Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussi ajoi 4-vuotiaan päälle suojatiellä

Vierailija
24.11.2014 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014112418863614_uu.shtml

Älkää luottako edes ammattikuskien ajotaitoon. Järkyttävää

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin älkää luottako, että vanhemmat katsoisivat kersojensa perään.

Vierailija
2/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:37"]

Pikemminkin älkää luottako, että vanhemmat katsoisivat kersojensa perään.

[/quote]

Suojatiellä olivat, supermies olisi kai pelastanut yliajolta muttei tavalliset ihmiset siihen pysty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä marraskuun pimeät on kyllä ihan järkyttäviä. Ihmiset juoksee tummissa vaatteissa ilman heijastinta, vaikkakin suojatielle, mutta ihan puskista tulevat.

En nyt tarkoita suoraan tätä tapausta, mutta noin yleensä,

Vierailija
4/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatien eteen pitäisi pysähtyä, jos vierellä on jo pysähtynyt auto. Näkeehän näitä, kun niin ei tehdä.

Vierailija
5/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin onnettomuuspaikan ohi tänään, juuri kun poliisit tulivat paikalle. Menen siitä töihin joka päivä ja noi bussit kyllä ajaa hirveää vauhtia. Aina keltaisia päin valoissa, kiihdyttää omalla vapaalla bussikaistallaan, ihan hurjapäinä. Jos alkaisin arvaamaan niin arvaisin, että ajoi niin lujaa ettei ehtinyt jarruttaa tms, vaan törmäsi pimeässä tummissa vaatteissa kulkevaan lapseen. Viereisellä kaistalla on aina tohon aikaan ruuhkaa, koska se on vain autoille, busseille oma kaista. Ei varmaan ajatellut, että joku tulisi pimeässä niin yllättäen eteen. Ihan hirveää.

Paljon kävelevänä olen muutenkin huomannut, että TODELLA usein autot ei pysähdy suojatien eteen vaikka viereisellä kaistalla olisi auto pysähtynyt. Todella vaarallista. Itse käytän heijastimia molemmissa käsivarsissa, ja koiralla on heijastinliivi, niin monta läheltä piti tilannetta on jo sattunut, ihan aikuisellekin.

Todella vaarallista noin holtiton ajo ja se, että näin pimeällä ei olla varovaisia kun ajetaan ja ylitetään tietä. Tietenkään en tiedä enempää mitä on tapahtunut, mutta heijastimet oikeasti pelastaa henkiä ja kaikkien autoilijoiden pitäisi osata olla extra varovaisia näin pimeällä. 

Vierailija
6/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vauhti pitää sellaisena, että ehtii reagoida. Jos minäkin päästelisin kaupungissa menemään samaa kovaa vauhtia, niin liiskaisin monta tielle syöksähtävää pyöräilijää sekä pari mummoa ja koululaista joka aamu.

Vierailija
7/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:00"]

Pitäisi vauhti pitää sellaisena, että ehtii reagoida. Jos minäkin päästelisin kaupungissa menemään samaa kovaa vauhtia, niin liiskaisin monta tielle syöksähtävää pyöräilijää sekä pari mummoa ja koululaista joka aamu.

[/quote]

Bussikuskit ajaa usein paljn holtittomammin kuin yksityisautoilijat. On kiire, luotetaan omaan kykyyn ajaa, ollaan tyhjällä bussikaistalla.. Yleensä näytetään myös elämäänkyllästyneeltä. Unohdetaan, että pyöräilijöitä, mummoja, koiria ja pikkulapsiakin on liikenteessä ja ne syöksähtelee suojatielle pimeästä. Tiedän tapauksen samalla suunnalla kun tämä onnettomuuspaikka, jossa pikkutyttö lähti ylittämään suojatietä vihreän valon palaessa, bussi tuli törkeästi punaisia päin, tyttö lensi metrejä ilmaan eikä ollut tajuissaan kun ambulanssi saapui. Kuoli samana iltana.

Vierailija
8/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:44"]

Suojatien eteen pitäisi pysähtyä, jos vierellä on jo pysähtynyt auto. Näkeehän näitä, kun niin ei tehdä.

[/quote]Tuota tapahtuu ihan koko ajan! :(

Vierailija
9/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:37"]Pikemminkin älkää luottako, että vanhemmat katsoisivat kersojensa perään.
[/quote]

Noissa vastaavissa tapauksissa kyseessä on aina isä, joka päästää lapsensa kulkemaan joko edessä tai takana. Todellakaan en oo ikinä antanut 4-vuotiaan mennä muuta kuin mun vieressä suojatietä. Se on periaate!

Vierailija
10/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:37"]Pikemminkin älkää luottako, että vanhemmat katsoisivat kersojensa perään. [/quote] Noissa vastaavissa tapauksissa kyseessä on aina isä, joka päästää lapsensa kulkemaan joko edessä tai takana. Todellakaan en oo ikinä antanut 4-vuotiaan mennä muuta kuin mun vieressä suojatietä. Se on periaate!

