Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä voin tehdä jotta kunto paranisi

Vierailija
03.10.2021 |

Oon yrittäny vuoden käydä kävelemässä tosi lyhyitä lenkkejä koska ylipaino, en oo mieleltäni täysin terve, mutta miksi kunto ei parane oikein?
Onkohan joku diabetes tullu tai joku muu sairaus.
Tuntuu että happi loppuu heti kun pienen ylämäen menee ja en tod mee nopeasti. Mulla on myös takana epäonnistunut polvileikkaus 2x. Molemmat avoja

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaatii pitkäjänteisyyttä ja myös muutoksia esim. lenkkireitissä eli vaihtelua. Itselläni meni myös aika pitkään ennenkuin kunto lähti nousemaan. Syynä itselläni voi olla beetasalpaaja joka laskee sydämen sykettä. Sitä on määrätty verenpaineeseen. 

Toki voisit jutella myös lääkärin kanssa asiasta.

Vierailija
2/3 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt lääkärissä? Joskus raudanpuute tai muu tilanne voi estää kunnon kohenemisen. Pyydä kattavia verikokeita, jos syy löytyisi sieltä. Minulla vähän samaa ongelmaa - liikun arkisin säännöllisesti mutta jatkuvasti vetämätön olo ja hengästyttää ja lihakset maitohapoilla. Varasin nyt lääkäriajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"---kävelemässä tosi LYHYITÄ lenkkejä"...

No ei se noin ainakaan parane. Alkuun pari kuukautta vähintään tunnin lenkkejä 3-4 krt/viikko siten että syke selkeästi nousee, muttei kuitenkaan niin paljon että hengästyy voimakkaasti. Eli reipasta kävelyä 3-8 tuntia viikossa on hyvä alku.