Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~TOUKOTAAPERTAJIEN MAANANTAI~*~

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uuteen viikkoon...

Ei olis millään jaksanu töihin lähteä. Täällä ainakin satelee ja on ihan synkkää...

Ei oikein mitään ihmeitä. Vauvakuume-puolen pinoon kirjottelinkin että mitenköhän alkaa juorut levitä kun olin kuskina lauantaina ku käytiin yksis kolmekymppisissä. Hassua oli seurailla miten ihmiset alkoi käyttäytyä niin erilailla kun alko booli vaikuttamaan. Onneks sain meidän " isukin" jo ykdeksän jälkeen lähteämään kotiin.

Tää on vähän tätä, kun oottelee vaan kovasti ekaa neuvolaa ja sitä ultraa... miks niihin on vielä niin pitkä aika?!! Odottavan aika todellakin on pitkä. heh..

Tilasin henkkamaukalta uudet mammahousut ja ne tulee vko 39, täytynee nyt kaivaa vanhat esiin,kun alkaa nää tänhetkiset mallit kirraamaan...

Kirjotelkaahan kuulumisia!

-kettu-äiti - rv 5/2 (toiseen pinoon laitoin 5/1 mutta kaksihan se jo onkin, jos nyt oikein pilkkua viilataan... ) ;-))

Vierailija
2/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saadaan uusia odottajia pinoon!

Täällä kanssa näppyjä naama täynnä :( Johtunee suklaasta, johon jäin koukkuun lopetettuani tupakoinnin... No pienempi pahe.

Ja joku kyseli painon tunteesta, täällä myös painontunnetta alamasulla, vasinkin illalla ja yöllä.

Tultiin just esikoisen kanssa neuvolasta, sai rokotteen ja voi sitä huutoa! Seuraavan kerran onkin esikoisen neuvola vasta 1v 6kk ikäisenä, jolloin saa MPR:n. Kauhistelin jo sitä neuvolassa, mutta saivat mut lähteen luottavaisin mielin kotiin :) Kyselin samoin Tubi-rokotteesta, sehän poistuu nyt kaikilta vastasyntyneiltä, siis vain riskiryhmä rokotetaan. Mä kun haluaisin sen syntyvälle lapselleni, onhan tuo Venäjä kuitenkin tuossa vieressä, me myös matkustellaan paljon ulkomailla ja jotenkin olis turvallisempi olo jos rokotteen saisi. Tarvii keskustella vielä synnärillä/äitiysneuvolassa asiasta.

Sain varattua itsellenikin neuvolan, eli sain sen jo 21.9 eli rv silloin 7+2.Kohtalaisen nopeeta toimintaa.

Tänne ei tämän kummempia, taidan ottaa pienet päikyt kun poikakin nukkuu.

onnipapunen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....vaan minunkin puolestani! Viikonloppu menikin siivillä ja nyt taas töissä.... Viikonloppuna sitä kai ehtii tarkkailemaan enemmän omaa oloaan ja päivisin olikin jo hyvin " normaali" olo, mutta yöt ovat edelleen tuskaa. Vatsa turpoaa öisin ja tuntuu siltä, että se on täynnä ilmaa, joka ei vaan jostain syystä pääse ulos. Johtuukohan jostain tietystä ruoka-aineesta? No, täytyy jutella asiasta neuvolassa, jonka sain siis tuonne syyskuun viimeiselle viikolle, jos asia silloin vielä vaivaa.

No, takaisin töiden pariin... Vaikka välillä vaikuttaa siltä, että sitä vaan roikkuu näillä aiheeseen liittyvillä sivuilla....

Kuulumisiin!

Vierailija
4/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni ihan harakoille ja nyt väsyttää. Meidän tyttö ja minä olimme viikonlopun molemmat flunssassa ja pää tuntuu vieläkin olevan täynnä räkää. Huokaus.

Katselin esikoisen neuvolakorttia ja ensimmisen kerran olen käynyt neuvolassa rv 10+2, joten en kyllä vielä hetkeen ole soittelemassa aikaa. On kyllä melkoista hajontaa noissa aikojen saamisessa, kun toiset teistä saa aikoja jo rv 7-8. No, se ilo tuosta myöhäisemmästä ajasta on, että silloin jo varmaan koitetaan kuunnella sydänääniä ja mahikset on että ne jopa kuuluisivatkin.

Musta on ihan hassua, että mä välillä ihan täysin unohdan olevani raskaana :) Sitten vain yht´äkkiä mieleen tulee, että ai niin, raskaana... :) Nyt siis olen todennut, että tulevaa vauvaa ei tosiaankaan ehdi miettiä yhtäpaljoa kuin esikoisen odotusaikana.

Jatketaanpa taas töiden parissa!

Puzzle

Vierailija
5/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kummempia.. Väsyttää vaan välillä niin vietäväst! Alavatsassakin nippailee, illalla enemmän!

Eilen illalla sängyssä mietin, että mitä jos tuleekin kaksoset? =) olen aina jotenkin ajatellut, että olis tosi kiva jos joskus saisi kaksoset! Vaikka rankkaahan se varmaan aluksi olisi...

Niin meillä siis molempien suvussa jonkin verran kaksosia, siitä tälläiset mietteet!

Esikoisesta mulla ei kummempia mielihaluja ollut, nyt tekee mieli suolaista! Täytyy tunnustaa että tänäänkin ostin sipsejä kaupasta!!! =)

Voiko ne mielihalut tosiaan tulla jo näin aikaisin?

Nyt ei aivot kyllä toimi lainkaan.. Mitäköhän te muut olitte kirjoittanu. Ehkä on parempi et menen hetkeksi huilimaan nyt kun neitikin nukkuu! Tulen sitten taas lukemaan teidän kuulumisia!

-Alpukka rv5

Vierailija
6/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alpukka oli miettinyt kaksoismahdollisuutta! mä mietin ihan samaa. Kaksosethan ois huippujuttu. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Meillä on äidin puolen suvussa paljon kaksosia ja itsekin olen kaksonen. joskus kyllä ajattelin että en kyllä kaksosia halua ikinä, mutta nyt on ajatus alkanut ihastuttamaan.. No onneksi sitä ei tarvitse itse päättää.

Yhdessäkin on varmasti riittävästi tekemistä ensikertalaiselle.

Soitin neuvolaan ja sain ajan jo ylihuomiselle. eli silloin 6+4 menkoista laskettuna. Ihana täti oli puhelimessa ja ymmärsi yskän kun haluan ekan käynnin pois alta ennen työn alkua. Nyt sitten vaan jännittämään ekaa käyntiä!

Kovin epätodelliselta tuntuu vielä koko raskaus. Oireitakaan ei ole.

Asia pääsee unohtumaan aika ajoin kun on muutakin uutta ja jännää menossa. No ehkä keskiviikon jälkeen tuntuu vähän todellisemmalta.

nyt lounaalle.

ipo

Vierailija
7/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ihmeestä tuohon äskeiseen tuli vanha nikki??

Vierailija
8/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, elikkä uskaltaudun ensimmäsitä kertaa " liittyä" johonkin pinoon. Esikoinen täyttää jo kolme marraskuussa ja viimeviikolla tein plussatestin ja vauva-lehden vauvalaskurin mukaan nyt olisi rv 5. Esikosta odottaessani innoissani luin eri juttuja ja ehkä joskus vastailinkin johonkin, mutta en koskaan varsinaisesti kuulunut mihinkään osioon.

Joo eli tätä pikkukakkosta ehdittiin 10kk tehdä ja vihdoin tärppäsi. Aloin jo aattelemaan, että onkohan minussa jotain vikana, mutta normaaliahan on yrittää vuosikin.

Jotenkin oli vaan semmonen tunne, että nyt olen raskaana. Oireita ei hirveesti ole vielä paitsi vatsaa kyllä nippailee aika ajoin ja jännää painon tunnetta tuntuu väillä. Ja iltaisin töiden jälkeen olen kyllä aivan kuitti, kymmeneltä nukkumaan viim. kun eikoinenkin on jo nukkumassa.

Juu, eipä tässä kai muuta, kun täytyy jatkaa työn tekoa. Täytyypä taas lukea teidän muiden kuulumisia ja muistaa itsekkin kirjottaa taas jotain.

Sain muuten ekan neuvola-ajankin 20.9.06...

Tarita rv 5

Vierailija
9/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan!

Raapustan vaikka mäkin jotain, vaikka tää raskaus onkin ihan alussa ja on tosi epätodellinen olo. Esikoinen täyttää viikon päästä 1v ja tää pikkukakkonen tärppäs heti ekayrittämällä, vaikka varauduin pidempäänkin treenaukseen. Toivottavasti Lilliputti pysyy matkassa :)

Kauheemmin ei oireita vielä ole, mitä nyt vähän kylmää ja huimaa ja nippailee vaatimattomasti. Krapulaa odotellessa...

enis

Vierailija
10/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaita vaan täältäkin! Tänään oli toinen työpäivä hoitovapaan jälkeen ja kyllä täytyy sanoa, että en millään jaksaisi odottaa 7 kuukautta, että pääsee taas töistä pois. Innokkaana täällä jo olen laskeskellut, että äitiysloma alkaa 5.4 eli tasan seitsemän kuukauden päästä on viimeinen työpäivä takana :) Työnteko ei maistu lainkaan vaikka teen vain kuuden tunnin päivää vuoden loppuun asti.

