Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies ei halua avioehtoa??

Vierailija
24.11.2014 |

Mä olen itse köyhästä suvusta, eikä mulle ole tulossa perintöä. Miehelläni on isänsä kautta tulossa perittäväksi iso sukutila yhdessä serkkupoikansa kanssa. Mieheni vanhemmat eivät ole naimisissa, ja mieheni äidillä on kolme lasta eri miehelle (aiemmasta liitosta). Mieheni sisarpuolet eivät siis ole perimässä mitään, sillä heidän äitinsä ei omista mitään avomiehensä (eli minun mieheni isän) sukutilasta. He ovat kuitenkin viettäneet lapsuuttaan tuolla tilalla ja mielestäni ovat oikeutetumpia siihen kuin esim. minä.

Juridisesti siis minä olen perimisjärjestyksessä heidän edellään, koska olen perillisen kanssa naimisissa. Olen yrittänyt saada miestäni käsittämään että meidän tulisi tehdä avioehto, että hänen sisarensa eivät joudu tilanteeseen missä joutuvat jotenkin lunastamaan minut (kälyn) ulos että saavat esim. itse muuttaa sukutilalle. Mielestäni se on väärin, mutta mieheni ei näe asiassa ongelmaa??

Mieheni sanoo että ei halua ajatella isänsä kuolemaa, vaikka isänsä on sanonut että on testamentannut kaiken pojalleen eikä avovaimonsa (eli mieheni äidin) lapset tule saamaan mitään. Jos me tekisimme avioehdon, niin eikö mieheni sisarukset perisi sitten sukumökin jos minut rajattaisiin avioehdon myötä siitä pois? Eli jos mulle ja miehelleni tulisi ero, minulla ei olisi oikeutta siihen sukutilaan jos avioehdossa niin määriteltäisiin? Tätä minä haluaisin, sillä on todella ahdistavaa ajatella että vain siksi että minä olen naimisissa perillisen kanssa, olisin siihen oikeutetumpi kuin ne jotka ovat viettäneet lapsuutensa ja elämänsä tuolla tilalla.. Kaikista pahin tilanne olisi, jos mieheni sisarukset kuvittelisivat että olen jotenkin laskelmoinut tämän. En halua periä tai omistaa mitään mitä en ole itse hankkinut, ja mieheni haluttomuus avioehtoon on käsittämätöntä, hänhän suojaisi siinä vain sisarpuolensa, ja jos hän vaikka kuolisi niin minä perisin sitten mieheni ja pahimmassa tapauksessa jopa mieheni äiti joutuisi lunastamaan paikkansa olla sukutilalla?? Eli jos mieheni ja tämän isä kuolisi, minä perisin mieheni naimakaupan kautta mutta mieheni äiti joka ei ole avioliitossa, ei peri avopuolisoaan. Hullua!!!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaivaa päätäsi misilla ajatuksilla. Perinnöstä kun voi aina kieltäytyä ja mahdollisessa erotilanteessa voit lähteä pois ja jättää koko omaisuuden miehellesi. Avopuoliso eikä avopuolison toisen miehen kanssa tekemat lapset ole mitään perillisiä.

Vierailija
2/3 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo kerro aika paljon miten vajaa miehesi on ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mainitse ollenkaan, että onko appiukkosi rajannut puolison pois testamentissaan? Eli sinä et silloin peri kyseistä tilaa tai mitään muutakaan, mitä hän on rajannut.