Aiotko vielä käyttää maskia?
Nyt, kun maskia suositellaan lähinnä vain rokottamattomille... niin sehän kertoisi heti kaikille, että mua ei ole rokotettu... mietin tuota leimaa, että luopu(i)vatko ihmiset nyt sitten maskeista, ettei sotketa rokottamattomaan.
Tänään oli jo nähtävissä ruokakaupassa selkeästi enemmän maskittomia, vaikka yleensä oman empiirisen katselmuksen mukaan 99% on ollut maski.
Kommentit (17)
Ainakaan minä en seuraa toisten ihmisten maskinkäyttöä yhtään. Tällä alueella osa on pitänyt alusta asti, osa ei. Busseissa olen pitänyt, ja aion pitää jatkossakin.
Että jos yritetään herättää sellaista mielleyhtymää, että maskia pitävät ovat rokottamattomia, niin en usko että onnistutte.
Maskia pitää myös syöpäsairaat, joten tuskin heitä aletaan sorsia.
Rokotettujen tulisi käyttää FFP2-maskia ja pitää 50 metrin turvavälit, etteivät levittäisi muodostamiaan variantteja.
Vierailija kirjoitti:
Rokotettujen tulisi käyttää FFP2-maskia ja pitää 50 metrin turvavälit, etteivät levittäisi muodostamiaan variantteja.
Olisit lisännyt kaikki ne lähteet:
Uskonnolliset salaliittosivustot
Uskonnolliset lääkärit
Dementoituneet tutkijat.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan minä en seuraa toisten ihmisten maskinkäyttöä yhtään. Tällä alueella osa on pitänyt alusta asti, osa ei. Busseissa olen pitänyt, ja aion pitää jatkossakin.
Että jos yritetään herättää sellaista mielleyhtymää, että maskia pitävät ovat rokottamattomia, niin en usko että onnistutte.
Eikös THL ja sen ohjeiden perusteella media yritä nyt luoda tuota mielikuvaa, että vain rokottamaton käyttää maskia? Ei kukaan halua siihen rokottamattomien ajojahtiin olla osallisena, joten itse epäilen, että maskittomuus lisääntyy. Ei rokottamattomuus ja syöpäsairauskaan näy ulkoapäin välttämättä ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että syöpäsairas välttelee kyllä ihmisiä ihan ilman koronaakin.
THL:n päivitetty maskisuositus tiivistettynä:
• Käytä maskia oman harkintasi mukaan.
• Harkitse maskin käyttöä etenkin, jos et ole saanut täyttä rokotussarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnolliset lääkärit
Dementoituneet tutkijat.
Lähde: Pfizer
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnolliset lääkärit
Dementoituneet tutkijat.Lähde: Pfizer
Höpö höpö. Aina te vetoatte siihen entiseen sekopäätutkijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös THL ja sen ohjeiden perusteella media yritä nyt luoda tuota mielikuvaa, että vain rokottamaton käyttää maskia? Ei kukaan halua siihen rokottamattomien ajojahtiin olla osallisena, joten itse epäilen, että maskittomuus lisääntyy. Ei rokottamattomuus ja syöpäsairauskaan näy ulkoapäin välttämättä ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että syöpäsairas välttelee kyllä ihmisiä ihan ilman koronaakin.
Sehän on täysin oma ongelma, jos pelkää mitä muut ajattelee. Pistä maskiin teksti "täysin rokotettu", jos haluat käyttää maskia ja pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskonnolliset lääkärit
Dementoituneet tutkijat.Lähde: Pfizer
Höpö höpö. Aina te vetoatte siihen entiseen sekopäätutkijaan.
Ei, vaan kyseisen puljun uusiin sisäisiin tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on täysin oma ongelma, jos pelkää mitä muut ajattelee. Pistä maskiin teksti "täysin rokotettu", jos haluat käyttää maskia ja pelottaa.
En minä itseni puolesta pelkää. Pieni paikkakunta ja kaikilla on maski täällä.
En minä vain itseäni varten sitä aiemminkaan pitänyt. Miksi nyt?
Sama mitä muut ajattelevat, minä käytän kun en voi tietää vaikka olisin oireeton kantaja.
Olen tuplarokotettu, mutta muut lähellä eivät välttämättä ole.
Käytän edelleen julkisissa sisätiloissa, joissa se on vaivatonta (kaupat, kirjastot, julkinen liikenne jne.)
En kuitenkaan käytä enää, jos käydään lounasravintolassa, sillä syömisen ajaksi maski pitää joka tapauksessa ottaa pois. Samoin olen jo käynyt uimahallissa, enkä pitänyt maskia saunassa, pesutiloissa tai allas-alueella.
Työpaikalla en käytä. Ollaan siellä kuitenkin koko päivä samalla porukalla niin virus tarttuu väistämättä maskin kanssakin jos on tarttuakseen. Koko päivä maski päässä olisi myös vähän epämukavaa.
Eli noudatan yhä varovaisuutta. Maski on kätevä tapa suojata ja suojautua - muitakin tauteja kuin koronaa vastaan. Kannattaa siis käyttää maskia silloin kun se on tarkoituksenmukaista!
Vierailija kirjoitti:
Sama mitä muut ajattelevat, minä käytän kun en voi tietää vaikka olisin oireeton kantaja.
Kaikki halukkaat ovat jo saaneet kaksi rokotusta. Ilman rokotetta olevat ovat tehneet oman valintansa. Ei muiden tarvitse heitä taudilta suojella, kun he eivät itsekään sitä tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki halukkaat ovat jo saaneet kaksi rokotusta. Ilman rokotetta olevat ovat tehneet oman valintansa. Ei muiden tarvitse heitä taudilta suojella, kun he eivät itsekään sitä tee.
Kummeksuttaa, että täysin rokotetut pelkäävät rokottamattomia. Koronaan on merkitty kuolleiksi jopa kolme piikkiä saaneita. Kanadan rokotepassissa on tila kymmenelle koronarokotteelle. Eikö rokote tehoakaan?
Presidenttimme osoitti jälleen kerran suoraselkäisyytensä kertomalla käyttävänsä edelleen maskia, koska ei halua viedä koronaa kotiin https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008321826.html
Käytän maskia samasta syystä kuin Sauli. En halua viedä koronaa kotiin. Siksi.
Sauli näpäytti nyt ovelasti Sannaa. Maskia käyttämällä osoitat välittäväsi muista. Maskittomana ajattelet vain omaa mukavuuttasi. Tällaista muista välittämisen kulttuuria toivoisin näkeväni laajemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Presidenttimme osoitti jälleen kerran suoraselkäisyytensä kertomalla käyttävänsä edelleen maskia, koska ei halua viedä koronaa kotiin https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008321826.html
Käytän maskia samasta syystä kuin Sauli. En halua viedä koronaa kotiin. Siksi.
Sauli näpäytti nyt ovelasti Sannaa. Maskia käyttämällä osoitat välittäväsi muista. Maskittomana ajattelet vain omaa mukavuuttasi. Tällaista muista välittämisen kulttuuria toivoisin näkeväni laajemminkin.
Go Sauli Go! Presidentin tehtävä on juurikin toimia arvojohtajana, tarvittaessa jyrähtää ja näyttää esimerkkiä kansalaisille. Maskien aika ei ole ohi.
Mummot saavat ihan rauhassa jatkaa maskirakkauttaan. Muistakaa käyttään maskin sijaan hengityssuojainta, jotta ette veisi koronaa kotiin. Muuten on tämä vähän koominen reippautenne ihan turhaa.
Käytän hengityssuojainta, koska en ole ottanut rokotetta.