Työhaastattelu ja työtodistukset
Moi
Olen viimeisen parin vuoden aikana ollut monissa työhaastatteluissa, missään niissä ei ole pyydetty minua niitä näyttämään. Onko tämä jokin nykyinen trendi vai mitä?
Kommentit (10)
Miksi? Olen tänä aikana tullut valituksi, eikä silloinkaan ole pyydetty. Ihmettelen asiaa.
Kukaan ei ole pyytänyt ja olen liki 50v. Useampia työpaikkoja hakenut ja saanut.
Nykyään ehkä olemus ja läsnäolo vaikuttavat enemmän.
En tiedä onko some syynä. On totuttu ihmisten kuviin ja tietoihin netin välityksellä. Live-esiintyminen sitten ratkaisee?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ehkä olemus ja läsnäolo vaikuttavat enemmän.
En tiedä onko some syynä. On totuttu ihmisten kuviin ja tietoihin netin välityksellä. Live-esiintyminen sitten ratkaisee?
Mielenkiintoinen pointti! Olen 53-vuotias, minusta ei somesta paljoa löydy. Haastiksissa olen kyllä todella läsnä.
Ap
Onko negatiivista jos ei pidä sosiaalisen median tilejä?
Cv riittää, kun hakee. Kun tulee valituksi niin voidaan pyytää todistukset. Jossain sote - alalla ne on pakko näyttää. Samoin sähköala ym mikä on luvanvaraista toimintaa.
Tällaisella toimintatavalla huijaaminen on helppoa, kirjoittaa CV:hen mitä haluaa, ja mitään ei tarkasteta.
Joo ei niitä paljoa tarkastella. Piirit on kuitenkin niin pienet, että paskanjauhajat ei pitkälle pötki.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisella toimintatavalla huijaaminen on helppoa, kirjoittaa CV:hen mitä haluaa, ja mitään ei tarkasteta.
Ja huijaamisesta jää kiinni siinä vaiheessa kun todetaan, että tyypillä pitäis olla 10 vuoden kokemus, mutta ei osaa edes alkeita…
Ei niitä pyydetä kuin korkeintaan, jos pääsee viimeiselle haastattelukierrokselle.