Onko muilla vaikeuksia ymmärtää ihmisiä, jotka ovat maidon juontia vastaan, mutta käyttävät kuitenkin hymyssä suin maitotuotteita?
"Maito on vasikoille..."
Mutta sitten kuitenkin käytetään juustoa, jogurttia, maitorahkaa. Mistäs ne on sitten valmistettu jos ei siitä vasikoille tarkoitetusta maidosta?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
No juu. Juustokiloon menee 10 kg maitoa. Mutta maito on vasikoille.
Oho noin paljon!
Ja tämä aloitus oli arvatenkin Valion sponsoroima?
En ole koskaan nähnytkään tällaista ihmistä. Ne tuntemani ihmiset, jotka eivät juo maitoa, eivät myöskään käytä muita maitotuotteita.
Annos tekee myrkyn. Jouduin just jättämään juustonkin pois joka oli viimeinen käyttämistäni maitotuotteista. Vaikutus tuntui ihossa ja suolistossa muutamassa päivässä.
Meillä on lehmiä ja tuollainen kyllä "naurattaa", kun joku tulee jätski toisessa ja avokado toisessa kädessä selittämään, että maito on eläinrääkkäystä ja ympäristön ja ilmaston pilaamista.
Tai sanotaan ettei ihminen tarvitse maitoa mihinkään. Samaan aikaan itse lipittää mehua, limua tai kaljaa. Niitäkään mihinkään tarvitse, vesi riittää.
Ettet nyt vain sekoittaisi kahdenlaisia ihmisiä:
- niitä jotka eivät käytä mitään maitotuotteita, koska katsovat maidon kuuluvan vasikoille
- niitä jotka käyttävät vain muita maitotuotteita kuin maitoa, ilman että syy liittyy vasikoihin.
Vierailija kirjoitti:
Tai sanotaan ettei ihminen tarvitse maitoa mihinkään. Samaan aikaan itse lipittää mehua, limua tai kaljaa. Niitäkään mihinkään tarvitse, vesi riittää.
Eihän noita tarpeen takia juodakaan, vaan mielihalun tyydyttämiseksi (eräänlainen tarve toki sekin)
Tuota minäkin olen ihmetellyt. Ranskassa / Välimerellä / etelän maissa eivät aikuiset juo maitoa tai muita maitotuotteita lainkaan, koska maito on vasikoille ja imeväisille. Mutta juu juu juustossa löytyy.
Huvittavampaa on se, että syynä käytetään miten muualla maailmassa ei juoda maitoa. No ei juodakkaan, kun suurin osa ihmisistä on laktoori-intolerantikkoja ja laktoosittomat tuotteet ovat muualla vähäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän noita tarpeen takia juodakaan, vaan mielihalun tyydyttämiseksi (eräänlainen tarve toki sekin)
Siksihän minäkin juon maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksihän minäkin juon maitoa.
No jotkut juovat sitä ravitsemuksellisista syistä
Et taas tiedä mitään. Maitoa on käytetty ravintona pitkään, mutta koska maito sellaisenaan ei säily, siitä on jatkojalostettu mm. hapattamalla, ja tämä prosessi on muuntanut maidon ihmiskeholle sopivammaksi. Juustot, jogurtit ja piimät on ihan fine, mutta "tuoretta" (mikä ei kaupan maitopurkin kohdalla pidä tietenkään paikkaansa) maitoa ei ole mitään syytä juoda. Ei se ole ihmisravintoa.
Mitä ihmettelemistä tuossa on, en käytä maitoa kuin kahvin kanssa mutta juustoa syön päivittäin.
No juu. Juustokiloon menee 10 kg maitoa. Mutta maito on vasikoille.