Onko muilla miehillä tätä samaa: ei osaa asettua toisten asemaan?
Eräs av-palstalainen oli laittanut tällaisen kommentin:
"Miehillä on josksu harhaluulo että jos he haluavat kaljalle niin vaimokin haluaa kaljalle. Tai jos heillä ei ole nälkä niin ei heidän lapsillaankaan ole tarvetta välipalalle jne. Eli ei osata asettua toisen asemaan."
Itse ainakin oon huomannu tuon syömishomman meidän perheessä, eli mies syö aina itse silloin kun hänelle tulee nälkä. Sitten huomioi vasta muiden tarpeet. Mun sit pitää kysyä lapsilta, että onko nälkä, voin laittaa jotain syömistä.
Tai jos tekee pitkään jotain tietokonehomnaa pojan kanssa ilman syömistä, ei edes tajua kysyä lapselta et haluaisiko välillä syödä jotain vaan jatkavat sitä koodaamista tm hamaan tappiin saakka.
Ja jos mä ite oon lasten kanssa samaan aikaan syömässä, laitan AINA ensin lapsille jotsin syömistä ja sit vasta itelleni.
Mites muiden miehet? Osaako asettua miten hyvin toisen asemaan?
Kommentit (38)
En usko, että tämä on sukupuolesta kiinni. Jotkut miehet ovat tuollaisia, mutta niin ovat jotkut naisetkin. Vastaavasti osa miehistä osaa hyvin asettua toisen asemaan.
Mä olen siinä mielessä vammanen mies, että ilmeisesti päädyn yhteen naisten kanssa, jotka eivät osaa asettautua toisen asemaan. Pari esimerkkiä.
Oli etäsuhde. Minä matkustin enimmäkseen, koska olin jo töissä ja eksä oli yksinhuoltaja joka opiskeli. Minusta se oli luonnollista, koska minulla oli enemmän rahaa. Toki eksä silloin tällöin kävi muksunsa kanssa mun luona. Koin joskus raskaaksi hypätä marraskuussa työviikon jälkeen auton rattiin ja ajaa 400km, mutta tein sen. Eksä suoritti opiskelunsa ja pääsi töihin. Työn aloittaminen on rankkaa joten en odottanut, että energiaa riittäisi matkustamiseen mun luoksi ekana työkuukautena, enkä tokana. Puoli vuotta meni ja ajattelin, että tämä ei nyt enää taida olla ihan vastavuoroista. Ikinä ei tullut kommenttia siitä, että "hei, miten sinä olet jaksanut matkustella tänne työviikon jälkeen kolmen vuoden ajan".
Oli yli 10-vuotinen suhde, mikä päättyi siihen, että eksä petti. Hän toivoi, että voisimme olla ystäviä pitkän yhteisen historiamme takia. Kuka ihme sanoo noin toiselle!? Missä se yhteinen historia oli silloin, kun hän alkoi tapailemaan toista miestä selkäni takana?
ei miehet tuollaisia mieti. siksi naisen paikka on keittiössä
Olen masentunut mies, ja vitüt olen hahaa!
Suomessa on uskomattoman itsekäs ja itsenäinen kulttuuri. En käsitä miksi.
Muissa maissa ajatellaan aina muita ekaksi. Empatiakyky ihan toista maailmaa.
No mitä luulet kun katsoo historiaa nykypäivään kuinka hyvä on miesten empatian taso? Tunneälykkyys myös jotain mystistä.
Turha yleistää. Toisenlaisiakin miehiä on.
Kuten joku toisessa ketjussa sanoi:
"Miehet eivät ole toistensa klooneja. Olisi aika katsoa peiliin, jos pidätte miehiänne itsestään selvyyksinä."
Kyllä voi yleistää. Naisilla vaan on joku myötäsyntyinen kyky näiden ruoka-asioiden kanssa. Aina kun pidetään porukkabileitä niin miehet tuo viinat ja naiset tuo aivan mahtavat ruoat. Ja molemmat loppuvat aina kesken..;)
Mun mies on tommonen. Sanonkin aina sille että siltä puuttuu empatiakyky joissakin asioissa.
Sitten osaa asettua toisen asemaan jos kokee sen ensin itse. Välillä annan maistaakin omaa lääkettään ja sen jälkeen se empatiakykykin löytyy.
Hän on ammatiltaan sairaanhoitaja ja on hyvä työssään (Lapset ja nuoret) ja pidetty työkaveri. Ollut samassa paikassa jo 20 vuotta töissä. Välillä ihmettelen sitä että on toisinaan niin itsekäs mutta on tuollaisen ammatin valinnut.
On luonteeltaan laiska ja mukavuudenhaluinen eli se selittää varmaan tuota itsekkyyttä.
On kiva olla mies, kun aina ollaan systemaattisesti aivan paskoja.
Ex mies on tuollainen. Pidän itsekkyytenä. Saattoi tulla pizzan kanssa kotiin eikä tuonut muille.
Eron jälkeen itsekkyys vasta näkyikin. Niin törkeää välinpitämättömyyttä ja itsekkyyttä lapsia kohtaan. En voi käsittää.
Naisia ei saa koskaan yleistää, mutta naiset saa näköjään yleistää aina miehet yhteen lokeroon, kaikki samaan paskaläjään :/
Nämä palstan miesketjut on kyllä kerta toisensa jälkeen sellaisia, että ei voi kuin ihmetellä miksi alatte tuollaisten miesten kanssa?
Ei se parisuhde ole mikään pakollinen juttu elämässä, jos ei hyvää miestä löydy.
Osaan asettua toisten asemaan, mutta en usein niin jaksa tehdä. Tietysti työhaastattelussa asetun rekrytoijan asemaan ja strategiapeleissä vastustajan nahkoihin, mutta en todellakaan arjessa miettisi jonkun nicopetterin nälkätilannetta.
Jos on nälkä niin eikö sitä voisi jotenkin osoittaa? Tuskin kukaan osaa lukea ajatuksia.
Luulin että tässä olisi kyse osaako asettua toisen asemaan mutta petyin kun kyse onkin käytöstavoista.
Vierailija kirjoitti:
Jos on nälkä niin eikö sitä voisi jotenkin osoittaa? Tuskin kukaan osaa lukea ajatuksia.
Juurikin näin. Ei tarvitse osata asettua kissan tai koiran asemaan tajutakseen että se haluaa syödä. Sekä koira että kissa osaa kerjätä. Ehkä kannattais ennemmin huolestua miksei lapsi osaa sellaista minkä sikiön älyllisellä kapasiteetilla varustettu eläin osaa.
Joo, olen mies ja en esim. osaisi asettua hevosen asemaan, kuten joku tällä palstalla...