Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuori ollut viikon TETissä, työkaverit ei edes tervehdi

Vierailija
01.10.2021 |

Onko muilla huonoja kokemuksia yläkoulun TET-jaksosta? Meillä nuori ollut nyt viikon eräässä kaupanalan isossa liikkeessä. Kukaan ei puhu hänelle, suurin osa ei edes tervehdi ja nuori on laitettu yksin varastoon purkamaan tavaroita. Odotimme hieman toisenlaista kohtelua.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan tavallista Suomessa. Standardimeininki, meillä työpaikalla sama, samoin työmatkalla bussikuski julkeasti jättää vastaamatta tervehdyksiin. Huonot tavay vallitsevat maassamme!

Toivottavasti nuoresi ei masennu tästä tai ota sitä itseensä - tuskin on hlökohtaista.

Vierailija
2/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihän otetaan uusi työntekijä vastaan 😬… Huoh! Eipä siellä taida olla kovin hyvä meininki kun aikuiset noin käyttäytyvät.

Vierailija
4/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa että joutuu työpaikalle tekemään töitä. Toiset käyttää tet-jakson kahvinkeittämiseen ja peukaloiden pyörittelyyn.

Vierailija
5/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hiljainen kynnysmatto teini?

Vierailija
6/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä juttu, nuorelle soisi paremmin huomioimisen. Antakaa palautetta TET raportissa.

Vierailija
7/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa että joutuu työpaikalle tekemään töitä. Toiset käyttää tet-jakson kahvinkeittämiseen ja peukaloiden pyörittelyyn.

Juu työntekohan tässä oli se kamala juttu.

Joillain palstalaisilla on kyllä todella huono luetun ymmärtäminen.

Vierailija
8/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se valitettavan usein menee, oma lapseni oli TET-jaksolla isossa kaupassa jossa kukaan ei neuvonut eikä opastanut missään asiassa, sai viikon pyöriä itsekseen eli ei kovin mielekästä. Ei pitäisi ottaa nuoria jos ei ole mitään aikomusta edes vähän panostaa asiaan.

Vierailija
9/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös tuo ole ihan normaalia? En minä ainakaan teininä kuvitellut että minua kohdellaan missään harjoittelupaikassa jotenkin erikoistapauksena. Näitä harjoittelijoita tulee ja menee, ei aikuisilla ole aikaa ruveta leikkimään teinien kaveria.

Nyt aikuisena minulla on satoja "työkavereita", en todellakaan ehdi kaikkia tervehtimään.

Vierailija
10/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa olla työelämässä, pitää pärjätä mulkkujen kanssa. Hän tekee sitä koulun takia, muiden ei tarvitse miellyttää häntä ja maailma ei ole sellainen, että ihmistä hellitään työelämässä.

Vierailija
11/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo siihen nuoreen itseensä välttämättä liity. Tollasiahan suomalaiset on joka paikassa. Aikansa kestää, mutta kyllä siihen tottuu, ja vähitellen uusi normi.

Vierailija
12/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, kurjan kuvan saa nuori työelämästä.

Vaihdoin itse hiljattain työpistettä pienestä yksiköstä isompaan, ennen meitä oli neljä ja juteltiin normaalisti jne. Nyt isommassa yksikössä meitä on kolmisenkymmentä joista noin kolme tervehtii, olen yrittänyt jutella säästä ja työasioista kevyesti, kukaan ei vastaa ja katsovat pitkään. Olen järkyttynyt.

Vierailija
13/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollaisen unelmatyöpaikan löytää? Itseäni vituttaa jo työmatkalla, kun tietää, että kohta joutuu puhumaan ihmisille.

Vierailija
14/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa olla työelämässä, pitää pärjätä mulkkujen kanssa. Hän tekee sitä koulun takia, muiden ei tarvitse miellyttää häntä ja maailma ei ole sellainen, että ihmistä hellitään työelämässä.

Työnantajat voisivat hankkiutua eroon mulkuista ja ottaa tilalle kunnon ihmisiä.

Vierailija
15/15 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskalla ettei haasteta oikeuteen ahdistelusta ja joudu #metoohon.