Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihastunut 21v vanhempaan työkaveriin, kannattaako edes yrittää?

Vierailija
28.11.2014 |

Itse olen 25, työkaverini 46. Ennen mitään työasioista puhumista oli jo silmäpeliä outoa kemiaa. Yhden työjutun jälkeen aloimme jutella vähän kaikesta, ja molemmat ollaan hakeuduttu toistemme seuraan kahvihuoneessa. Tuossa vaiheessa sain miehen harrastuksista ja elämäntilanteesta kuvan että olisi ehdottomasti korkeintaan 35v.

Tultiin tosi hyvin juttuun ja mentiin kotimatkat samaan suuntaan, pari kertaa syömässäkin. Jossain vaiheessa puhuttiin lapsuusjutuista ja miehen sisaruksista kysyttäessä miehen ikä tuli selville! Olin vähän sokissa, koska ulkonäöstä ei voi päätellä mitään. Vähän "liian hyvin" säilynyt. En näyttänyt hämmästymistäni, ja oikeastaan mikään ei tuntunut erilaiselta, mutta sulattelin hetken.

Hetkeä myöhemmin mies sai tietää vuorostaan minun ikäni, ja hän ei onnistunut pitämään pokerinaamaa. Oikeastaan livautin ikäni tarkoituksella juttuun koska näytän ja vaikutan itseäni vanhemmalta ja tavallaan arvasin asian. Taisi veikata 10v vanhemmaksi (jollain lailla myös imartelevaa ?)

No, huomasin tällä viikolla että mies otti vähän etäisyyttä, mutta nyt käyttäytyy taas samaan malliin kuin ennen iän paljastumista. On ehkä sujut asian kanssa? Mitä av- mammat sanoo, voiko tästä ikinä tulla mitään? Tiedättekö paria samalla ikäerolla? Parasta on se että ei näytettäisi niin huomiotaherättäviltä koska iät ja ulkonäöt ei täsmää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 10 vuotta nuorempi vaimo eikä siitä ole koskaan eikä missään yhteydessä ollut ongelmaa. Silti 21 vuotta tuntuu hieman paljolta. Mutta voihan teillä silti olla edessä 30 tai jopa 40 yhteistä vuotta. Puolet avioliitoista päättyy joka tapauksessa huomattavasti aikaisemmin eroon. Harmi mutta niin se vaan on.

Vierailija
2/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuten natsaa, niin mikäpä siinä. Olette kumpikin jo aikuisia, joten siinä mielessä samalla viivalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tule mitään.Haloo??Täysin erilaiset odotukset kaikesta. Tiedän pari pariskuntaa joilla ollut ikäeroa n.15 vuotta.Nainen nuorempi.Menty vuosi-pari eteenpäin ja biologinen kello alkanut tikittää; mies ei oo enää halunnut lapsia ja erohan siinä tuli,molemmille pariskunnille. Ja kuka nyt haluukaan enää 46v lapsia,kun ne on 20,mies on 66!!!!! Ilman lapsijuttuakin mun mielestä täysin tuhoontuomittu homma.Ei oo samanlaisia muistoja lapsuus/nuoruusajalta ja tuskinpa 46 äijä viihtyy nuorten bileissä,yhteisissä illanvietoissa tai ylipäätään ees enää jaksaa mitään tollasta. Vaihda nyt johonkin lähemmäs omanikäiseen!!!

Vierailija
4/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 01:10"]

No ei tule mitään.Haloo??Täysin erilaiset odotukset kaikesta. Tiedän pari pariskuntaa joilla ollut ikäeroa n.15 vuotta.Nainen nuorempi.Menty vuosi-pari eteenpäin ja biologinen kello alkanut tikittää; mies ei oo enää halunnut lapsia ja erohan siinä tuli,molemmille pariskunnille. Ja kuka nyt haluukaan enää 46v lapsia,kun ne on 20,mies on 66!!!!! Ilman lapsijuttuakin mun mielestä täysin tuhoontuomittu homma.Ei oo samanlaisia muistoja lapsuus/nuoruusajalta ja tuskinpa 46 äijä viihtyy nuorten bileissä,yhteisissä illanvietoissa tai ylipäätään ees enää jaksaa mitään tollasta. Vaihda nyt johonkin lähemmäs omanikäiseen!!!

