Pillereistä ja raskaudesta???
Kertokaa viisaammat voiko olla mahollista että esim. pillereitä syödessä raskaustesti näyttää +? Mä olen nyt ihan kamalan tilanteen edessä. Alotin elämäni ekat pillerit (yasmin) 4kk sitte. Nyt sitte kuitenkin viimekuussa ei tullu menkkoja. Soitin asiasta lääkärille, ja se sanoi että normaalia. On menny kierto sekasin ja saattaa jäädä yhet menkatkin tulematta. No, mut eipä kuulunu taaskaan menkkoja. Tänä aamuna sitten kaappia siivotes löysin raskaustestin ja ajatelin ihan vitisnä sen tehä. Siihen ilmesty heti selkeä plussa! Pillerreitä olen syöny ihan säänöllisesti ja yhtään ei ole edes unohtunu. Omalääkärillekkin pääsen soittamaan vasta 12 jälkeen. Mä olen ihan järjenlähtöä vailla. Olen ollu 7 vuotta kotiäitinä. Edellisestä synnytyksestä on aikaa 8kk. Tällöin syntyi kaksoset, joista toinen menehtyi 2 päivän ikäisenä. Lisäksi on 2-vuotias, 4v, ja 6v. Tässä kuussa loppuu äitiysloma ja olen tän 7 vuoden kotona olon jälkeen vihdoin palaamas töihin lokakuussa. Ikää on kohta 30v ja lapsilukukin olisi ollu täynnä. Voiko tällasta enää tapahtuakkaan??? Voiko jokin muu aiheuttaa sen että raskaushormonia olis elimistössä?
Kommentit (4)
mutta jotkut kasvainsairaudet saattavat kyllä aiheuttaa positiivisen testituloksen. Eli esim. istukkasyöpä, jolloin on istukan rippeet jääneet kohtuun ja muuttuneet siellä pahanlaatuiseksi kasvaimeksi. Myös muistaakseni joku aivolisäkekasvain taisi aiheuttaa HCG:n nousua. Soita sille lääkärille joka tapauksessa, tutkittava se on kuitenkin miksi testi näyttää plussaa.
Mitä ihmettä mä teen. Harmittaa niin kamalasti, kun alunperin oli tarkoitus tehdä sterilisaatio mut jostain syystä jänistin sitä niin paljon että päädyin kuitenkin pillereihin. Tässä sitä nyt ollaan:(
vaikka pillereitä syön... Minua vaivaa suunnattomasti sellainen asia, että mien ne hormoonit tuohon ihmisen alkuun on vaikuttaneet? En ole yhtään pillriä unohtanut tai ei ole edes myöhästynyt pillerin otto, en ole oksentanut, enkä käyttänyt luontaistuotteita tai mitään lääkkeitä muita kuin flunssalääkkeitä... Olen kauhusta sekaisin, ja varasin ajan perhesuunniteluun että pääsen juttelemaan asiasta ja vasta sitten teen päätöksen tulevaisuuden suhteen...
Vaikuttaako pilelrit tai jokin muu tohon raskaushormoniin?