Kehtaako nyt aikuisena ottaa hammasrautoja?
Mulla oli nuorempana vaan halusin ne tyhmyyttäni pois kun oli kamalat ja nyt harmittaa:( vinot hampaat ja hammaslääkäri ehdotti että vois kokeilla uudestaan rautoja,vaan tuli taas ongelma että kehtaanko?!
Kommentit (18)
Kehtaa!
Itse parikymppisenä oijotutin (onko tuo edes sana?) hampaani.
Kuitenkin esteettinen ja juttu ja sitten tuolla ehkäisee tulevia ongelmia,kiputiloja jne.
Anna mennä vaan!
Löytyneekö tämän uudempaa tietoa? Eilen päivitetty.
https://www.oral.fi/Hammashoito-ja-palvelut/Hampaat-oikominen/
Miksi se olisi lapsena jotenkin helpompaa?! Eikö aikuisen juuri pitäisi kehdata ja osata olla piittaamatta muiden mahdollisesti idioottimaisista mielipiteistä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 11:05"]
Googleta inman aligner oikomishoito. Mulla oli se ja voin suositella. Meni n.12viikkoa ja mun super vinot hampaat on nyt täysin suorat. Siinä oikomiskojeessa on se hyv puoli että sen voi ottaa pois kun menee ihmisten ilmoille. (vähintään 16h pitää käyttää vuorokaudessa)
[/quote]
Moi, minulla oli myös samat Inmanit. Muista, että niillä saa aika rajallisesti oiottua, lähinnä palauttamaan hampaan riviin. Kääntäminen vaikeaa, eli vain lievät, kosmeettiset oikomiset. Mun alkutilanne oli tosi lievä, joku ihmetteli miksi oion. Yksi hammas lievästi ulompana. Oikomisaika piti olla 8 viikkoa, meni 4-5 kuukautta. Tulos parempi, muttei täysin se, mitä halusin. Että olishan ne hampaat välttäneet kuten olivat. Ei sovi kaikkiin tapauksiin, ja kaikki hammaslääkärit eivät sitä tee. Huomaa, että kojeita pitää pitää käytännössä koko ajan, jotta homma toimisi. Puhuminen niiden kanssa oli mulle ihan mahdotonta. En harkitsisi, jos olisin töissä. Silloin olin kotona äitiyslomalla, mutta jo kaupassa parin lauseen sanominen tuotti ongelmia.
Lisäksi on ns. Invisalign-hoito, jossa pidetään huomaamattomia muovikuoria -vähän kuin valkaisuun tehdyt lusikat. Sellainen on mulla nyt retentiokojeena, ja huomattavasti helpompi. Tosin hinta tosi suolainen.
Sekä Inman että Invisalign ei näkymättömiä, ja kunnnon telaketjut voi olla tehokkaimmat. Että en tiedä olisiko ollut sama pitää valkoisia braketteja tuon saman ajan, kun muutenkin ihmiset kiinni huomiota kojeisiin.
Kehtaat ottaa. Itselleni laitettiin raudat vasta kun täytin 18, meni hoitovirheen piikkiin. Viimein sain käydä baanalla, henkkareita tosin kysyttiin joka välissä ;) Hienoa, kun haluat pitää ulkomuotosi kunnossa. Kiität itseäsi hoidon loputtua, hymyilyä kun ei enää tarvitse hävetä (olettaen että hampaasi häiritsevät sinua nyt)
Kehtaisin, mut ei ole varaa, eikös ne maksa ainaki pari tonnia, ellei enemmän. Mulla syväpurenta, päällekäiset alahampaat, vinorivistö, penskana oisin saanu, mut en tiedä mihin tyssäs se homma. Nyt kärsin naksuvista ja lonksuvista leuoista, ehdottivat purentakiskoa, mut eihän se korjaa tätä purentaa ym.vinouksia.
Miksei? Mulla on raudat, olleet nyt 8 kk ja vielä 4 kk hoitoa jäljellä. Hampaat alkavat olla hyvännäköiset, vielä hieman oikomista sivuilta ja valkaisu ja vihdoinkin voi rauhassa hymyillä. Mulla kiinnikkeet ovat valkoiset, eivät erotu niin selvästi, toki hymyillessä näkyvät. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelevat rautojen ulkonäöstä, sen verran hienoa on saada kauniit hampaat:)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 11:15"]Kehtaisin, mut ei ole varaa, eikös ne maksa ainaki pari tonnia, ellei enemmän. Mulla syväpurenta, päällekäiset alahampaat, vinorivistö, penskana oisin saanu, mut en tiedä mihin tyssäs se homma. Nyt kärsin naksuvista ja lonksuvista leuoista, ehdottivat purentakiskoa, mut eihän se korjaa tätä purentaa ym.vinouksia.
[/quote]
Maksaa mutta maksut jakautuvat kuukausittain maksettaviksi, ja useissa paikoissa suuremmat projektit ( kojeistus ja kojeen poisto n. 500€) on mahdollista maksaa osissa.
Mulla menee nykyisin oikomiseen 120€ / kk, on mennyt viimeisen 8 kk aikana. Alussa muotit ja kojeistus 550€.
Totta kai, sitten sekin on tehty.
Saako kelakorvausta, jos oikominen perustuu purennan parantamiseen? Ja jos lähetteen on antanu kunnan hammaslääkäri yksityiselle.
Kehtashan Jone Nikulakin, ja hyvät tuli.
Kehtaa! Minulla oli kolmekymppisenä raudat ylhäällä ja alhaalla vajaat kaksi vuotta, eikä mitään haitannut. Lopputulos kyllä palkitsee ruhtinaallisesti. Tsemppiä! :)
En palkkaisi rautoja käyttävää asiakaspalveluun.
Tottakai kehtaa jos kauniin hymyn haluaa. Itse otin raudat omasta tahdosta yksitysellä koska oli hirveä purenta vika enkä saanut koulussa hoidettua vaikka kuinka yritin plus mulla pn ulkonevat hampaat ja niitten ulkonäkö on häirinnyt hymyilemist yms. Oon aina inhonnut hampaitani mutta olen paljon tyytyväisempi nyt itseni kanssa. Minulla siis raudat ihan just 2v ja pitäisi tulevassa kuussa saada pois, viimeistään sitä seuraavalla.
Kojeistus alussa ollut 1000e ylä sekä ala yhteensä. Sitten perus kuukausimaksu ollut n. 120-130e ja ihan Helsongissä käyn. Mikä on pikkasen piristäny mieltä oikeasti kovin monikaa ei oo huomannut mun raudat kun on olleet semmoset "valkoset". :) Suosittelen lämpimästi.
17 jatkaa.. olen asiakaspalvelussa, eikä haittaa yhtään. Ja voin sanoa että oisin ollut yhtä sulkeutunut hymyni takia jos en olisi oikonut on helpottanut kummasti ja todella hyvä olla kun ei häpee ja tarvii heti piilotella kädellä suuta.
Kehtaa. Mulla oli 1,5 vuotta kunnon raudat 3-kymppisenä. Kukaan ei niistä mitään huomautellut, korkeintaan totesi että kas, sullahan on raudat. Lopputulos on kyllä mahtava.
Googleta inman aligner oikomishoito. Mulla oli se ja voin suositella. Meni n.12viikkoa ja mun super vinot hampaat on nyt täysin suorat. Siinä oikomiskojeessa on se hyv puoli että sen voi ottaa pois kun menee ihmisten ilmoille. (vähintään 16h pitää käyttää vuorokaudessa)