Varhaisraskauden ultran ja neuvolan tilasin tänään. Ultraan pääsen viikolla 6+5 ( 22.9.)ja eka neuvola on viikolla 7+2 ( 26.9.) eli samaan aikaan kuin esikoisestakin. Tuohon varhaisultraan olen menossa siksi, että raskaus on saatu alulle hoidoilla ja hoitopaikassani on tapana ultrassa käydä varmistamassa, että alkio on oikeassa paikassa ja olemassa. Hiukan jännittää mutta eiköhän kaikki ole ok.

Oireita ei niin hirveästi ole. Rinnat jonkin verran " kiristävät" ja alamahassa nippailee. Lisäksi paleltaa varsinkin iltaisin. Jää nähtäväksi muuttuuko tämä palelu kuumissaan olemiseksi jossain vaiheessa. Ensimmäisessä raskaudessa ainakin oli niin kuuma kaiken aikaa, että töissäkin olin keskellä talvea pelkässä kesätopissa ja oli siltikin kuuma vaikka muut käyttivät villatakkeja.

Siinäpä ne tärkeimmät tällä erää. Täytyy mennä antamaan ruokaa tytölle. Kiva lukea muiden kuulumisia!

Niki ja masuasukki 4+1

Vierailija
11/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltauduin soittamaan neuvolaan ja sain ajan syyskuun loppuun, taisi olla viikolle 8+6. Ilmeisesti Helsingissä antavat noin " aikaiselle" viikolle ajan, koska ensimmäisellä kerralla laitetaan lähete menemään np-ultraan ja siellähän varmasti on ruuhkaa. Neuvolakorteista katsoin, että aiemmin olen ollut ekakäynneillä 10, 10+1 ja 14+5 viikoilla. Viimeksi siis menin suoraan np-ultraan ja sitten vasta neuvolaan, kahden tuulimunan jälkeen kun en halunnut mennä neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä ja täyttämään neuvolakortteja, kun en ollut ollenkaan varma olinko raskaana vai en. Olisin nyttenkin mennyt suoraan ultraan, muttei Helsingissä onnistu (ennen siis asuimme Espoossa).

Olen kuopuksen kanssa kotona hoitovapaalla ja oikeastaan ainoa raskausoire on, että olen tyytyväisenä nukkunut päiväunet pojusen kanssa ja silti ollut hieman väsynyt:)

Meillä kuopus (1v 11kk) on ihastunut Cars-elokuvaan ja haluaisi monta kertaa päivässä, tuntitolkulla katsella elokuvan trailereita tietokoneelta. Johdattaa monta kertaa päivässä kädestäpitäen tietokoneen viereen ja sanoo brum brum (=auto) ja sitten suuttuu, kun ei niitä nyt koko ajan jaksa/voi näyttää. Kaipa on ostettava leffan dvd hänelle kunhan ilmestyy:)

Terveisin kolmeplusyks ja 5+4

Vierailija
12/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeilija puolella ilmoittauduin, tosin vähän kerkeän käydä kirjoittelemassa, mutta nyt; toiveissa Toukolapsonen. Kaksi aikaisempaa raskautta päättynyt vko 28 08/05 enkelipoika ja vko 18 06/06 enkelikaksostytöt. Lisäksi 10/04 kohdunulkoinen ja sitä tässä taas kuulostelen että mitä nämä oireet ovatkaan? Raskausoireita on vahvasti ja vuotoja ei tippaakaan, joten sen puolesta kaikki hyvin, mutta en usko ennenkuin näen 12.9 että Pupunen on oikeassa paikassa. Minulla todettu tukostaipumus, joka johti vauvan menehtymiseen 08/05 sekä vaikea raskausmyrkytys myös. Nyt olenkin pistellyt hepariinia jo pari viikkoa +-testin tehtyäni.

Tuossa edellä toivottiin kovasti kaksosia, ihanaahan se olisi, mutta kylläpä ne niin riskiraskauksia on, että ihmetellä saattaa jos kaikki hyvin menee loppuun asti. Mulla kaksostytykät olivat vielä harvinaisinta lajia; samassa pussukassa molemmat ja raskauden onnistumis% on tosi huono. Töissä kävi pikkupotilaina minulla 2 kk vanhat kaksostytöt ja oi että he olivat ihania. Päätkin kääntyivät samanaikaisesti...ajattelin vain että tällaisiako meidänkin kaksostyttömme olisivat olleet?

Lauantaina tuli kuluneeksi 1 v. poikamme hautajaisista. Suru on hellittänyt ja iloitsen jokaisesta päivästä että itse jäin henkiin!

No niin Iloista Odotusta kaikille ja Aurinkoista syksyä!

Käyn täällä aina harvakseltaan lueskelemassa sekä ilmoittautumassa!

Kevät-tähti ja Pupunen 5+1 La 7.5

Vierailija
13/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät-tähti; toivon todella, että tämä vauva pysyy kyydissä loppuun asti! Itku silmässä luin tekstisi, on se niin väärin...

Ja toki muillekkin haluan toivottaa paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia, jotta sikiöt jaksavat kasvaa vahvoiksi vaaveiksi!

Noista kaksosista, ne on tosiaan riskiraskauksia. Itse ajattelin esikoista odotellessa, että voi kun olis kaksoset ( meilläkin suvussa), nyt todellakin toivon, että kyydissä on vain yksi. Esikoinen täyttää kuitenkin huomenna vuoden. Siihen päälle vielä kaksoset tai JOPA kolmoset, ei kiitos! Toki kaikki otetaan ilolla vastaan, alun järkytyksen jälkeen :)

onnipapunen

Vierailija
14/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tervehtii kaikkia*

Raskaustesti näytti aamulla plussaa, joten ihan alussa vasta mennään. Soittelin heti neuvolaan ja ensimmäinen käynti olis sit 7+jotain viikoilla eli reilun 3 viikon päästä. Olemme satakuntalainen n 30v pariskunta ja meillä on jo ennestään kaksi lasta. Kovasti nyt toivotaan, että tämä kolmas ja myös viimeinen raskaus kestäisi ja sitten meidän perhe olisi jo koossa.

babyunelma ja salaisuus rv4+2

Vierailija
15/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eräässä ohjelmassakin haastateltiin jotain lääkäriä joka totesi, ettei toivo kenelekkään kaksoisraskautta! Niin riskialttiita kun ne kuitenkin on!

Mulla on tänään tässä illalla vatsa pari kertaa krampannut sillai ihmeelisesti.. Ja samalla vihlonut. Nää on tullut kun " pikku" neitiämme oon nostellut.. Toivottavasti ei mitään vakavaa! Esikoisesta ei muista mitään tälläisiä! Tosin sillon ei tarvinnut nostella kymmenkiloista iitaa=)

[color=mediumvioletred]Kevät-tähdelle oikein erityisen paljon tarrasukkia matkaan!! Elämä tuntuu välillä niin epäoikeudenmukaiselta![/color]

Nyt telkkarin ääreen!!

Vierailija
16/17 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Tein viikko sitten positiivisen raskaustestin kun kuukautiset olivat myöhässä n.päivän. (hieman epäsäännöllinen kierto) Aluksi viiva oli haalea, mutta selkeästi erottuva, mutta pari päivää myöhemmin se oli jo tummempi. Nyt on vauvalaskurin mukaan viides raskausviikko ja olen niin onnellinen.

Haluan ensin omaksua itse asian ennen kuin kerron muille kuin miehelleni ja uskoa että se on todella totta. Mieheni on myös todella onnellinen. Saa nähdä kuinka kauan pystyn pitämään salaisuuden sisälläni. Neuvolaan ajattelin ottaa yhteyttä viikolla kahdeksan kuten meidän kaupungin ohjeissa on mainittu. En vain tiedä maltanko odottaa niin kauan...olen miettinyt ehkä käydä yksityisellä ultrassa niitä aikoja...voi tosin olla hassua olla näin malttamaton. Reilu puolivuotta tätä on odotettu joten miksei jaksaisi odottaa vielä joitain viikkoja. Aika vain tuntuu matelevan ja jotenkin sitä odottaa jotain konkreettista, että uskoisi todella olevan raskaana ja kaiken kuten pitääkin.

Oireina minulla on ollut vatsan nipistelyä ja ajoittain menkkamaista särkyä...menee tosin ohi melko nopeasti, mutta aina se silti pelottaa että nytkö menee kesken ja kuukautiset alkaa. Kahtena yönä olen nyt herännyt vatsasärkyyn, mutta sitten se on mennyt ohi ehkä n. 10 minuutissa ja vuoto on ainakin toistaiseksi pysynyt poissa. Ehkä pitäisi unohtaa huolet ja keskittyä olemaan vain onnellinen, mutta se särky voi säikäyttää, mutta kuuluu ilmeisesti asiaan. Tämä on siis ensimmäinen raskauteni.

Vierailija
17/17 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmottautuisi vielä yksi toukokuinen lisää. Plussa testin tein eilen, kun täti oli myöhässä n.2 päivää:) Neuvolaa en ole vielä varaamassa, ajattelin varata sen samalla kun tytöllä on ensi viikolla 1 vuotias neuvola.Olo on vieläkin aika epätodellinen. Raskausoireita ei juurikaan ole, mitä nyt välillä rintasärkyä ja huimausta, ja illalla paleltaa. Vauvalaskurin mukaan olen nyt rv 5. Onko muut katsoneet minkä laskentun ajan olette saaneet vauvan sivuilta? Mulle se antoi lasketuksi ajaksi 10.5.2007