Kuinka monta kirjaa?
...on kirjahyllyssäsi?
Omassani nopealla laskutoimituksella n. vajaa parisataa.
Kommentit (25)
Jotain 100 ehkä. Ostan kirjoja paljon käytettynä ja laitan lukemisen jälkeen takaisin kiertoon. Hyllystä löytyy vaan ultimate lempparini, jotka jaksan lukea aina tietyin väliajoin uudelleen.
Mulla ehkä noin 8 metriä, osa ammattikirjallisuutta, suurin osa kaunokirjallisuutta.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 01:39"]
Voi vittu, onks toi sit joku kulttuurikoti sit teillä, kun on kirjoja vai?
[/quote]
Juu, sit se on sit.
Varmaan parikymmentä. Loput (noin 100kpl) ovat kellarikopissa.
Äkkiä laskien noin 600, jossa mukana ei ole sarjikset. Sitten tietty elektroniset kirjat, joita on kertynyt likemmä kymmenentuhatta kappaletta.
Mulla on muuten niteet vesissä, vain kovakantiset kehtaan hyllyyn pistää
Boooriingg.... Kirjamiehet on niin tylsiä, ei mitään tajua...
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 01:49"]
Äkkiä laskien noin 600, jossa mukana ei ole sarjikset. Sitten tietty elektroniset kirjat, joita on kertynyt likemmä kymmenentuhatta kappaletta.
[/quote]
Olisiko vinkkejä kuvakirjoista antaa? Itselläni on Y:The Last Man jäänyt viimeiseksi hankinnaksi saralla.
Jaa, oliskohan ehkä kymmenkunta (joista seitsemän on Potter-kirjoja). Varastossa kirjoja on varmaan jotain 50kpl. Oikeastaan voi laittaa ne eteenpäin, tuleepahan ainakin tilaa.
Harvemmin ostelen kirjoja koska käyn mieluummin kirjastossa. Turha noita on kirjahyllyyn ostaa pölyttymään kun en kuitenkaan toista kertaa lue.
Just muutossa hävitin ison kasan kirjoja, veivät vaan turhaan tilaa. Yleensä en samaa kirjaa moneen kertaan lue, no muutaman oon lukenut. Tällähetkellä mulla on asunnossa varmaan noin 50 kirjaa + pojan kaikki lukion kirjat siihen päälle. Pääosin luen kirjaston kirjoja, viikossa n 5kirjaa keskimäärin.
Olemme mieheni kanssa bibliofiilejä, joten paljon. Ne ovat pääasiassa Billnäsin lasillisten hyllyjen takana, koska keräisivät muuten valtavasti pölyä. Näitä noin metrin levyisiä, lattiasta kattoon ylettyviä hyllyjä meillä on viisi, ja ne ovat olo-, että kirjastohuoneessa. Tämän lisäksi työhuoneessa on kaksi hyllyä ammatillista kirjallisuutta.
Tykkään kirjoista myös sisustuselementtinä, ne tekevät ympäristöstään lämpimän ja miellyttävän.
Myönnän kyllä ihmetteleväni, jos jossakin kodissa ei kirjoja ole, tai jos hyllyssä tv:n päällä on kolme dekkaria ja keittokirja.
Minulla on n 18 hyllymetriä, ja lapsella 4 m. Lahjoitan paljon pois, nyt viimeksi n 100 nidettä. Useamman hyllymetrin vienyt sisarelleni, koska sillä on iso talo ja rakastaa kirjoja. Mutta toisaalta viikon sisällä on kotiin tullut ainakin kahdeksan uutta kirjaa...
Omia 408 ja miehellä noin saman verran lisää.
Mahdoton laskea. Yksi seinä, pituus noin kolme ja puoli metriä, lattiasta kattoon täynnä. Lisäksi siellä täällä kymmenien kirjojen pinoja...
On hienoa tietää olevansa ei epänormaali. Silti hieman häiritsee kaverien osoittelu ja neureskelu kirjoilleni.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 01:27"]On hienoa tietää olevansa ei epänormaali. Silti hieman häiritsee kaverien osoittelu ja neureskelu kirjoilleni.
[/quote]
Varmaan tämän takia minulla ei ole kavereita kun en jaksa sietää tyhmiä ihmisiä naureskelemassa kirjoilleni tai syömisilleni.
En edes tiedä, viimeksi kun laskin, niin oli yli 20 hyllymetriä, nyt taas tarvetta uuteen hyllyyn
Ehkä jotain 500. Pyrin laittamaan kiertoon sellaiset, joista tiedän, että en tule lukemaan uudestaan ja jotka taatusti saa kirjastosta tarvittaessa seuraavat 50 vuotta. Ehkä 50 lukematonta kirjaa on tuossa määrässä, kun niitä tulee aina hamstrattua, kun näkee jonkun kiinnostavan, eikä ole ollut viimeaikoina kunnolla aikaa lukea.