Terveyshaastattelu lähestyy, enkä voi sanoa alkoholin
Kommentit (12)
Ei me lääkärit kuitenkaan uskota "ei koskaan" vastauksia, tai sen näkee kyllä jo kaukaa jos on niitä harvoja tapauksia jotka ei juo.
Muutenkin ihan jo lääkiksessä opetettiin että miesten ilmoittama määrä kerrotaan 1,5x ja naisten ilmoittama 2x (koska häpeävät yleensä enemmän kuin miehet).
t. erikoistuva lääkäri
Mä meinaan ainakin ens kerralla sanoa etten polta, vaikka aski menee päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei me lääkärit kuitenkaan uskota "ei koskaan" vastauksia, tai sen näkee kyllä jo kaukaa jos on niitä harvoja tapauksia jotka ei juo.
Muutenkin ihan jo lääkiksessä opetettiin että miesten ilmoittama määrä kerrotaan 1,5x ja naisten ilmoittama 2x (koska häpeävät yleensä enemmän kuin miehet).
t. erikoistuva lääkäri
Ai kiva. Ens kerralla siis sanon sen 2x vähemmän. Kun oikesti juon ehkä kerran kuussa yhden saunaoluen ja joka joulu on raitis, nii lääkäri miettii et joka toinen joulu oikeesti räkäkännissä ja lapset kärsii.
Kunnolla juon pari kertaa vuodessa ja lapset on sillon hoidossa. Tai sit joka toinen kerta kotona, ottakoot lääkäri selvää. 🤔
Itse olen alkoholin suur-kuluttaja mutta kyse on olut-harrastuksesta. Juon ehkä 6 litraa viikossa olutta. Sanon tämän koska minusta määrä ei ole mikään tähtitieteellinen, suurkulutusta se silti tilastollisesti on. Enempää en voisi juoda kun en arkisin juo periaatteesta. Viikonloppuna juon(melkein aina edes jotain). Minulle se ei ole ongelma päihteenä muuten kuin että minua alkaa nukuttamaan viikonloppuisin illalla ja nukahtelen joskus sohvalle.
En kuitenkaan sanoisi olevani mikään suurkuluttaja kun se ei näy edes päälle päin tai vaikuta työhöni.
Minä en ole nauttinut alkoholia 20 vuoteen. Ei sovi. Naama helottaa ja oksennan vielä seuraavana iltana.
Sanoin muuten työterveydessä etten käytä alkoholia niin terveydenhoitaja ei uskonut. Varmasn epäili että olen alkoholisti joka ei juo.
Sanot nolla annosta viikossa ja nauhoitat haastattelun, etteivät vääristele. Kerrot toki myös nauhoittavasi keskustelunne.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen alkoholin suur-kuluttaja mutta kyse on olut-harrastuksesta. Juon ehkä 6 litraa viikossa olutta. Sanon tämän koska minusta määrä ei ole mikään tähtitieteellinen, suurkulutusta se silti tilastollisesti on. Enempää en voisi juoda kun en arkisin juo periaatteesta. Viikonloppuna juon(melkein aina edes jotain). Minulle se ei ole ongelma päihteenä muuten kuin että minua alkaa nukuttamaan viikonloppuisin illalla ja nukahtelen joskus sohvalle.
En kuitenkaan sanoisi olevani mikään suurkuluttaja kun se ei näy edes päälle päin tai vaikuta työhöni.
Ai ei näy päälle päin?
Itse olen suurkuluttaja, enkä edes yritä huijata itseäni noin.
Vierailija kirjoitti:
Mä meinaan ainakin ens kerralla sanoa etten polta, vaikka aski menee päivässä.
Jos sanot tuon lääkärin vastaanotolla tupakka huulessa, saat satasen. Tonnin, jos se on sytytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei näy päälle päin?
Miten se sinulla sitten näkyy. Mistä tiedän että se näkyy? En ole lihava en turvoksissa näytän terveeltä koska ulkoilen paljon. Miten se pitäsi näkyä että juon 6 litraa olutta viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei näy päälle päin?
Miten tuo oli huijausta?
Vierailija kirjoitti:
t. erikoistuva lääkäri
tämä on hyvä esimerkki siitä millaisia älyn kääpiöitä lääkärit toisinaan ovat. Muistan kun aikoinaan minut leimattiin alkoholistiksi, koska intin etten käytä mitään päihteitä ja että en ole koskaan ollut edes kännissä. (Vain vakavasti päihderiippuvaiset ovat kuulemma yhtä ehdottomia ja sekin kuulemma opetetaan jo lääkiksessä *huutonaurua*) Kun en ollut uskovainenkaan, niin eihän se käynyt mitenkään järkeen, ettenkö käyttäisi alkoholia ja oireeni kuitenkin johtuivat alkoholista, väitin mitä väitin. Lähdin vastaanotolta ja vaihdoin lääkäriä, en halua tavata puoskareita edes lääkärin asussa... Uusi lääkäri yllättäen uskoikin minua ja vaivalleni löytyi ihan oikea syy. Suomalaiset ilmeisesti sitten ovat niin alkoholisteja ettei edes lääkäri osaa pyysä objektiivisena potilasta kohdatessaan, vaikka pitäisi.
Voit sanoa ihan mitä sinua huvittaa. Totuuden kertominen ei kaikissa tapauksissa ole järkevää.