Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin lenkkarit roskiin?

Vierailija
02.10.2021 |

Mietin ympäristöjuttuja, mutta haluaisin myös juosta kunnollisilla kengillä. Mietin missä vaiheessa olisi ok heittää vanhat kengät pois ja vaihtaa uusiin. Vanhoista on pohjalliset jo kertaan vaihdettu ja kangas on jo reikiintynyt. Nyt alkaa myös kenkä muotoutumaan huonoon asentoon tai tuntuu siis että olisi hieman painaumaa sisäpuolella. Lenkkarit kuitenkin vielä pysyvät jaloissa ja ovat käyttökelpoiset sinänsä niin tuntuu ikävältä heittää ne pois. Mökkikenkiä en tarvitse enkä tee remppajuttujakaan. Heitänkö pois?...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olisin heittänyt pois siinä vaiheessa kun niitä ei saa enää kunnolla puhtaaksi jos missään ihmisten ilmoilla niitä käyttäisin.

Vierailija
2/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkareita harvoin menee roskiin. Pohjia liimataan ja jeesusteipillä paikataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun pohja alkaa murenemaan tai kuluu puhki. Niitä voi käyttää pihatöissä vielä sen jälkeen, kun eivät enää lenkille kelpaa.

Vierailija
4/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kenkä muotoutuu huonoon asentoon, niin eikö siinä ole syy heittää roskiin? 

Vierailija
5/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun reikiä reikä

Vierailija
6/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksukengät alentuvat ensin koiranulkoilutuskategoriaan, sitten vasta mäkeen.

Vierailija
7/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä juoksukengän heitän pois kun alkaa askeleeseen vaikuttaa. Sillä on kuitenkin kokonaisvaltaiseen terveyteen niin iso vaikutus vuosien saatossa. Älä juokse itselle epäsopivilla kengillä.

Vierailija
8/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun ne alkaa mennä huonoksi ja hölskää jalassa, ellei sitten ehdi mennä rikki sitä ennen.

Vierailija
9/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksukengät vaihdan, kun siltä tuntuu. Huomaan kyllä jaloissa, kun pohjista on tullut "kovat". Asun vähän köyhemmässä maassa ja jätän vanhat mutta ehjät juoksukengät kadun varteen ja siitä ne aina joku poimii mukaansa. Itselläni ei ole mitään jatkokäyttöä loppuun juostuille kengille. Ei ole koiraa tai puutarhaa enkä käytä lenkkareita muuten kuin urheillessa.

Vierailija
10/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä, mutta lenkkareita kannattaa olla kahdet parit samaan aikaan käytössä, että saavat "levättyä" välissä, jos siis päivittäisessä käytössä.

Kengissä ei sen puoleen kannata säästää, että se "säästö" usein kostautuu erilaisina jalka- selkä- vaivoina tmv.

Lenkkarit kestävät yleensä tietyn määrän käyttöä, eivät parhaimmatkaan ole "ikuisia". +Käyttö vaikuttaa, onko sisällä juoksumatto käytössä, vai juostaanko säällä kun säällä metsissä jne.

Vierailija
11/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla juoksukengät kestää noin vuoden, ovat kyllä kovassa käytössäkin.

Vierailija
12/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkari ei enää tue jalkaa kuin ennen, pohjan kuvio kärsinyt (mennyt sileäksi, alkanut murtua). Lenkkari menee montaa muutaa kenkää varhaisemmassa vaiheessa vaihtoon, kun siinä tuo tuki on arkikengän tukea tärkeämpi.

Vierailija
13/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo heitä vuan ja eiku uutta kehii 

Vierailija
14/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksukengät menevät aktiivijuoksijalla muutamassa kuukaudessa päällinen puhki, vaikka pohja pysyy hyvänä. Ärsyttää nämä kevytpäälliset juoksulenkkareissa nykyään; Asicsen ovh 180€ lenkkarit kolmessa kuukaudessa päältä puhki, useammasta kohtaa, ja joo oli koon isompi kuin jalka, ei siis liian pieni. Muillakin merkeillä olen havainnut samaa.

Vierailija
15/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan koon löytäminen voi olla toisinaan hankalaa. Sen mitä itse olen huomannut niin saa ottaa tavanomaista kokoa pienemmän numeron. Huolehtikaa ukkovarpaan kynnen leikkuusta 

Vierailija
16/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksukengät menevät aktiivijuoksijalla muutamassa kuukaudessa päällinen puhki, vaikka pohja pysyy hyvänä. Ärsyttää nämä kevytpäälliset juoksulenkkareissa nykyään; Asicsen ovh 180€ lenkkarit kolmessa kuukaudessa päältä puhki, useammasta kohtaa, ja joo oli koon isompi kuin jalka, ei siis liian pieni. Muillakin merkeillä olen havainnut samaa.

Mulla ei ole koskaan mennyt päällinen puhki. Juoksen n. 1000 kisaa kenkäparilla ja vuodessa 2500 km. Mulla on ollut Adidaksen, Niken, Asicsin, Brooksin, Puman, New Balancen ja Under Armourin kenkiä.

Vierailija
17/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopivan koon löytäminen voi olla toisinaan hankalaa. Sen mitä itse olen huomannut niin saa ottaa tavanomaista kokoa pienemmän numeron. Huolehtikaa ukkovarpaan kynnen leikkuusta 

Päin vastoin, kengässä on hyvä olla tilaa. Varsinkin lenkkitossujen mitoitus on yleensä liian nafti lenkkeilyyn eli täytyy ottaa kokoa isompi.

Vierailija
18/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen suositus on juuri päinvastoin. Juoksukengät pitäisi olla muita kenkiä vähän isommat. Vähän pidemmillä lenkeillä saa muuten varpaiden kynnet kyytiä.

Vierailija
19/19 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan mennyt päällinen puhki. Juoksen n. 1000 kisaa kenkäparilla ja vuodessa 2500 km. Mulla on ollut Adidaksen, Niken, Asicsin, Brooksin, Puman, New Balancen ja Under Armourin kenkiä.

Riippuu ulkomateriaalin laadusta, onko paksu vai ohut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi