Yllätysraskaus ja alkoholi
Hei! Sain tietää vasta olevani raskaana. Noin viikolla 8-9 join kaksi kertaa todella vahvaan humalaan itseni ja olen polttanut tupakkia askin päivässä. Mitä tästä on voinut seurata vauvalle? Pelottaa todella paljon. Lapsi on toivottu.
Kommentit (36)
Minä ainakin lasta yrittäessäni varmistin ennen alkoholin nauttimista etten ole raskaana. Jos en voinut olla varma, jätin juomatta. Ymmärrän kyllä jos vahinko on sattunut, mutta sai käsityksen että sitä on odotettu (ts yritetty), joten hiukka ihmeellistä.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:59"]Niin... yllätysraskaus mutta toivottu. Ymmärtäkää.
[/quote]
Harrastitko seksiä ilman ehkäisyä tullaksesi raskaaksi vai tulitko siis raskaaksi ehkäisystä huolimatta?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 11:29"]Odotettu lapsi ja silti tuhotaan aski päivässä tupakkaa ja vedetään pää täyteen? Hyvähyvä...
[/quote]
Tätä mäkin mietin...
Oliko lapsi toivottu (sitä siis yritetty) vai kun nyt sattui raskaaksi tulemaan niin on siitä huolimatta HALUTTU?
Ei yrittämällä yritetty... mut on haluttu.
Minä taas en edes älynnyt testata raskautta lähtiessäni juhlimaan, kun menkat alkoivat "normaalisti", aivan kuin 10 edellisessäkin yrityskierrossa. Tein positiivisen testin vasta, kun seuraavat menkat eivät alkaneetkaan.
Ei vauvoja tarvitsee erityisesti yrittää. Niitä tulee jos on tullakseen, kun jättää ehkäisyn pois. Ajattelitko, että kun sanot ennen yhdyntää, että nyt yritän, niin sitten vasta voi onnistua?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:05"]Ei yrittämällä yritetty... mut on haluttu.
[/quote]
Eli on pantu ilman ehkäisyä ja toivottu lasta ja on jotenkin yllätys että oletkin raskaana?
Anyway tälle jymy-yllärille ei enää mahda mitään. Nyt koitat olla stressaamatta ja toivottavasti lapsi voi hyvin ja on terve. Lopetat sen tupakoinnin ja ryyppäämisen
Noh, miten sen nyt ottaa. Sikiön elimet ja tärkeimmät kehitysvaiheet tapahtuvat rv 4-10. Eli päättele itse. Alkoholi vaikuttaa keskushermostoon ja tupakka hidastaa solujen jakautumista+kaikkea mitä muuta paskaa se aiheuttaa sikiölle. Nämä vauriot eivät ultrassa näy, joten tekemäsi tuhon sikiölle tulet huomaamaan viimeistään 20 vuoden sisällä.
Älä huoli. Parilla kaverilla tuli menkat, eivätkä tieneet olevansa raskaana ja joivat. Terveet lapset tulivat. Lopetat nyt heti juomisen ja polttamisen. Monet saattavat juoda alussa kun ei tiedä olevansa raskaana.
Niin... yllätysraskaus mutta toivottu. Ymmärtäkää.