[/quote]

Niin muuten usein on. Ja sama, katson ensin että autot varmasti pysähtyy niin, että lapsi on vähän mun takana, sitten vierekkäin yli. Ihan aina. Koskaan ei musta voi olla liian varovainen, koska vaikka itse olisi oikeassa ja auto väärässä niin ihminen rusentuu joka kerta.

Vierailija
11/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ikävä tapaus. Mutta kyllä ne jalankulkijat ja pyöräilijätkin vähän saisivat katsoa miten sinne suojatielle rynnistetään. En lupas että ehdin reagoida kun joku fantom trikooneinsa kilpapyörällä sujahtaa puskan takaa eteeni. Ja mukuloille voisi opettaa että joko mennään tien yli tai ei. En minä ainakaan jää minuuttitolkulla odottelemaan että uskaltaako mamin pikku mimosa-Sofia ylittää tien. Sitten kyllä rynnätään tielle kun auto kyllästyy odotteluun.

Vierailija
12/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis autokuski kyllästyy ei auto

Vierailija
13/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaarallinen suojatie, ei ensimmäinen törmäys jalankulkijaan siinä. Pitäis olla liikennevalot!

Vierailija
14/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 jatkaa: suojatiellä valot siis :D liikenteelle taitaa olla metrejä ennen kyseistä paikkaa..?

Vierailija
15/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei bussi mitään ajanut vaan mamu, joka ei osaa liikennesääntöjä. 

Vierailija
16/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 21:00"]

[/quote]

Ei tuossa ole mitään tekemistä vauhdin kanssa. Säännöt sanoo, että jos samaa suuntaan menevällä toisella ajoradalla on ajoneuvo pysähtynyt suojatien eteen, sinulla on pakollinen pysähtyminen eli STOP suojatien edessä. Tuossa kuolee joka vuosi useita lapsia kun autoilijat ei osaa edes perussääntöjä. Ei toi nyt niin vaikeaa luulisi olevan.

Vierailija
17/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 20:37"]Pikemminkin älkää luottako, että vanhemmat katsoisivat kersojensa perään. [/quote] Noissa vastaavissa tapauksissa kyseessä on aina isä, joka päästää lapsensa kulkemaan joko edessä tai takana. Todellakaan en oo ikinä antanut 4-vuotiaan mennä muuta kuin mun vieressä suojatietä. Se on periaate!

[/quote]

Niin muuten usein on. Ja sama, katson ensin että autot varmasti pysähtyy niin, että lapsi on vähän mun takana, sitten vierekkäin yli. Ihan aina. Koskaan ei musta voi olla liian varovainen, koska vaikka itse olisi oikeassa ja auto väärässä niin ihminen rusentuu joka kerta.

[/quote]

Ihan käsittämätöntä että viitsitte edes mainita tällaisesta. Yksiselitteisesti syyllinen oli bussikuski. Ei isä, ei lapsi, ei kukaan muu. Jos kaksikaistaisella tiellä on suojatien eteen pysähtyneenä viereisen kaistan auto, pitää pysähtyä aina. Inssissä vastaavasta rikkeestä - vaikkei vaaratilannetta tulisikaan - tulee automaattisesti hylsy. Ei siis yritetä pehmitellä mitenkään bussikuskin osuutta tässä. Pimeä ei ole tekosyy, se on syy olla entistä varovaisempi ratin takana.

Vierailija
18/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:49"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:14"]

[/quote]

[/quote]

Ihan käsittämätöntä että viitsitte edes mainita tällaisesta. Yksiselitteisesti syyllinen oli bussikuski. Ei isä, ei lapsi, ei kukaan muu. Jos kaksikaistaisella tiellä on suojatien eteen pysähtyneenä viereisen kaistan auto, pitää pysähtyä aina. Inssissä vastaavasta rikkeestä - vaikkei vaaratilannetta tulisikaan - tulee automaattisesti hylsy. Ei siis yritetä pehmitellä mitenkään bussikuskin osuutta tässä. Pimeä ei ole tekosyy, se on syy olla entistä varovaisempi ratin takana.

[/quote]

Edellinen jatkaa vielä sen verran, että toki ihmisiä olemme kaikki ja virheitä sattuu, että en bussikuskiakaan halua kölin alta vetää. Vastuusuhteita ei saa kuitenkaan hämärtää tässä asiassa. Onneksi lapsi elää.

-itsekin nelivuotiaan vanhempi

Vierailija
19/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( toivottavasti pikkunen selvis ilman suurempia vammoja <3

Vierailija
20/22 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 23:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mä oon se, joka alunperin syytti isiä tästä rikkeestä. Se johtuu siitä, että lähes päivittäin Helsingin keskustassa näen tilanteita kadulla, kaupoissa, julkisissa yms. joissa isä kulkee edellä tai takana ja leikki-ikäinen on "vapaana". Kyllä, mä pelkään jokaisen tällaisen lapsen puolesta, vaikka onneksi yleensä ei käy mitään. Tämä uutinen sai tämän pelon ja turhautumisen purkautumaan.