Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikäkriisi? Elämänkriisi? Mitä ihmettä tämä on?

Vierailija
04.10.2021 |

Kuvittelin jostain syystä, että minulle tuskin tulee mitään kolmenkympin kriisiä. Tai jos tulee niin sitten se on varmaan lievää ja menee nopeasti ohi. Olin aina ollut tyytyväinen tosi vähään, enkä ikinä tähän mennessä kriiseillyt juuri mistään. Toki joskus tuli ja meni sellaisia omia kevyitä haaveiluja, että olisipa sitten joskus hyvä työpaikka ja kiva asunto, jne... Tiedättehän, sellaiset ihan normaalit unelmat mitä löytyy lähes kaikilta.

No jokin tässä vuoden sisällä on muuttunut. Olen junnannut opinnoissa ja jäänyt niistä jo jälkeen. En meinaa saada enää hyviä numeroita mistään kursseista, ja se laskee motivaatiota entisestään. Tietysti olisi nyt järkevä varmaan vaan polkea tuo koulutus loppusuoralle kun tähän leikkiin on ryhdyttykin, mutta jokin minua nyt on risonut tässä jo pidempään. Mikään ei tunnu mielekkäältä ja on vaikea keskittyä mihinkään. En osaa ainakaan itse epäillä masennusta/ahdistusta tai muutakaan taustalla, joten en sitten tiedä mikä vaivaa.

Jotenkin vaan kun katsoo lähipiiriä ja moni on mennyt elämässä hienosti eteenpäin niin yhtäkkiä myös kateus meinaa nostaa päätänsä, enkä ennen ollut edes kateellinen juuri kenellekään, koska olin tosiaan ihan tyytyväinen itseeni ja omaan elämääni! Nyt kaikki on kauheaa pakkopullaa ja haaveilen muutosta toiselle paikkakunnalle, koska en viihdy nykyisellä paikkakunnalla. En vaan voi muuttaa niin kauan kuin olen tuossa koulussa kirjoilla. Tekisi jostain syystä mieli välillä jättää koko koulu kesken ja etsiä joku kiva työpaikka, ihan vaan että saisin vaihtelua elämään, mutta kun en tiedä siitäkään onko tuossa mitään järkeä. Yhtäkkiä olen vaan kauhean hukassa, enkä itsekään ymmärrä enää itseäni. Onko muita, jotka painii samojen ongelmien kanssa?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että jonkinlainen maiseman ja näkökulman vaihdos tekisi eetvarttia tässä tilanteessa. Sinun ei välttämättä tarvitse lopettaa koulua, ilmoittaudu poissaolevaksi yhdeksi tai kahdeksi lukukaudeksi jos haet ja saat työpaikan? Näin sinulle jää pelivaraa miettiä uusia siirtoja tulevaisuutta koskien ja opintojen jatkoa. Yksi vaihtoehto on myös lähteä ulkomaille vaihtoon ja kerätä tällä tavalla uusia kokemuksia ja uutta virtaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan