Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon rokotemyönteinen, mutta nyt mietin pitäisikö teinipojan 2. rokote jättää ottamatta

Vierailija
02.10.2021 |

Itselläni ja miehellä on jo 2. rokotetta eikä saatu mitään oireita niistä. Ei myöskään 15 v poika ekasta rokotteestaan, joka annettiin koulussa.

Nyt kuitenkin oon jäänyt miettimään sen 2. rokotteen tarpeellisuutta. Onko muita pohtijoita?

Perusterve nuori ja riski vakavaan koronaan on aika pieni + 1 rokote suojaa jo.

2. rokotteessa on riski niihin sydäntulehduksiin pojilla ja 3. rokotetta ei siksi haluta edes antaa pojille. Mitä jos poika onkin lievänä jo sairastanut koronan? Silloin 2. rokote vastaisi teholtaan 3. rokotetta.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini päättää sen itse. 

Vierailija
2/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinihän sen päättää. Hän on tarpeeksi kypsä punnitsemaan vaihtoehdot

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette pääse lomalle ilman sitä, joten pare ottaa. Mahd. Sivuoireet on vaan kärsittävä

Vierailija
4/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ottaa. Hienoa, että olet vihdoin havahtunut ajattelemaan asiaa.

Vierailija
5/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä sitä sydänlihastulehdusta pelkäät niin älä päästä teiniä treenaamaan rajusti kahteen viikkoon rokotuksen jälkeen. Joka vuosi etenkin itänaapurissa ja Kanadassa kuolee hokijunnuja, koska he eivät saa peliaikaa jos ovat liian monta päivää sairastamassa flunssaa. Sen vuoksi junnu tuupataan täyteen kuumetta alentavia lääkkeitä ja nuhasprayta nenään.

Edes flunssaisena ei saa treenata kovaa. Ei kenenkään peruskunto katoa vaikka tekisi kaksi viikkoa ihan joustavuutta tukevaa treeniä. Monella teinillä ovat niskat siinä kunnossa, että kahden viikon niskajumppa tulee tarpeeseen.

Vierailija
6/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pohdin samaa. Osa kavereista otti jo toisen ja harrastuksen kautta on tietoon tullut näitä sydänoireita kovakuntoisilla nuorilla. Nythän suositellaankin 3 treenivapaapäivää. Mutta kyllä mietin (ja myös teini itse miettii) että jättäiskö vaan yhteen

Vierailija
7/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ihan järjissäsi?

Vierailija
8/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit päättää itse. Meillä kolme teiniä ja kukaan ei ole ottanut ensimmäistäkään covid -rokotetta. Itse olen rokotettu. Mihinkään en painosta. Kamalinta olisi panostaa ja sitten tulisikin joku paha haittavaikutus.

Vierailija
9/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee sitä antaa 15 v vaan itse "päättää" kun hengailee pääasiassa mopon ja kavereiden kanssa ja korona on ihan evvk. Ja koulussa menis rokotukseen vaan muiden mukana asiasta mitään tietämättä tai enempää ajattelematta.

Ja jos puhuisin pohdinnoistani, kieltäytyisi heti rokotteesta.

Vierailija
10/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julmaa solvata, on hyvä että on vielä vanhempia jotka rakstavat lapsiaan ja haluavat suojella heitä mahdollisimman paljon.

Vierailija
11/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julmaa solvata, on hyvä että on vielä vanhempia jotka rakstavat lapsiaan ja haluavat suojella heitä mahdollisimman paljon.

Siksi ihmettelinkin ap:n "pohdintaa".

Vierailija
12/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai on huonoa vanhemmuutta pohtia asioita eri näkökulmista, kun uutisointi asiasta tuntuu välillä ristiriitaiselta ja eri maissa on päädytty eri käytäntöihin. Ok.

Vierailija
13/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap mulla on ihan samat ajatukset, ja samoin perustein. Teinit ottaa varmaan yhden rokotteen ja me aikuiset kaksi.

Vierailija
14/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa teineille onkin suositeltu vain yhtä annosta. Miksi juuri suomen tarjoama 2 annosta olisi teineille parempi? Tai millä perusteella juuri suomen asiantuntijat olisivat tässä enemmän oikeassa kuin vaikka tanskan? Ihan hyvä näitä on pohtia.

Vierailija
15/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnioitan aloittajaa pohdintoineen. Itselleni oli kynnys ottaa yhtäkään piikkiä ja AZ rokotteesta kieltäydyinkin. Luojan kiitos minulla ei ole enää pieniä lapsia eikä koululaisiakaan, olisi kauhean vaikeaa, kun totuutta tästä ei tiedä kukaan.

Aloittajalle sanoisin, että tehkää päätös yhdessä ja kun päätös on tehty, on helpompi sitten edetä. Elämässä voi sattua muutenkin yllätyksiä ja niihin sitten sopeudutaan.

Tsemppiä.

Vierailija
16/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi vihaat lastasi? Koronarokotteet ovat turvallisia ja erittäin tehokkaita. Lue vähemmän foliohattusivustoja.

Vierailija
17/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini, tosin jo 18, päätti olla ottamatta toista rokotetta. Muutama kaverinsa on saanut kovan kuumeen yms tokan jälkeen ja kun luki tuosta sydänlihasjutusta, se sinetöi päätöksen. Hänen oma asiansa. Me muut olemme ottaneet 2, mistä en yhtään tiedä oliko järkevää.

Vierailija
18/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa syyslomalla, treenit ja koululiikunta tauolla.

Vierailija
19/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa teineille onkin suositeltu vain yhtä annosta. Miksi juuri suomen tarjoama 2 annosta olisi teineille parempi? Tai millä perusteella juuri suomen asiantuntijat olisivat tässä enemmän oikeassa kuin vaikka tanskan? Ihan hyvä näitä on pohtia.

Älä valehtele

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/83599f33-88ba-4ce9-9bf3-29d9f1698797

Vierailija
20/54 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenage boys are six times more likely to suffer from heart problems from the vaccine than be hospitalised from Covid-19, a major study has found

https://www.telegraph.co.uk/news/2021/09/09/teenage-boys-risk-vaccines-…

Mieti sitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi