Mites ois lapsen nimeksi Havu?
Voi tsiisus! Minun lapseni nimeksi tulee ainakin käpy:))))))))
Kommentit (25)
Havu on kaunis sointuva sana ja kaunis nimi, myös merkitykseltään.
Havut on latinaksi Pinus (mänty) ja Picea (kuusi). Laita jompi kumpi ja lyö vetoa sitten minkä lempinimiväännös koulussa keksitään. Mä voin laittaa jo satasen likoon.
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 13:12"]
Meillä on Havu 1.5 v ja Rotko 5v
[/quote]
ei kai??
[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 13:10"]
Havut on latinaksi Pinus (mänty) ja Picea (kuusi). Laita jompi kumpi ja lyö vetoa sitten minkä lempinimiväännös koulussa keksitään. Mä voin laittaa jo satasen likoon.
[/quote]Kuinka moni koululainen tietää kasvien tieteelliset nimet? Ei taida edes kuulua perusopetukseen. Kaikki aikuisetkaan niitä tuskin tuntevat. Onko se jotenkin huonompi nimi kuin Lumi, Pilvi, Myrsky, Pyry, Tuuli..
Nimiksi Vihta ja Vasta - käviskö kaksosille? (tyttö ja poika - vaikka emme aio paljastaa sukupuolia kenellekkään ennenkuin lapset täyttää viiskyt
meillä 4 v kaksoset Latva ja Letto
Havu on todella kaunis sana. Olen varmaan vanhanaikainen, mutta viuerastan sitä nimenä, vaikka olen tottunut kaveripiirin Lumiin ja sensellaisiin. Pyry on ollut käytössä jo kauan, Urpu on perinteikäs nimi, Kirsin alkup. merkitystä tuskin kukaan enää muista. Alan tätä kirjoittaessani lämmetä ajatukselle :D
Miellän Havun pojan nimeksi.
Mites Havu-Kalle? Mielestäni hieno
Havu on kiva nimi. Kiitos ehdotuksesta. Luontonimiä on suomessa paljon: kukka, pyry, tuuli, meri, pilvi, vuokko, marja jne. Havu on ihana!
16 jatkaa:
Tiedän yhden Kivin (tai Kiven), taiteilija/ suunnittelija Kivi Sotamaan. Sten on varsin yleinen ruotsinkielinen nimi, vaikkei nykyään muodissa. Ja Rock Hudson!
Taitaa taas olla jonkun lapsen tekemä avaus.
Risu, Oksa, Ranka, Varsi, Runko. Ehkä pojille.