Oletko ostellut osakkeita nyt kun pörssissä kuohuu?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Varovasti olen, ei pidä kaikkea laittaa kerralla. Tämän päivän lasku tosin johtuu pääasiassa siitä, että Nordeasta irtosi osinko ja sen painoarvo on niin suuri Helsingin indekseissä.
No, ei nyt johdu Nordeasta yleinen lasku.
Kesällä ostin osakkeita lisää ja nyt pari viikkoa sitten taas. Voi olla, että ennen vuodenvaihdetta ostan vielä joitain osakkeita. Strategiani on osta ja unohda. Noin kaksi kertaa vuodessa käyn salkun läpi, myyn jos johonkin olen pettynyt, ja ostan muuta tilalle.
Osingoista 90 % olen laittanut takaisin yhtiöihin, loput laittanut hyväntekeväisyyteen.
Kyllästyin Nordeaan ja myin pois. Osingot toki tulevat pian. Muuten en ole ostotuulella. Ehkä myöhemmin kun rommaa lisää.
En. Nyt pidän matalaa profiilia. Seurailen vaan, ja ostan lisää vasta sitten kun hinnat ovat alhaisimmillaan. Oletan että laskee edelleen reilusti, joten vielä ei ole oikea hetki tankata.
Ostin maito-osakkeita, kun maito tunnetusti kuohuu jopa yli.
Kyllähän tässä viimeisen puolentoista vuoden aikana on tullut ostettua ja myytyä enemmän kuin koskaan. Niin on tullut tuottojakin. Ensimmäisen kerran perehdyin shorttaamiseen nyt korona-aikana ja olen tehnyt laskuissa ehkä jopa enemmän rahaa kuin nousuissa.
Vierailija kirjoitti:
En. Nyt pidän matalaa profiilia. Seurailen vaan, ja ostan lisää vasta sitten kun hinnat ovat alhaisimmillaan. Oletan että laskee edelleen reilusti, joten vielä ei ole oikea hetki tankata.
Mistä tiedät, milloin hinnat ovat alhaisimmillaan?
Et mistään.
Vasta jälkikäteen voit todeta, että silloin ja silloin kurssi kävi alimmillaan.
Evergrande kaatuu koko maailman niskaan. Velkaa satoja miljardeja dollareita.
Varovasti olen, ei pidä kaikkea laittaa kerralla. Tämän päivän lasku tosin johtuu pääasiassa siitä, että Nordeasta irtosi osinko ja sen painoarvo on niin suuri Helsingin indekseissä.