei iso.

Vierailija
7/11 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on herneen kokoinen patti, veikkaan hernettä. Koska söit viimeksi jotain herneruokia? Lisäksi 30kg ylipainoa jolle kannattaisi tehdä jotain. Siis jotain muuta kuin kerätä toiset 30kg niille seuraksi.

Vierailija
8/11 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla ihan arpikudosta siitä sektiosta.

Vierailija
9/11 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrä.

Vierailija
10/11 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskirjasto.fi kertoo tytöstä mm. Seuraavaa:
Tyrä muodostuu, kun vatsaontelon sisältöä työntyy vatsanseinämän heikon kohdan läpi ihon alle. Yleensä tyrään tunkeutuu osa suolta. Tyrä näkyy yleensä päälle päin pullistumana. Tyriä muodostuu useimmiten nivusten seutuun tai navan ja vatsan etuosan alueelle.
Arpityrä muodostuu aikaisempaan vatsaleikkaukseen, jossa on tehty leikkausviilto vatsan ihon ja lihaskerrosten läpi. Leikkaushaavan arpi ei ole koskaan yhtä luja kuin alkuperäinen vatsanpeite. Ajan mittaan noin 1–2 kymmenestä vatsaleikatusta saa arven alueelle tyrän. Se saattaa olla joskus niin iso, että vatsan ihon alle muodostuu suuri pullistuma. Haavatulehdus leikkauksen jälkeen ja lihavuus lisäävät tyrän mahdollisuutta. Siirtyminen tähystysleikkauksiin on suuresti vähentänyt arpityriä.
Arpityrä ei yleensä ole vaarallinen mutta on usein kiusallinen. Se voidaan leikata, mutta suurten tyrien leikkaus on hankalaa ja niissä joudutaan käyttämään sisään asetettua tukiverkkoa. Iäkkäillä henkilöillä usein pidättäydytään arpityrän korjausleikkauksesta, koska leikkaukseen liittyy suuri lisätautien vara.

Vierailija
11/11 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöstä=tyrästä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän