Miten päästä eroon tälläisesta ihmisestä?
On utelias tietämään elämästäsi. Kehuu sinua maireasti puheluissa. Pitäiskö vaan ilmoittaa suoraan, ettei hänen seura enää kiinnosta? Välillä en viitsi edes vastaa puheluihin, kun tiedän hänen soittavan. Vai vaihdanko vaan uuden numeron, enkä anna hänelle enää numeroa?
Kommentit (18)
Et vastaa puheluihin. Vastaa viestillä parin päivän päästä ja sano että olet kiireinen. Sitten olet "kiireinen" aina kun hän yrittää ottaa yhteyttä. Noin useimmat meistä tekee.
Estämällä hänet puhelimesi yhteystiedoista.
Aina ihmetyttää, miksi te haalitte tuollaisia ystäviä.
Jos itse en olisi utelias vastapuolen elämästä, vastapuoli sanoisi, että olen itsekäs ja puhun vain omista asioistani. Niinpä ainakin itse kyllä kyselen myös, mitä sinne vastapuolelle kuuluu. En tiedä, mitä maireudella tarkoitat, mutta jos itse kehun vaikka ystävän takkia tai hyvää ideaa kokouksessa, kuvittelen ainakin itse olevani vain ystävällinen tai tsemppaava. Mutta onko sekin sitten maireutta? Miksi kaikki sellainen on väärin, etenkin kun samalla sitten valitetaan sitä, että ihmiset ovat itsekkäitä, eivät koskaan kannusta ja lyttäävätä.
Olen ajat sitten pudonnut kartalta sen suhteen, mitä ihmisten kanssa oikein voi tehdä? Teet mitä tahansa, teet väärin ja päädytään joka tapauksessa siihen, että reittiä tai toista pitkin ihminen on psykopaatti narsisti.
Oletko mies vai nainen? Miksi et sano suoraan hänelle, ettei hän kiinnosta sinua? Kuvittele miltä itsestäsi tuntuisi, jos olisit jostain tosi kiinnostunut ja haluaisit olla yhteydessä, mutta toinen vain jättäisi vastaamatta ja lopulta estäisi sinut?
Minut on ghostattu, joten tiedän miten pahalta se tuntuu. Tästä syystä jos minusta joku kiinnostuu, josta minä en, niin en hänelle tee samaa mitä minulle on tehty, vaan kerron hänelle suoraan, etten ole kiinnostunut. Jos hän jatkaa pommittamista vielä tämän jälkeen, niin siinä tapauksessa estäminen on ok.
Suoraankin voi sanoa, jos ei kiinnosta. Vai miten itse haluaisit toisen toimivan, mikäli tilanne olisi toisinpäin?
Vierailija kirjoitti:
Jos itse en olisi utelias vastapuolen elämästä, vastapuoli sanoisi, että olen itsekäs ja puhun vain omista asioistani. Niinpä ainakin itse kyllä kyselen myös, mitä sinne vastapuolelle kuuluu. En tiedä, mitä maireudella tarkoitat, mutta jos itse kehun vaikka ystävän takkia tai hyvää ideaa kokouksessa, kuvittelen ainakin itse olevani vain ystävällinen tai tsemppaava. Mutta onko sekin sitten maireutta? Miksi kaikki sellainen on väärin, etenkin kun samalla sitten valitetaan sitä, että ihmiset ovat itsekkäitä, eivät koskaan kannusta ja lyttäävätä.
Olen ajat sitten pudonnut kartalta sen suhteen, mitä ihmisten kanssa oikein voi tehdä? Teet mitä tahansa, teet väärin ja päädytään joka tapauksessa siihen, että reittiä tai toista pitkin ihminen on psykopaatti narsisti.
Ei ole noin. Hyvähän se vaan on että olet ystävällinen ja tsemppaava.
Ap:n tarkoittama tyyppi taitaa olla jotain ihan muuta. Vaikkei ap avaa enempää, niin tässä taitaa olla sellainen epäaito, kaksinaamainen juoruämmä kyseessä. Sellaisesta sinäkin haluaisit eroon.
Laitat numeroon estoon ja sillä sipuli.
Hän on vanha tuttu vuosien takaa, nainen. Ei ole kyse mistään parisuhteesta. En ole enää tekemisissä hänen suvun kanssa, pistin kaveri suhteen poikki erinäisistä asioista johtuen. Jotenkin hän vaan roikkuu elämässäni vaikken haluaisi olla enää tekemisissä hänen suvun kanssa.
Kiitos vastaajille. Laitan käytäntöön asioita puhelimen suhteen. Hyvää syksyä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Hän on vanha tuttu vuosien takaa, nainen. Ei ole kyse mistään parisuhteesta. En ole enää tekemisissä hänen suvun kanssa, pistin kaveri suhteen poikki erinäisistä asioista johtuen. Jotenkin hän vaan roikkuu elämässäni vaikken haluaisi olla enää tekemisissä hänen suvun kanssa.
Kiitos vastaajille. Laitan käytäntöön asioita puhelimen suhteen. Hyvää syksyä kaikille.
Kuulostaa narskulta. Laita estoon, eläkä päästä enää elämääsi, vaikka kuinka yrittäisi. Löytää kyllä uusia kohteita.
Taidat sisimmässäsi nauttia huomiosta, kuten niin moni muukin. Kyllä sinä sen tiedät tsekin, miten "ongelma" ratkaistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on väärin. Parempi kun välttelee ihmisiä. Niillä on nyt vaikeaa itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan utele kuten kirjoitit, ihmiset kysymällä mitä kuuluu ,ovat aidosti kinostuneet toisesta ja kun se toinenkin kertoo omat kulumisensa,On silloin vuorovaikutusta,eikö? Siinä vaihessa kun kyselään jo serkun kumienkin kaimoista,mutta vieläkään ei puhuta itsestä ei lapsista,ymm. Alkaa kai hälytys kellot soimaan?
Miksi et puhu hänelle suoraan kasvotusten mikä sinua hänessä ärsytää?Ehkä tulkitset hänet väärin? Syy kuitenkin nostaa Kissa Pöydälle!Itse kykenen sanomaan suoraan jos minua joku asia ärsytää.Lisäksi väkisin en ole kenenkään kanssa tekemisissä,tullakseni hyväksytyksi. Puhumalla asiat suoraan selviää.Nimen omaan molemmin puolisella vuorovaikutuksella. Jos joku henkilö tökkii, kaikista ei voi vaan pitää. Niin jätän henkilön taakseni ja jatkan elämää.Jos henkilölle asia ei menen perille puhumalla,toinen vaihe: Puhelimessa on numeroiden estot,viestinkin, aivan varmasti. Koska on minunkin 12v. vanhassa kännykässäni.Jokainen huomaa ajalaan, jos ystävyys tutavuus ei toimi.Normalia kysyä mitä kuuluu tai kuinka voit. Vastaat ja samat kysyt teet kysyjälle.Eikö?
Oma tapani irtautua rasittavista ihmisistä, jotka ottavat enemmän kuin antavat:
En vastaa puheluihin/viesteihin. Sinnikkäinkin ymmärtää lopettaa jossain vaiheessa.
Pahin oli tyyppi, jolta näin blokatuissa 15 estettyä puhelua. 🙄
En ole selittelijä, enkä ole selitystä velkaa kellekään.
Jos itse haluaisin olla tekemisissä henkilön x kanssa, mutta hän ei vastaa yhteydenottooni (vaikka esim. numero on oikein jne.), ymmärrän kyllä jättää ihmisen rauhaan.
Missä olette tutustuneet?