Kävin verikokeessa ja kysyttiin henkkareita koska kuulemma eräs koe sen vaatii. Mikä voisi olla?
Aiemmin riittänyt kun sanonut henkilötunnuksen. Perusverenkuvasta kyllä puhui.
Kommentit (18)
Kysyin mitä otetaan ja perusverenkuvasta puhui sekä kilpirauhasarvoista. Ap
Katso omakannasta mitä kokeita otettiin. Huumeseula tuli mieleen mutta ne kai otetaan yleensä virtsasta.
Missä kävit? Meillä työterveydessä ennen riitti kelakortti, mutta nykyään pitää olla kuvallinen henkilöllisyystodistus (ajokortti käy). Käytännöt on kuulemma muuttuneet ja vaatimuksena on kaikilta selkeämpi tunnistautuminen.
Tiedän tapauksen jossa huumetestiin passitettu lähetti "puhtaan" kaverin testattavaksi. Toinen vain opetteli hetun ulkoa.
Henkkareiden kysyminen on testattavan etu.
Oletko antanut biopankkisuostumuksen?
Olen parhaillaan adhd tutkimuksessa jota varten näissä verikokeissa piti käydä. Huumeseulaa ei otettu koska ei nähty tarpeelliseksi. Ap
Joku halusi kyykyttää. Totu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Olen parhaillaan adhd tutkimuksessa jota varten näissä verikokeissa piti käydä. Huumeseulaa ei otettu koska ei nähty tarpeelliseksi. Ap
Eli huumeseula
Katsoppa piruuttas omakannasta, mitä on otettu. Ne tarkistavat, ettet käytä mitään aineita. Kun se adhd-lääke itsessään on yksi n-lääke
Vierailija kirjoitti:
Joku halusi kyykyttää. Totu siihen.
Miten ihmeessä se, että terveydenhuollossa asioidessa joutuu todistamaan henkilöllisyytensä on kyykyttämistä? 🤣 Kyseessä ei kuitenkaan ole paikka, jossa voisi muutenkaan asioida anonyyminä.
Missä riittää sanottu hetu? Kaikkialla missä ite käyny hoitaja pyytää kortin ja kattoo sen siitä / lukee viivakoodinlukijalla.
Vierailija kirjoitti:
Huumeseula tehdään aina tässä tapauksessa
Vierailija kirjoitti:
Missä riittää sanottu hetu? Kaikkialla missä ite käyny hoitaja pyytää kortin ja kattoo sen siitä / lukee viivakoodinlukijalla.
Tämä! Kela-kortti, ajokortti… Viivakoodi luetaan.
Täällä pikkupaikkakunnalla ei ole ennen tarvinnut näyttää henkkareita. Paikallinen terveysasema kyseessä. Ihan ensimmäinen kerta itselle vaikka olen jo melkein nelikymppinen ja käynyt usein verikokeissa. Virtsanäytettä ei otettu ja hoitaja puhuikin aiemmin lähetettä laittaessaan että ei ole tarvetta huumeseulaa ottaa. Ap
Et sitten siellä paikan päällä saanut suutasi auki?