Kun on muutettava taloudellisista syistä pois kodista, jossa viihtyy :(
Kuinka siitä selviää? Itse joudun myymään rakkaan kotini ja muuttamaan toisaalle, koska elän nyt lähes kädestä suuhun.
Tsempatkaa mua, kuinka selviän ja kuinka unohtaa vanha koti.
Ja ystävällisiä vastauksia, en jaksa mitään muka näppärää ilkeilyä juuri nyt :(
Kommentit (10)
En tiedä lohduttaako mutta seinät on seiniä ja materiaa. Jos on pakko muuttaa niin sitten on. Tippuuhan siinä taakkaa hartioilta jos muutolla saa talouden tasapainoon. Tsemppiä sinulle. Ja komppaan edellistä, tiedä mitä hyvää muutosta voi seurata :)
Voi, kuinka surullinen tilanne! Mutta aika parantaa haavat, kun saat uuden kodin ja järjestät olosi mukavaksi totut pikkuhiljaa ja opit elämään siellä. Lopulta se alkaa tuntua kodilta.
Et ole ainut, olen joutunut luopumaan kahdesta omistus asunnosta 90 luvulla, olin silloisen eksän ja kahden pienen lapsen kanssa kahden asunnon loukossa,menetettiin kummatkin asunnot. Siitä vaan sitten vuokra kämppään ja lisäksi velat niskassa.
Voithan ottaa tavoitteeksi saada kyseinen asunto takaisin kun rahatilanne paranee.
Toisaalta asunto on vain seinät ja koti on missä sinä olet.
Minulla on ollut sama tilanne. 120 neliön kämpästä 60 neliöön, vuokralle, 2 lapsen kanssa eron jälkeen. Mies sotkenut raha-asiansa niin että pakko oli myydä koti. Kyllä sen kestää vaikka aloittaakin nollasta. Elämässä on muuta, tärkeämpääkin. Keskity töihin, ystäviin, asunnon laitramiseen vähitellen kodikkaaksi, oman tuntuiseksi. Tsemppiä!
Ei siitä välttämättä koskaan pääse täysin yli (kokemusta on). Täytyy vain yrittää ajatella, että koti ei sittenkään ole ainoa tärkeä asia elämässä. Ja monet ihmiset maailmassa ovat menettäneet kotinsa, esimerkiksi Karjalan evakot. Kohtalotovereita riittää.
Yritä miettiä sitä tunnetta, joka kodista syntyy. Poimi elementtejä, joista tunne syntyy. Lämpimät puun sävyt vai valokuvaseinä? Avara maisema luontoon? Tietyn aikakauden ratkaisut, kuten seinien puolipaneelit tai epätyypillisen väriset seinät? Yritä tuoda samoja asioita mukaan myös uuteen kotiin.
Kyllä se siitä <3
Seiniä ne vain on. Ajattele vanhan asunnon huonoja puolia, pääset vihdoin eroon niistä.
Miten olet voinut sössiä raha-asiasi noin?
Ajattele niin että kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu ja parempaa tulee tilalle.