Mulla on lähin omainen pelkkä viiva
Kommentit (19)
Mulla sisarus, jonka kanssa ei olla missään tekemisissä. Pakko oli joku ilmoittaa.
Mä en tiedä kuka on, kun en muista milloin oon sairaalassa edes ollut.
Mulla taitaa sairaalan papereissä olla lähiomaisena edelleen sellainen henkilö, joka on kuollut jo monta vuotta sitten. Olen siis viimeksi ollut sairaalassa vuosituhannen alkupuolella ja sen jälkeen lähiomaisia on kuollut useampia. Terveyskeskuksessa väiteltiin pitkään vastaanottoavustajan kanssa, mitä lähiomaisen kohdalle henkilötietoihin merkitään, kun ilmoitin, että viimeinenkin lähiomainen on kuollut. Avustaja väitti sitkeästi, että pitää olla joku lähiomainen eikä halunnut uskoa, että ei ole. Keskustelin joku aika sitten asiasta serkkuni kanssa ja hän tarjoutui lähiomaisekseni. No sitähän hän tietenkin onkin, mutta asuu kaukana, vaikka ei kai se este ole, jos tietoliikenne vain toimii. Ehkä kannattaisi kaiken varalta tehdä hoitotahto sekä testamentti, että asiat olisivat reilassa, kun henkeni heitän.
PS Tiedän, että monella on lähiomaisena joku ystävä, jos lähisukulaisia ei ole, mutta minulla ei ole ainoaa niin läheistä ystävää, että haluaisin sälyttää heille lähiomaisen vastuun. Joskus olen miettinyt, että ehdotan kotipaikkakunnan sossua lähiomaiseksi.
Ei sillä ole mitään väliä, kun ei ne sitä katso kuitenkaan. Mun äiti joutui sairaalaan tapaturman vuoksi ja vaikka mut on merkitty lähiomaiseksi, kukaan mitään ilmoittanut. Itse sit soitti, kun oli tolkuissaan.
Sama sit, kun kuoli, kukaan ilmoittanut, poliisit ilmoitti mun siskolle, kun asui lähempänä kuin mä 🤷♀️
Miksi sitä ei voi määrittää omakannassa? Typerää. Kai siitä voisi jättää palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä ei voi määrittää omakannassa? Typerää. Kai siitä voisi jättää palautetta.
Voi määrittää sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on äiti. Surkeaa sekin, kun ikääkin on jo yli 40.
Mikä tuossa on surkeaa?
Vierailija kirjoitti:
Mulla sisarus, jonka kanssa ei olla missään tekemisissä. Pakko oli joku ilmoittaa.
Ei ole pakko ilmoittaa ketään. Minulla ei ole ketään nimettynä, koska lähiomaisia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko ilmoittaa ketään. Minulla ei ole ketään nimettynä, koska lähiomaisia ei ole.
Vanhemmat ja sisaruksetko ovat jo haudassa eikä ole muitakaan sukulaisia, korkeintaan jotain kaukaisia serkkuja?
Monella lähiomainen on viranomainen. Terveisiä terveydenhuollosta.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Maisa.fi Helsingissä, voi laittaa kenen kanssa jakaa tietojaan. Voi myös lisätä valokuvan. Ohjeet ei kerro pitääkö olla naamasta kuva vai vaivasta esim paise perseessä.
Niin? Moni muukin on tänään pelkkä viiva ympäri maailmaa.
Voi kai lähiomaiseksi laittaa parhaan kaverinsa, vai voiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat ja sisaruksetko ovat jo haudassa eikä ole muitakaan sukulaisia, korkeintaan jotain kaukaisia serkkuja?
Vanhemmat kuolleet, sisaruksia ei ole. Eikä sellaista sukulaista ole kuka olisi lähiomainen.
Onko tänään kansallinen/kansainvälinen itsesäälipäivä?
Tungen samaan keskusteluun, kuuluuko terveydenhuollon työntekijän tivata, miksei joku ole enää lähiomainen? Menin leikkaukseen ja tietoja tarkistaessa työntekijä sanoi, että täällä on lähiomaisena Se ja Tuo. Sanoin, ettei Tuo ole enää. Tiukalla äänensävyllä vaadittiin tietää, miksei ole?? On kuollut, sanoin. Mutta entä jos olisi mennyt vaikka välit poikki, olisiko se kuulunut selvittää siinä toisten potilaiden jonottaessa takanani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun tilanne on just noin ja sisaruksia ei ole ollutkaan.
sivusta
Mulla on äiti. Surkeaa sekin, kun ikääkin on jo yli 40.