[/quote]

No kyllähän 46 v on täysin normaali ikä miehelle perustaa perhe. Opettele sinä mieluummin kirjoittamaan oikein, kuin opasta täällä muita.

Vierailija
5/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat olette vapaita avioitumaan, niin mitä väliä iällä.

Vierailija
6/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo @4: lapsuusmuistojahan etupäässä parisuhteessa jaetaan! Jos tyypeillä on samat arvot, harrastukset, taustat, ei iällä ole mitään välilä. Aika moni nainenkin saa lapsia vielä yli 40-vuotiaana!

Vierailija
7/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 normaali ikä? Noi ei tos ole. En tiiä ketään tuon ikästä vasta isäksi tullutta tuon ikäistä.Mun kavereiden vanhemmat (ja melkein omatkin) on tuon ikäsii!Ja ihan osaan kirjoittaa ja mielestäni aloittaja hei KYSYI että mitä mieltä.

Vierailija
8/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa yrittää!

Vierailija
9/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 01:19"]

46 normaali ikä? Noi ei tos ole. En tiiä ketään tuon ikästä vasta isäksi tullutta tuon ikäistä.Mun kavereiden vanhemmat (ja melkein omatkin) on tuon ikäsii!Ja ihan osaan kirjoittaa ja mielestäni aloittaja hei KYSYI että mitä mieltä.

[/quote]

Se, ettet sinä tiedä ketään tuon ikäisenä isäksi tullutta ei tarkoita etteikö se olisi normaalia. Et vaan tunne heistä ketään. Voin kertoa sinulle, että se on todellakin täysin normaalia tilastojenkin valossa. Itse tunnen useita miehiä jotka ovat perustaneet perheen n. 50-vuotiaina. Kun kasvat vanhemmaksi, ymmärrät. Ehkä. Tunnen nimittäin myös useita hyvin nuorena lapsia saaneita ja aika kuluttavaa elämää viettäneitä ihmisiä jotka ovat viisikymppisinä jo toinen jalka haudassa. Kuka on, kuka ei.

Miesten elinajanodote Suomessa on 77,5 vuotta. 77,5 - 46 = 31,5 vuotta. Perheelliset miehet joilla on aktiivinen elämä elävät pidempään kuin miehet keskimäärin. 46-vuotiaina perheen perustaneet miehet pystyvät suurella todennäköisydellä saattamaan omat lapsensa keski-ikään ja osallistumaan omien lastenlastensa elämään. Sen lisäksi 46-vuotialla miehillä on talouspuoli kunnossa suuremmalla todennäköisyydellä kuin parikymppisillä.

Vierailija
10/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella jutun olevan oma kirjoittamani, niin paljon yhtäläisyyksiä siitä löytyy! Mulle tosin selvisi myöhemmin, että mies oli vain ystävällinen eikä hänellä ollut mitään sen suurempia tuntemuksia (tapaili jotain toista naista ilmeisesti jossakin vaiheessa), mutta pari kuukautta kun oltiin oltu läheisimmissä väleissä ja molemmat sinkkuina niin alettiin tapailemaan..

Nyt ollaan seurusteltu vajaa vuosi ja hyvin on mennyt. Ikäero ei ole vaikuttanut arjessamme juurikaan. Emme kuitenkaan ole kertoneet kenellekään työkavereille (itse en tosin enää työskentele samassa työpaikassa) ja olemme ajatelleet ettemme välttämättä kerro koskaan. En usko että maailma kaatuisi vaikka tietäisivät, mutta koemme tämän olevan parempi vaihtoehto.

Vierailija
11/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Go girl,anna mennä vaan..Ikä on vaan numeroita..

Vierailija
12/12 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse suhteessa 20 vuotta vanhemman kanssa, eikä suhde kaatunut ikään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän