Ahdistaa mennä töihin
Olen opiskelija ja teen yleensä viikonloppuvuoroja. Pomo huusi viimeksi ja nyt muutaman vuoden jälkeen ahdistaa koko paikka ja itkettäny jo 3 päivää. En tiedä mitä teen.. Voisinhan aina loparit ottaa, mutta laskuja sen verran etten pärjäisi..
Kommentit (8)
Olet ihana! Ensimmäinen kirjoitukseni koskaan tällä palstalla.. Mä yritän, kauheat tuet saan vanhemmiltani ja he halusivat hoitaa asian, mutten antanut sillä olen täysi-ikäinen kuitenkin. Kaksi uutta työntekijää ihan kuin yrittäisivät liittoutua minua vastaan, ja olen ollut siellä since day 1. Ja he ei edes 6 kk. Tuntuu että kaikki on minua vastaan ahdistaa, oksettaa ja tärisen.
Minulla vähän vastaavanlainen tilanne. Tosin toisin päin, että minä olen se uusi. Pidä pääsi pystyssä ja näytä vahvuutesi. Se on helpommin sanottu, kuin tehty mutta ihan mahdollista. Mites se sanontakin meni: " olet heikoin lenkki. Hyvästi" . Tee palvelus itsellesi. Älä ole se heikoin lenkki. Tarvitset työn ja sen sinä myös pidät. Eikö vaan? :)
Minuakin ahdistaa. Olen uudessa työpaikassa, työ on vastuullista, en osaa mitään enkä ole saanut kunnon perehdytystä. Minulle on vain sanottu, että toivovat että "uusi työntekijä ei ole ihan kädestäpidettävä" ja "pitäähän sitä itsekin osata, ei voi muihin nojata". En saanut edes itseopiskelumateriaalia, vaikka pyysin..
Ja niin tekin! Koitetaan parhaamme! Olen kuitenkin temperamenttinen että annan samalla mitalla takaisin.. En tosin tiedä mikä sai näin ahdistuneeksi niin pitkän ajan jälkeen. Tästä lähtien olen tekemisissä vain sen verran kuin pitää työporukan kanssa. Inhottavia ihmisiä..
Ja jokaikinen joka tuntee samaa, luottakaa vaistoonne, niin minä aion tehdä huomenna aamuvuorossa.. Yritän ainakin.
Jos et ole saanut perehdytystä, niin oletko koittanut kysyä joltain "vähän kivemmalta" työttyypiltä siellä ohjeistusta? Sinua kuuluu opettaa alussa ja kannattaa kysyä! Älä pelkää!
-ap
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:13"]
Minuakin ahdistaa. Olen uudessa työpaikassa, työ on vastuullista, en osaa mitään enkä ole saanut kunnon perehdytystä. Minulle on vain sanottu, että toivovat että "uusi työntekijä ei ole ihan kädestäpidettävä" ja "pitäähän sitä itsekin osata, ei voi muihin nojata". En saanut edes itseopiskelumateriaalia, vaikka pyysin..
[/quote]
Voi ei, aika hirveät lähtökohdat. Mutta et voi oppia, ellet kysy neuvoa (ellei ole jotain maalaisjärjellä pääteltäviä asioita). Joten unohdat noi vihjailut ja pyydät apua, pikkuhiljaa ammattitaito sitten kasvaa.
Työelämä on kovaa. Ihmiset raataa ihan liikaa ja uupumus kiristää työilmapiiriä. Jostain on leipä hankittava. Mielenterveyttään kannattaa ja pitää kuitenkin vaalia ja kovettaa jollain konstilla itsensä. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Antaa ihmisten puhua ja keitellä liemiään. Itse kannattaa pysyä kaukana.
-2
Koita erottaa työ ja vapaa-aika. Pyri siihen ettet mieti vapaa-ajalla työhön liittyviä ikäviä asioita. Äläkä ainakaan jää kotiin itkeskelemään. Koita tehdä muusta elämästäsi mahdollisimman mielekästä. Älä anna hirviö pomon tai työkavereiden mustaa sinua. Pomon huono käytös on HÄNEN vastuullaan. Ei sinun. Olet hyvä tyyppi. Pysy lujana. Tsemppiä!