Mies sanoi ettei pistä pahaksi jos tulen raskaaksi
Ei kuitenkaan halua lasta. mitä tämä siis tarkoittaaa??a ika ristiriitaista
Kommentit (8)
Sitä, mitä sanoi. On ok, mutta ei halua asiaan osallistua sen ihmeemmin. Lapsi saa siis tulla, jos on tullakseen, mutta mitään vaivaa ei aio nähdä. Eksäni kohdalla tämä tarkoitti 2x kuussa seksiä ja raskaudesta tai sen yrittämisestä ei saanut puhua. Erottiin lapsettomina ja sain lapset seuraavan miehen kanssa, joka jaksoi edes panna ovulaation aikaan (halusi toki muutenkin lisää lapsia ja on hyvä isä edellisen liiton lapsille).
Tarkoittaa varmaan sitä, mitä sanoi, eli ei erityisesti osaa vielä haluta tai kaivata lapsia, mutta haluaa antaa mahdollisuuden ap:lle saada lapsen / lapsia ja yrittää mahdollisesti itsekin kehittyä isäksi.
Tietoisku naisille: noin 2/3 miehistä ei osaa haluta tai toivoa lapsia. Suurin osa isistä on lähinnä suostunut isiksi, kun nainen on halunnut lapsia.
En minäkään olisi erityisesti halunnut lapsia ennen ensimmäisen lapsen syntymää. Olin melko vastahakoinen isä, ja kerroin asian vaimolle suunnilleen noilla sanoilla, kun olin päättänyt, että kestän lapsen syntymän.
Vaimo toki halusi lapsia aidosti.
Opin ja kasvoin kuitenkin isäksi, ja jo heti, kun pidin esikoista ensimmäistä kertaa sylissäni tiesin, että tässä on elämäni tärkein ihminen.
Toisen lapsen osalta tunsin myös samoin: tässä on toinen elämäni tärkein ihminen.
Loppujen lopuksi huomaan, että olisin oikeastaan halunnut jopa enemmänkin lapsia, tosin nyt alkaa olla myöhäistä, koska ikää on tullut, ja taloudelliset realiteetit ja oma jaksaminen ovat kortilla. Siitä huolimatta ajattelen, että esimerkiksi neljä lasta olisi voinut olla ihanaa kasvattaa.
Hieno tarina tuo numero 4 isä. Onnittelen. Mutta oikeasti: voi mennä pieleen, jos nainen haluaa lasta ja mies ei oikein tiedä. Joten parempana pidän sitä että ei ala vauvaa tekemään sellaisen kanssa joka ”ei pistä pahaksi”. Jos aikuinen mies ei saa sanottua että haluaa isäksi, vaihtoon!
Mies pidättää itsellään oikeuden jatkaa poikamiehen elämää ja pidättäytyä kaikesta lapseen liittyvästä vaivasta. ”Enhän minä tätä halunnut”.
Ei uskalla haluta, mutta kuitenkin haluaa eli jättää asian ikään kuin ”herran haltuun”.
Moni naispuolinen, 30+ ikäinen kaverini on tehnyt noin, eli eivät ole tehneet päätöstä yrittää lasta eivätkä osanneet päättää haluavatko lapsia vai eivät, joten ovat jättäneet ehkäisyn pois ajatuksella ”jos vauva tulee, niin antaa tulla”.
Jotkut myös menneet varmoilla päivillä ja ovulaatiota tarkkailemalla sillä ajatuksella, että jos ”vahinko” käy niin sitten käy.
Omassa kaveripiirissäni naiset eivät erityisemmin halua lapsia, mutta eivät ole myöskään veloja eli antavat lasten tulla.
Miehensä ovat olleet samoilla linjoilla, paitsi yksi vänkäsi vuosia että milloin tehdään vauva jne.
Minä olin tuollainen mies. Nyt on pari lasta ja niiden kanssa ihan mukavaa.
Aika yleistä on ottaa elämä vastaan sellaisena kuin se tulee. Ei ollut erityistä halua saada lasta, mutta en minä sitä vastustanutkaan. Kaksi erilaista ja suurinpiirtein yhtä hyvää vaihtoehtoa. Elämässä on minulla isompiakin kysymyksiä. Lapset ovat olosuhde.
Mielestäni olen ihan kohtuu hyvä isä. Aika tasan menevät kotityöt enkä ole pelännyt rakastaa lapsia, kun sellaisia tunteita on myöhemmin ilmennyt.
Se on sun ihan oma projekti, jota mies voi sietää, kunhan se ei vaikuta arkeen tai hankaloita hänen elämäänsä. Ilmeisesti tunnustaa isyyden kuitenkin vapaaehtoisesti.