Botox migreeniin
Hei! Minulle ehdotettiin botoxia migreeniin, julkisella puolella. Mielelläni kokeilisin, mutta pelottaa hieman, että voiko se itse pistäminen provosoida niska/takaraivokipua? Minulla on siis toispuoleinen kertojumi takaraivossa. Migreenipuolella. Niskaan on sattunut tosi paljon akupunktioneulat ja ne aina ovat ärsyttäneet aluetta entisestään pariksi päiväksi. Sitten on kyllä vastaavasti vähän helpottaneet oireet hetkeksi.
Onko täällä joku saanut botoxia migreenin estoon? Onko se itse pistäminen sattunut ja onko tullut pistokohtiin kipuja, esim. niskaan tai ohimoihin? Voiko se auttaa lihasjännitykseen ja vähentää särkyä? Vaikea uskoa, että tämä kroonisesti jumissa oleva takaraivo ”rentoutuisi”, se tietysti olisi enemmän kuin mahtavaa. Minä myös puren hampaita yhteen öisin ja lääkäri meinasi, että se pitää yllä kallonpohjan kipua. Botox voisi kuulemma auttaa.
Kommentit (3)
Kyllä minulla piston jälkeen oli muutaman päivän ne pistokohdat vähän ärtyneet, ärsyttäähän neula aina vähän. Mutta rauhoittui ja muutenkin lihakset rentoutuivat parin viikon päästä. Minulla vähensi bruksismikipuja huomattavasti.
Ei sitä kokeilematta osaa arvioida. Ei vaikutus aluksi kestä montaa kuukautta kauempaa joten mikset kokeilisi?
Mulla kaverilla botox on auttanut bruksaukseen.