Apuasaisko
Moikka! Tällä kirjottaa 17w naisen alku, olen pari vuotta vanhemman miehen kanssa kihloissa ja olen raskaana. Nyt kuitenkin suhde alkanut olemaan sillä mallilla että ero taitaa tulla.. Mies käyttäytyy välillä agresiivisesti (myös minua kohtaan ja kyllä, kaks kertaa riidan aikana olen saanut mustelmia), olen myös väsynyt siihe että saan kaiken tehdä ihan yksin, riitelemme pienestäkin asiasta, usein saan olla varpaillaan, mies istuu 24/7 tietokoneella jne... Nyt kuitenkin pelottaa, että miten selviän yksin... Ehdin ennen synnytystä täyttää 18, olen nyt työharjottelussa, ja muuten menee hyvin, mutta pelottaa että mitä tulee yksin asumisesta nyt alkuun, kun asun siis miehen kanssa tällä hetkellä, ja kaikki jäisi miehelle jos tästä kähden. Eli joudun hankkimaan kaiken itse uuteen asuntoon, siis ihan kaiken. Mahtaako sossusta saada apua? Mahdanko raskauden takia alkaa saamaan toimeentulotukea jo alaikäsenä? Inhottaa hakeutua sossuun, mutta kun ei muutakaan tässä tilassa voi :/
Ja toinen.. Mies on ilmottanut että jos ero tulee, niin hän hakeutuu heti oikeuteen ja hakee lapselle yksinhuoltajuutta, tää pelottaa mua ihan hirveesti, haluaisin yhteushuoltajuuden, mutta siitä ei edes keskustella, vaan mies haluaa heti yksinhuoltajuuden... Tuleeko hän siinä onnistumaan? Olen itse iha kunnollinen ja pystyn lapsesta huolehtimaan.
Onko muita yh äitejä jotka on alaikäisiä? Juttuseuraa kaipaan :)
Kommentit (9)
Hakeudu turvakotiin, jos pelottaa. Siellä on ihania ihmisiä töissä. He tietävät mitä oikeuksia ja mahdollisuuksia sinulla on. He auttavat kodin etsinnässä ja voit saada tukea vauvan syntymän jälkeenkin. Uskon, että miehesi pelottelee sinua, että et ottaisi eroa. Ole vahva ja ajattele lapsesi parasta. Lähde suhteesta mahdollisimman nopeasti! Sinun ei tarvitse neuvotella tai selittää miehellesi mitään. Miehen ollessa töissä/opiskelemassa pakkaat tavarat ja lähdet. Pärjäät kyllä!
Kolmosen neuvo ensi ja turvakodista on hyvä!
Pysy vahvana ja rohkeana! Sinä ja vauva olette nyt kaikkein tärkeintä!
Ap tässä! Vanhemmat tukee mua kyllä ja mulla on paras tukiverkosto mitä vaan voi olla! Tässä vaikeint on se, että rakastan miestä ja mietin vaan meidän ihanii hetkiä, eikä lähteminen oo niin helppoo sen takia :/ jos koittaisin puhuu miehelle, että pysyttäis kuitenki väleissä jos täsätä lähden.. Jos ei onnistu niin, nii sitte täytyy pakata ja lähtee sillon kun mies töissä.
Mies ei todellakaan tule saamaan yksinhuoltajuutta.
Mies vaan vetoaa aina siihe, että nykyää miehiä kuunnellaa paremmi kun naisia ja isät daa huoltajuuden ennemmin kuin nainen... Pelottaa ihan hirveesti. Eikä mies pystyis edes huolehtimaan lapsesta yksin. :/
Meinasin tolla kommentilla et mitähän kasi tarkotti?
Yksin oleminen lapsen kanssa on pelottava ajatus mutta pärjäät varmasti! Tukeeko vanhempasi sinua?
noihin huoltajuus asioihin en osaa antaa neuvoa mutta jos olet ns kunnollinen niin en usko että on mahdollista miehen saada yksinhuoltajuutta, mies vain pelottelee sinua.
jos päätät pärjätä, niin pärjäät :) parempi ilman tuollaista miestä on olla. Ota kuvat mustelmistasi ja kerro neuvolassa.
Tsemppiä sinulle ja onnea vauvasta