Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väsynyt harrastushelvettiin

Vierailija
24.11.2014 |

Mulla lähtee ihan oikeasti järki tän lasten harrastusrumban kanssa. 12v on kaikki illat isänsä kanssa jäähallilla tai jalkapallokentän laidalla. 10v neitiä kujetan itse telinevoikassa ja tallilla 3-4 kertaa viikossa. Miten hitossa tää tähän meni? Joo joo, itse tehty ja on tärkeetä, että lapset liikkuu... Mutta onko joku keksiny, miten tästä pääsee takaisin perhe-elämään, jossa joskus tehtäis asioita yhdessä, istuttais yhteiseen ruokailuun, voisi varata matkan ilman, että allokoi sen turnausten ja leirien väliin? En minä tämmöistä perhe elämää halunnut...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh, ihan kuin meillä. Harrastuksetkin osuivat nappiin. Välillä muakin raittaa, mutta näillä mennään.

Vierailija
2/11 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi hellanlettas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä valita? Siitä pääsee pois keskustelemalla ja tekemällä uusia valintoja. Ensin lapset kulkea itse harrastuksiin, niin huomaavat että valintoja on tehtävä. Jos mahdollistatte kaiken muun edellä lapsen harrastukset, niin silloin ne ovat kaiken edellä. Veikkaan, kun mietitte asiaa, niin harrastukset päätyvät edelleen tärkeimmiksi ja perheillat jää. Asiat tärkeysjärjestykseen. Meillä harrastus on tärkeä, mutta käytännön syistä niitä ei ole kuin yksi jatkuva ja muita vaihtuvia aina mielenkiinnon ja ajan mukaan.

Vierailija
4/11 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakyydit, itse kulkeminen, kohtuus  ja neuvottelu. Ja harrastuksen aikana voi vanhempi harrastaa tai hoitaa asioita, ei tarvitse seisoa kentän laidalla. Toki valmentaminen ja huoltaminen voi olla vanhemman kva harrastuskin. 

Vierailija
5/11 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tyttönne voisi itse mennä tallille ja voimisteluun, tai onko hänellä kavereita, jotka menevät samaan aikaan? Kimppakyytejä yms. :)

Vierailija
6/11 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa nyt aluksi löytää edes yksi tai kaksi iltaa jolloin kaikki ovat kotona samaan aikaan. Jos ei päivällisaikaan onnistu niin ehkä yhteinen iltapala sopii teille paremmin.

Ja La tai Su teette yhdessä vähän parempaa ruokaa ja katette pöydän kauniisti ja syötte rauhassa. Ja ei sen ruuan tarvitse olla mihinkään tiettyyn aikaan vaan syötte silloin kun se sopii aikatauluihin.

Meillä tyttö harrasti balettia ja luistelua ja olisi vielä halunnut telinejumppaan mutta siihen vedin rajan ja sanoin EI...tosin olisi saanut vaihtaa toisen harkan siihen telinejumppaan mutta se ei kelvannut.

Poika harrastaa jalkkista ja harkkoja on 5-6 krt viikossa mutta valmentajan kanssa on sovittu että poika osallistuu vain 4 krt/vko. Jotain rajaa harrastamiseenkin ja rajat vetää vanhemmat.

Vierailija
7/11 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuskaa, mikä siinä on ongelmana? Jos talli ei ole riittävän lähellä niin sitten se pitä vaihtaa, tai harrastus ei ole sopiva. Jos lasta ei kiinnosta mennä pyörällä tai julkisilla niin ei se harrastuskaan kovin paljoa kiinnosta.

Kuljin itse pyörällä lentopalloharkkoihin, kitaratunneille ja kuvataidekouluun, matkaa oli noin 4km suuntaansa. Joskus jos satoi kaatamalla tai oli -30 astetta niin äiti heitti. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
8/11 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastukset pitää valita läheltä tai kulkea itse ja kimppakyydeillä. Vanhemmat voivat kuskata ehkä kerran viikossa jos oikein tarve.

Vierailija
9/11 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hitto harrastaa telinevoimistelua vapaaehtoisesti?!

Vierailija
10/11 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:42"]

Harrastukset pitää valita läheltä tai kulkea itse ja kimppakyydeillä. Vanhemmat voivat kuskata ehkä kerran viikossa jos oikein tarve.

[/quote]

Miten tämä lisää koko perheen yhteistä aikaa. Eikö kuintekin jokainen voisi vähän tinkiä omista menoistaan perheen eduksi.

Vierailija
11/11 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä(kin) suhteessa olen iloinen, että tuli tehtyä vain yksi lapsi. Ihan ollaan helisemässä tuon yhdenkin menojen kanssa, saati jos niitä olisi useampi. Kaikki menot, viikonloput, lomat ja juhlapyhät järjestellään lapsen harrastusten ehdoilla. Mutta oma valintahan tämä on, ja paljon parempi vaihtoehto kuin se, että lapsi notkuisi luokkakavereittensa tapaan tuossa lähikaupan nurkalla tai makaisi sohvaperunana illat pitkät. Eli loppujen lopuksi en valita.