Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ohitin ihmisen lenkillä! =)

Vierailija
27.11.2014 |

Päätin loppukesästä tehdä täydellisen elämäntaparemontin. Siihen kuului painonpudottaminen ja lenkkeilyn aloittaminen. Ensimmäiselle lenkille lähdimme teinityttöni kanssa ja tarkoitus oli kävellä 5 kilometriä. Hyvin nopeasti kävi selväksi, etten viiteen kilometriin pysty mitenkään, henkeä ahdisti ja jalat olivat tulessa pelkästä kävelystä. 1,5 km oli sen lenkin pituus.

Muut lenkkeilijät viuhtoivat ohi joko juosten tai kävellen, jopa koiranpissittäjät menivät ylämäessä ohi. Tyttö sääli minua ja naureskeli sitä, miten huono kunto ihmisellä voi olla. Minä puuskutin ja oikeasti tuntui, että kuolen siihen paikkaan. Edessämme juoksi joku mies lenkkivaatteissaan ja minä sanoin tytölle, että jouluna, aaton aattona minä juoksen koko matkan ja pysyn tuon tai jonkun muun ihmisen perässä. Sen päätin ja sen lupasin.

Tänään 3,5 kuukautta tuosta ensimmäisestä lenkistä olin lenkilläni taas. Kävely on vaihtunut hölkkään jo aikapäiviä sitten. Hidasta vauhti on ollut vieläkin, mutta kerta kerralta jaksan ja pääsen nopeampaa.

Eteeni kurvasi lenkkeilijämies ja päätin pysyä sen miehen perässä, kävi miten kävi. Sitten huomasin, että minun pitää pidätellä vauhtiani jotten menisi ihan miehen kannoilla ja nopeasti tajusin että pääsisin miehestä ohi. En ilennyt ensin, ajattelin miten noloa olisi jos jumisinkin miehen rinnalle tai väsyisin heti ohi mentyäni. Sitten sisuunnuin ja näinpä menin tyylillä (?) miehen ohi. Tämä sattui siis lenkkini 3 km kohdalla ja vajaa kaksi kilometriä juoksimmekin sitten peräkkäin, minä etumatkaa ottaen edellä.

Tänään minusta, entisestä laiskasta läskikasasta, tuli viimeinkin oikeasti tasa-arvoinen lenkkeilijä niiden toisten kanssa..Siltä minusta tuntuu. =)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
2/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS AP ALOITUKSESTA, se motivoi. Tänä aamuna lähdin lenkille pitkästä aikaa, ja hölkkäsin 45 minuuttia!!! Olen satunnaisesti lenkkeillyt, kävellen, joskus satunnaisesti hölkkäillyt, mutta en noin pitkää pätkää ole vuosiin jaksanut yhtämittaisesti hölkätä! Ja  kyllä ihmettelen, miten jaksoin. Ja puolen tunnin kohdalla ei ollut kunnolla hikikään. Tarkoitus oli juosta 3,6 km lenkkipolku, muuta eksyin jossain vaiheessa, joten saattoi tulla pidempikin lenkki!

Ja olen kohta 52-vuotias, 160 cm, 67 kg. On niiin voittajaolo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kirjotus.

Vierailija
4/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä!

Vierailija
5/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Minäkin olen parin kuukauden ajan lenkkeillyt, en vieläkään juokse, mutta kävelen vaivatta yhä pitempiä matkoja, 15 km tuntuu jo lyhyeltä. Hankaluus on vaan se, että kunnon lenkki vie liian pitkän ajan päivästä :D Pitäisi päästä juoksun puolelle, pelottaa vaan kokeilla...

Vierailija
6/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Vierailija
7/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa!!! Jaksaispa itsekin vääntäytyä lenkille! Hyvä sä!

Vierailija
8/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:33"]Hienoa! Minäkin olen parin kuukauden ajan lenkkeillyt, en vieläkään juokse, mutta kävelen vaivatta yhä pitempiä matkoja, 15 km tuntuu jo lyhyeltä. Hankaluus on vaan se, että kunnon lenkki vie liian pitkän ajan päivästä :D Pitäisi päästä juoksun puolelle, pelottaa vaan kokeilla...
[/quote]
Aloita jo juokseminen. Kuntosi on jo hyvä ja juokseminen on paljon parempaa lihaksille ja muistolle mitä kävely. Myös sydämelle, kun rasittuu ja hengästyy oikein kunnolla..

Vierailija
9/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:33"]Hienoa! Minäkin olen parin kuukauden ajan lenkkeillyt, en vieläkään juokse, mutta kävelen vaivatta yhä pitempiä matkoja, 15 km tuntuu jo lyhyeltä. Hankaluus on vaan se, että kunnon lenkki vie liian pitkän ajan päivästä :D Pitäisi päästä juoksun puolelle, pelottaa vaan kokeilla... [/quote] Aloita jo juokseminen. Kuntosi on jo hyvä ja juokseminen on paljon parempaa lihaksille ja muistolle mitä kävely. Myös sydämelle, kun rasittuu ja hengästyy oikein kunnolla..

[/quote]Mikähän siinä pelottaa, en edes ymmärrä? Kiitos kannustuksesta, ehkä tohdin kokeilla nyt viikonloppuna :) Näen joskus unia, joissa juokset kevyesti ja se on unessa hieno tunne, en ole juossut sitten nuoruusvuosien.

Vierailija
10/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea tällaisista onnistumisista ja pitkäjänteisyydestä !

Vierailija
11/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut juossut minäkään, ja oikeasti minun piti opetella se ihan alusta. Alkuun juoksin vain lampunvälin silloin, toisen tällöin ja yhtäkkiä huomasinkin, että en halua lopettaa juoksemista. Oikeasti, juoksin kuin joku hiton Forrest Gump varmaan jotain 400 metriä yhteen putkeen..=) Nauratti ihan ääneen kun siltä lenkiltä tulin kotiin ja olin oikeasti juossut! Jotenkin nykyään juokseminen tuntuu paremmalta ja helpommaltakin kuin kävely, en tiedä miksi..

ap

Vierailija
12/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:48"]

En ollut juossut minäkään, ja oikeasti minun piti opetella se ihan alusta. Alkuun juoksin vain lampunvälin silloin, toisen tällöin ja yhtäkkiä huomasinkin, että en halua lopettaa juoksemista. Oikeasti, juoksin kuin joku hiton Forrest Gump varmaan jotain 400 metriä yhteen putkeen..=) Nauratti ihan ääneen kun siltä lenkiltä tulin kotiin ja olin oikeasti juossut! Jotenkin nykyään juokseminen tuntuu paremmalta ja helpommaltakin kuin kävely, en tiedä miksi..

ap

[/quote]

Tämä siis nro 7:lle.

ap

Vierailija
13/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee!

Vierailija
14/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 21:48"]

ap

[/quote]Hitto, minäkin kyllä kokeilen :D 

se nro 7

Vierailija
15/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voii hyvä sinä!:)

Vierailija
16/16 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa kun en ole enää viime aikoina pystynyt kunnolla juoksemaan, kun polveen alkaa sattua. Pidän juoksemisesta kun se sujuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän