Jos näkisitte julkisella paikalla maassa istuvan miehen jonka päästä tihkuu verta:
Kommentit (21)
Menisin kysymään onks kaikki okei ja kaivaisin taskusta jotain millä tukkia haava
Ei kannata mennä sekaantumaan, voi joutua vaikka syytteeseen, tai hullu yhtäkkiä hyökätä.
Turvallisinta on vain kävellä ohi, kyllä joku muu pysähtyy.
Selvittäisin haavan laadun ja antaisin siihen sopivaa ensiapua ja hoitaisin miehen jatkohoitoon esim. ambulanssin tilaamalla tai itse viemällä sairaalaan.
Menisin auttamaan ja soittaisin apua.
Olen joskus jopa seurannut tuollaista tyyppiä hyvän matkaa, kun yritti ettei tarvitse mitään vaikka valui verta, oli sekava ja selvästi haavoittuvaisessa tilassa.
Lopulta hän ”antautui”, kertoili elämästään, halattiin ja suostui lähtemään sairaalaan.
Siinä ambulanssiin mennessään kuulin kun selitti onnellisen kuuloisena ambulanssihenkilökunnalle että ”toi ei päästänyt mua menemään” ja oli selvästi kiitollinen, kun joku välitti.
Olen kysynyt kauempaa, että tarvitseeko soittaa ambulanssi. Ei ole vuotanut kovaa eli ei ole tarvinnut tukahduttaa verenvuotoa. Päivittäisillä reitelläni on paljon narkomaaneja ja muita sekavia. Usein kaverit ovat lähellä. Välillä alkavat piikittämään huumeitaan välittämättä ohikulkijoista. En todellakaan mene lähelle!
Vierailija kirjoitti:
Menisin auttamaan ja soittaisin apua.
Olen joskus jopa seurannut tuollaista tyyppiä hyvän matkaa, kun yritti ettei tarvitse mitään vaikka valui verta, oli sekava ja selvästi haavoittuvaisessa tilassa.
Lopulta hän ”antautui”, kertoili elämästään, halattiin ja suostui lähtemään sairaalaan.
Siinä ambulanssiin mennessään kuulin kun selitti onnellisen kuuloisena ambulanssihenkilökunnalle että ”toi ei päästänyt mua menemään” ja oli selvästi kiitollinen, kun joku välitti.
Toi? Ei kovin kohtelias ollut.
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Noilla nisteillä on hiv, hep c tahi molemmat.
Valveutunut kansalainen kuljettaa mukanaan kertakäyttökäsineitä ja pientä sidetarvepakkausta. Valteutuneella autoilijalla on ensiapulaukku autossaan. Sitten on niitä autoilijoita, jotka hankkivat ensiapulaukun autoon ja ajavat sitten pysähtymättä ohi, kun joku on hätävilkut päällä pientareella. Eli ensiapulaukulla ostetaan vain puhdas omatunto ja kuvitellaan olevan kovinkin auttavaisia.
Vierailija kirjoitti:
Menisin jututtamaan ja soittaisin ambulanssin.
vain jos koronapassi löytyy
Olen käynyt ensiapukurssin. Selvittäisin potilaan tilan ja mitä on tapahtunut. Soittaisin hätäkeskukseen jos vaikuttaa huolestuttavalta. Jos olisi pelkkä pieni haava, niin kannan mukana ensiapulaukkua josta löytyy kaikkea laastarista siteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään. Noilla nisteillä on hiv, hep c tahi molemmat.
Valveutunut kansalainen kuljettaa mukanaan kertakäyttökäsineitä ja pientä sidetarvepakkausta. Valteutuneella autoilijalla on ensiapulaukku autossaan. Sitten on niitä autoilijoita, jotka hankkivat ensiapulaukun autoon ja ajavat sitten pysähtymättä ohi, kun joku on hätävilkut päällä pientareella. Eli ensiapulaukulla ostetaan vain puhdas omatunto ja kuvitellaan olevan kovinkin auttavaisia.
Mä painan aina kaasua. Olen huono autoilija joka saa hädintuskin oman autonsa pysymään tiellä.
Jos olisin tuossa tilassa en todellakaan tahtoisi kenenkään apua. Häpeäisin lopun ikääni että olin autettavassa asemassa.
Lompakon nyysisin ja kävisin niillä rahoilla Sörkän markkinoilla. En kuitenkaan alkaisi potkimaan sitä tai muuta epäinhimillistä.
Vierailija kirjoitti:
Lompakon nyysisin ja kävisin niillä rahoilla Sörkän markkinoilla. En kuitenkaan alkaisi potkimaan sitä tai muuta epäinhimillistä.
Mitä jos kuitenkin ehtisit vielä ottaa itsestäsi 'selfien' haavoittuneen uhrin vieressä ?
Kysyisin onko päässä pipi.