Kadehdin korkeasti koulutettuja
Kaverini on todella korkeasti koulutettu, kadehdin häntä. Tunnen jotenkin alemmaksi itseni. Ihailen vain niin naisia jotka ovat kouluttautuneet. Itselläni kun ei äly riitä:(
Kommentit (5)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:30"]
Kaverini on todella korkeasti koulutettu, kadehdin häntä. Tunnen jotenkin alemmaksi itseni. Ihailen vain niin naisia jotka ovat kouluttautuneet. Itselläni kun ei äly riitä:(
[/quote]
Höpöhöpö, älysi riittää vaikka mihin. Mars opiskelemaan! Kadehtimisen sijaan kehitä itseäsi.
Samoissa fiiliksissä olin itse muutama vuosi sitten. Päätin kuitenkin tehdä asialle jotain ja hain yliooistoon. Voi sitä päivää kun sähköpostiosoitteeni oli etunimi.sukunimi@helsinki.fi.
Jo se, että oppii tuntemaan yliooistomaailman nosti itsetuntoani. Olen niin onnellinen, että voin näin nelikymppisenä vihdoin toteuttaa unelmani.
Kadun ainoastaan sitä, etten aloittanut opiskeluja 20 vuotta aiemmin. On huumaavaa vihdoin päästä osalliseksi kaikesta tästä mitä yliopisto tarjoaa.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:31"]
Kaikilla normaaliälyisillä äly riittää.
[/quote]
Mitäs sitten, jos ei ole normaaliälyinen?
No lähinnä esteeksi voisi minusta muodostua se, jos henkilöllä on jokin älyllinen vamma (tarkoitan esim. kehitysvamma). Oppimisvaikeuksiin on saatavilla apua, omia opiskelutekniikoita pystyy kehittämään. Ja se, ettei jotain tiedä, ei ole sama asia kuin äly. Tieto ja ymmärrys maailmasta lisääntyy, kun opiskelee. Ei kukaan korkeasti koulutettu nainen tai mies ole syntynyt pää täynnä tietoa. Enemmän kouluttautumista estävät omat tai esim. perheen asenteet ("ei meidän suvussa ole ennenkään kukaan lukenut") kuin todellisten mahdollisuuksien puute.
Kaikilla normaaliälyisillä äly riittää. Ei se ihmeitä vaadi. T. kaksi alempaa korkeakoulututkintoa ja yksi ylempi