Muita pariskuntia, jotka nukkuvat yhdellä tavallisen kokoisella peitolla?
Meillä on alusta asti (yli 8 vuoden ajan) ollut sängyssä vain yksi tavallisen kokoinen peitto. Hyvin mahdutaan peiton alle molemmat ja se lisää läheisyyttä. Ja petivaatteiden vaihtaminenkin on mukavampaa, kun on vain yksi pussilakana, joka se ei ole tuplakokoinen.
Toki, jos toinen on esim. kipeä, silloin laitetaan molemmille oma peitto sänkyyn.
Kommentit (27)
Ei kyllä tulisi mieleenkään. Makuuhuoneemme lämpötila on max +18 C ja molemmilla omat tapansa käyttää peittoa, toinen haluaa peittyä lähes kokonaan sen alle ja toinen potkii sen peittämään vain jalkoja. Tosin viileimpiä aikoja lukuun ottamatta en yleensä edes käytä peittoa vaan vain pussilakanaa (minä olen se, joka potkii peiton pois yläosasta).
Me nukumme patjalla, pelkällä peitolla nukkuminen on minusta epämiellyttävää, harva peite on niin pehmeä, että kääntymiseen ei herää.
18 vuotta ollut 1 yhteinen peitto. En ole testannut edes erillisillä nukkumista. Yhteinen peitto on ihana, ollaan lähekkäin ja... no se vaan tuntuu luontevalta ja hyvältä.
En ole koskaan osannut nyhkeä yhden peiton alla. Seksihommat ja läheisyys hoidetaan ilman peittoa ja molemmat nukkuu oman peittonsa alla. Vitumaista yrittää nukkua yhdellä peitolla kun jompikumpi on sen yön aikana kuitenkin ominut itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Me nukumme patjalla, pelkällä peitolla nukkuminen on minusta epämiellyttävää, harva peite on niin pehmeä, että kääntymiseen ei herää.
😂
Me nukuttiin ensimmäiset neljä vuotta noin. Sitten muutettiin nykyiseen kotiimme siitä pienestä kopista, joka pysyi kuumana vuoden ajasta riippumatta ja vihdoin meillä on viileä makuuhuone. Sen myötä sänkyyn tuli toinen peitto, vaikka edelleen ainakin osa yöstä nukutaan saman peiton alla.
Ei ikinä! Ei missään tapauksessa. Ero olisi tullut jo. Enkä ymmärrä teitä lusikkanukkujia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä! Ei missään tapauksessa. Ero olisi tullut jo. Enkä ymmärrä teitä lusikkanukkujia ollenkaan.
Ei me kyllä lusikassa nukuta kuin välillä :D
Mut ilmeisesti sillai hyvä tuuri, ettei kumpikaan varasta peittoa öisin tai muutenkaan oo mitään ongelmaa sen suhteen.
Ei tulisi mieleenkään nukkua saman peiton alla, ellei se olisi valtava 200x200 cm² peitto. Lähekkäin tulee vain kuuma ja ei voi nukkua sitten ollenkaan.
Ei onnistuisi mitenkään. Olen levoton nukkuja ja minun pitää saada tehdä peitosta mytty milloin polvien väliin, milloin posken alle.
Joku kevyt ylemmyydentunto täs kyllä tulee kun itse tykkää nukkua saman peiton alla :'D
Olen todella herkkäuninen. Jos pelkkä yksi yhtenäinen patja on ihan silkkaa #%&@ sillä kun toinen vähän kylkeä kääntää, se aiheuttaa patjatsunamin ja aaltoilee. Sama peitossa. On aivan järkyttävä joissakin hotellihuoneissa löytää yksi vaikka suurikin yhteinen peitto. Toisen kääntäessä kylkeä sinne valahti peitto tai väliin jää hirveän iso aukko josta pääsee kylmää omalle puolelle. Ja ei, en osaa nukahtaa kiinni toisessa, nukkua ehkä jos saa ensin nukahdettua.
Mieheni on kuumakalle ja minä vilukissa. Parempi oman tavat nukahtaa.
Me ei nukuta edes samassa sängyssä, mutta jos nukuttaisiin, niin varmasti olisi kummallakin oma peitto. Ei toisessa ihmisessä voi nukkua kiinni, koska tulee kamalan kuuma.
Miks yhden peiton taktiikkaa perustellaan jotenkin ylemmyydentuntoisesti läheisyydellä :’D
Aina oma peitto. Aina. Silti nukutaan ihan lähekkäin ❤️ Ja monesti joku raaja toisen peiton alla kosketuksissa.
Ei ole parisuhdetta niin en silloin myöskään ole paritellut kolmeen vuoteen.
N29
Aina ollaan nukuttu saman peiton alla ja alasti. Tykätään halailla ja silitellä paljon. Ei häiritse unta, vaikka välillä käännytäänkin. Joskus harvoin olen unissani ominut peiton, mutta sille voidaan naureskella seuraavana päivänä. Olen ollut parisuhteissa erilaisten miesten kanssa, ja heillä oli aina jotain vaatetta päällä, oma peitto ja mieluiten nukkuivat irti minusta. Ihanaa, että olen löytänyt rinnalleni samanlaisen kumppanin, joka antaa unissaankin läheisyyttä. Ei se teiltä muilta ole pois.
Me käydään kyllä suihkussakin yleensä aina yhdessä (ellei esim. toisen treenit veny ja toisen pidä alkaa aiemmin nukkumaan.)
T. Ap
Ei todellakaan nukuta. Mies on ensinnäkin kuuma kuin mikä.
Nuorempanakin oli omat peitot, mutta mies pölli usein mun peiton unissaan, kääriytyä siihen tiukasti ja rullasi oman peittonsa alleen. Nukkui kun tukki, eikä siltä meinannut saada kiskottua kumpaakaan peittoa takaisin, kun piti niistä kiinni kaikin voimin.
Tämän lisäksi halusi unissaan tulla nukkumaan ihan viereen. Eräänäkin yönä heräsin kolme kertaa miehen yli toiselle puolelle sänkyä, kun välillä löysin itseni liiskattuna seinään ja välillä tippumaisillani sängystä. (Oli siis 160 cm leveä sänky seinän vieressä.)
Lasten myötä musta on tullut herkkäunisempi ja mies alkanut lisäksi kuorsaamaan, joten nykyään nukutaan suosiolla eri huoneissa.
Eikö ole ketään muita?