onko keskenmenonvaara jos ..
Olen nyt tasan 5 vk raskaana ja ensimmäinen odotus on kyseessä eli on varmaan ymmärrettävää että olen huolissaan ehkä liian herkästi.. no eli kysyisin että viimeviikolla kun plusssin nii mulla oli juuri niitä alavatsa kipristelyjä yms. Oireita paitsi pahoinvointia ja rinnat aristivat paljon.
Nyt pariin päivään en ole tuntenut mitään ja rinnatkaan ei arasta nii paljoo.. onko tää normaalia alkuraskaudessa että ei aina tunnu mahassa miltään ? Ajattelin varata jo ajan varhaisultraan missä varmistuis että kaikki on ok ja olen raskaana kun ensimmäiseen neuvolakäyntiinkin on viel 3 ,5 viikkoa!
Tää huoli ja ressi johtuu ainoastaan että mua on peloteltu että monille nää oireet on osoittautunu keskenmenok.. mitä tuumaatte?
Kommentit (9)
Normaalia. Mulla on kahdesta raskaudesta olku nuin et 5-6 rv loppunu kaikki tuntemukset. Sitte taas yhdestä aloin vasta rv9 voida huonosti jota jatku 14 vklle asti. Älä stressaa.
Ei mitään järkeä mennä mihinkään ultraan nyt, jos menee kesken noin varhain niin sitten menee, sille ei voida kumminkaan mitään.
Ja on ihan normaalia että oireet tulevat ja menevät tai eivät tule ollenkaan. Itselläni ensimmäinen raskaus oli hyvin voimakasoireinen, pahoinvointiakin koko raskausaika käytännössä ja loputonta väsymystä, monia kipuja. Toisessa raskaudessa taas ei ollut yhtään mitään oireita paitsi ihan viimeisenä kuukautena vähän ison vatsan aiheuttamia alaselkäkipuja sun muuta pientä, mutta ei mitään rintojen aristusta, ei pahoinvointia, ei väsymystä, ei mitään.
Mulla oireet tuli ja meni alkiraskaudessa, nyt vieressä nukkuu 4 kk vanha vauva.
Ultraan kannattaa mennä vasta kun viikkoja on yli 6, silloin näkyy syke. Itse oon kokenut 2 keskenmenoa. Jos menee kesken niin sitten se menee. Semmonen lohdutus, että jos niin ikävästi kävisi että menee kesken, niin on iso plus että olet ylipäätään raskautunut ja keskenmenon jälkeen tulee melko helposti uudelleen raskaaksi. Näin on mulle lääkärikin sanonut. Koeta nauttia joka hetkestä ja olla murehtimatta liikaa tulevaa, koska se ei mitään auta. Mutta tiedän ettei se ole helppoa. Onnea raskaudesta!
Oireet ei kerro mitään. Mun viimeisin raskaus oli oikein perinteinen, kaikki pahoinvoinnit ja muut ja maha kasvoi. Silti sikiö oli kuollut. Oireet jopa jatkui monta viikkoa, vasta ultrassa näkyi ettei sykettä enää ole ja kehitys oli loppunut jo pari viikkoa aiemmin. 2 raskautta joista syntyivät lapseni, olivat melko oireettomia.
Hei kiitos paljon toi kyllä pudotti kiven harteilta! En mä masennukkaa jos huonosti käy mutta kyl te tiiätte miltä tuntuu ku niiiiin toivoo parasta, siis sitä varhais ultaaki mietin ihan vain sen takia ettei tarvii mennä sinne neuvolaa sitte jos ei ookkaa ei tarvii turhaa jännittää sinne asti mut kyl nyt tuntuu taas hyvältä kuulla että ei ehkä oo aihetta huoleen :)) ♡
Nää ekat viikot on musta ihan älyttömän jänniä ,ja tuntuu et aika ei kulu mihkää, ja kun on ensimmäinen raskaus sitä kuuntelee omaa kehoaa niin vainoharhaisesti et välillä naurattaa :D äääh toivotaa että kaikki menee just niinku pitää ja heinäkuussa olisi pieni ihme sylissä! :))
On ne yhtä jänniä jatkossakin, ainakin minusta. Itse jännään nyt että olenko raskaana. Menkat 4 päivää myöhässä, mitä ne on olleet vain kun olen ollut raskaana. Testit näyttää silti jostain syystä negaa. Yritän olla miettimättä asiaa mutta ei tahdo helposti onnistua. onnea sulle raskaudesta!
Just toi että kun yrittää olla miettimättä jtn nii ei onnistu.. sitä miettii väkisinki... kiitos yritän nauttia,
Ja mä pidän sulle peukkuja jotta plussaat!
Oireet on yksilöllisiä, älä stressaa liikoja. Jos raskaus menee kesken nyt, niin et asialle mitään mahda, joten nauti raskaudestasi ja odota innolla ensimmäistä neuvolaasi! :)