Rokottamattomia ei toivota pikkujouluihin
Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin (Hus) infektioylilääkäri Asko Järvisen mielestä rokotetut voivat hyvin juhlia pikkujouluja jo nyt.
Todennäköisesti rokotesuoja on tällä hetkellä parhaimmillaan, koska suurin osa kansasta on saanut rokotuksen äskettäin.
Rokottamattomien kohdalla tilanne on toinen.
Järvinen arvelee, että koronatautia esiintyy syksyn aikana yhä suhteellisen runsaasti rokottamattomien keskuudessa.
Kommentit (46)
Maz zi kirjoitti:
Rokottamaton absolutisti ja introvertti nauraa tollaselle juhlista pois sulkemis uhittelulle 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Minä oon valmis menettään koko sukuni koska arvostan ihmisoikeuksia ja en ole juntti.
Jo pelkästään tästä viestistäsi nauruhymiöineen tulee hyvin epäjunttimainen vaikutelma. Omintakeisen älyn voi tunnistaa jokaisesta sanasta.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkojen pikkujoulut. Heh, saan nyt siis jättää menemättä ilman sosiaalista stigmaa. Aina ärsyttänyt koko pelleily.
Meillä ei ole pakko osallistua 😊 Erittäin harvoin menen, ryyppäjäiset ei innosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään ymmärrä miksi rokotetut pelkää rokottamattomia? Mitä hyötyä koko piikistä on, jos silti pelkää saavansa tartunnan? Etenkin kun aivan yhtä hyvin sen tartunnan voi saada rokotetulta.
Ei nyt sentään ”yhtä hyvin”, joskin ihan mahdollista toki on.
Rokotetut levittävät koronaa paremmin kuin rokottamattomat sairastuneet, jotka eivät tiedä sairastavansa.
Älä puhu paskaa.
THL valehtelee mielestäsi tässäkin?
Mun rokottamattomuudesta ei kovin moni tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään ymmärrä miksi rokotetut pelkää rokottamattomia? Mitä hyötyä koko piikistä on, jos silti pelkää saavansa tartunnan? Etenkin kun aivan yhtä hyvin sen tartunnan voi saada rokotetulta.
Vastahan se brittitutkimus julkaistiin missä kerrottiin, että deltavarianttia levittää molemmat samalla lailla.
Vierailija kirjoitti:
No en minä mihinkään lampaiden juhliin menisikään. Piikittäkööt itsensä vaikka hengíltä.
Väsynyttä kommentointia.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkojen pikkujoulut. Heh, saan nyt siis jättää menemättä ilman sosiaalista stigmaa. Aina ärsyttänyt koko pelleily.
No meillä ei koskaan ole ollut tuollaista sosiaalista painetta. Itse olen kerran käynyt pikkujouluissa enkä toiste kyllä mene, mutta ei ole kukaan ihmetellyt tai paheksunut asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla ei ole yhtään rokottamatonta.
Mistä tiedät varmasti?
Vierailija kirjoitti:
Maz zi kirjoitti:
Rokottamaton absolutisti ja introvertti nauraa tollaselle juhlista pois sulkemis uhittelulle 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Minä oon valmis menettään koko sukuni koska arvostan ihmisoikeuksia ja en ole juntti.
Jo pelkästään tästä viestistäsi nauruhymiöineen tulee hyvin epäjunttimainen vaikutelma. Omintakeisen älyn voi tunnistaa jokaisesta sanasta.
Etkö muuta keksiny kuin hymiögrammarin?
Se tarkottaa sitä ettei sulla ole yhtään aitoo argumenttia olemassakaa.
Minä oon kokoikäni viihtyny parhaiten omissa oloissani, miksi mää kokisin piikin tarpeelliseksi juuri tänä vuonna että pääsis muka bilettää? Bilettäminen on luuserien touhua kun ei uskalleta olla oma ittensä vaan mennään magneettimaisesti lammasjunttien mukana vaikka myrkyn kautta.
Nokun ei työpaikka tarjoa pikkujouluja, eikä edes pullakahveja (koska korona), kaikki voivat ja osaavat kyllä eri aikaan hakea kahvit ja pullat, samallalailla kun nykyään muutenkin porrastetaan tauot.
Vierailija kirjoitti:
Koronarokotetut voivat yhtälailla kantaa Koronaa ja levittää sitä eteenpäin.
Täällä näyttää monella olevan vanhentunutta tietoa. Viimeisin brittitutkimus osoitti rokotettujen (Pfizerilla) tartuttavan 65% vähemmän muita kuin rokottamattomat.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.09.28.21264260v1
Hieno juttu. Täytyykin kertoa, että olen rokottamaton ja jäädä pois tänä vuonna sillä verukkeella, vaikka koronapassi löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ole kyse rokotettujen pelosta vaan lääkäreiden ja sairaanhoitohenkilökunnan pelosta, että rokottamattomat kerääntyvät juhlimaan pikkujouluja (joissa yleensä humalatila on vahva) ja saavat tartuntoja ja kuormittavat sairaaloita..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastahan se brittitutkimus julkaistiin missä kerrottiin, että deltavarianttia levittää molemmat samalla lailla.
Rokotettu selviää todennäköisesti sillä "pikku flunssalla". Teholle joutuvat ovat pääsääntöisesti rokottamattomia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008269702.html
Maz zi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maz zi kirjoitti:
Etkö muuta keksiny kuin hymiögrammarin?
Se tarkottaa sitä ettei sulla ole yhtään aitoo argumenttia olemassakaa.
Minä oon kokoikäni viihtyny parhaiten omissa oloissani, miksi mää kokisin piikin tarpeelliseksi juuri tänä vuonna että pääsis muka bilettää? Bilettäminen on luuserien touhua kun ei uskalleta olla oma ittensä vaan mennään magneettimaisesti lammasjunttien mukana vaikka myrkyn kautta.
Typerä lammas olet sinä, foliopipoinen rokotevastais-hihhhuli. No me muut maksetaan sun mt-sairaseläke…
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla ei ole yhtään rokottamatonta.
Mä ainakin olen töissä valehdellut että otin rokotteet.
Rokottamattomille järjestetään pikkujoulujen ajaksi oma seminaari jossa voivat märehtiä rokotuspelkoja ja kerrata toisilleen kuinka kaikki rokotetut kuolevat. Lopuksi julistavat elävänsä ikuisesti tyytyväisenä tubevideoita katsellen.
Tartuntoja tänään 1302:
Älä puhu paskaa.