Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua tarvitaan! pillerit käytössä, onko raskaus mahdollinen?

Vierailija
23.11.2014 |

Olen käyttänyt minipillereitä nyt n.3kk ja viikko aloituksen jälkeen maha meni aivan sekaisin. Noin 3 päivää viikosta maha saattaa olla niin sekaisin että vessassa joutuu käymään tosi usein. Heikentääkö se pillereiden tehoa?
-
No nyt alkoi sitten ahdistamaan kun perjantaina olin juomassa ja parin miedon paukun jälkeen olo oli kamala ja tuntui että taju lähtee (kotona siis join). Heikotti ja pyörrytti vielä 6 tunnin jälkeen enkä jaksanut seuraavanakaan päivänä liikkua. Normisti 0.5l viinaa alkaa vasta kilahtamaan. Nyt siis alkoholia oli ehkä 4cl kaikenkaikkiaan.
-
Minua on huimannut, turvottaa, voisin ahmia kaikkea kokoajan, kaikki ällöttää niin etten pysty itse kissoja ruokkimaan.
-
Ahdistaa todella paljon koska jos olisin raskaana niin en tiedä selviäisinkö raskaudesta järjissäni pelon takia. Takana kohtukuolema. Abortti ei olisi kuitenkaan vaihtoehto edellisen raskauden takia.
-
Milloin testi kannattaisi tehdä? Vuodon olisi pitänyt alkaa eilen ja aijemmin on menkat tullut mutta melko kummallisesti ja oletan johtuvan pillereistä.
Jos olisinkin raskaana niin onko pillerit pilannut kaiken? Tai se alkoholimäärä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on mahdollista tulla raskaaksi pillereitä käyttäessä. Ettekö te tiedä, että pillerienkin aikana olisi käytettävä kondomia eli tuplaehkäisyä, jos raskaus on ihan ehdoton ei? Tai jos ikä tai lapsiluku riittää, niin sitten sterilisaatio. Sekään ei toisaalta ole 100 % varma, vaan joillakin putket kasvavat takaisin yhteen ja tämäkin ehkäisy pettää. Siispä oikeastaan kaikkien ehkäisykeinojen kanssa olisi hyvä olla se kumi lisäksi...

Vierailija
2/10 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai minä sen tiedän että kortsu olisi suositeltavaa lisänä, mutta harvemmin vakavassa suhteessa sitä tulee käytettyä ja se ei meille sopinut monestakin syystä.
Ehkäisy kun ei ole tähän päivään mennessä pettänyt niin ei tietenkään tule ajateltua että entäs jos nyt kuitenkin. Tosin en osannut koskaan ajatella että omalle kohdalle sattuisi kohtukuolemaakaan. Jos olisin raskaana nyt niin varmasti saisin tukea neuvolasta, läheisisltä yms. Vaikla nyt ajatus onkin pelottava niin selviän kyllä raskaudesta, mutta en siitä jos sama toistuu uudelleen.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietippä itse, ehtiikö se lääke imeytyä, jos sulla on koko ajan maha sekaisin?

Vierailija
4/10 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi

Vierailija
5/10 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa käyttöohjeet. Eiköhän siellä pilleripaketin lippusessa ole maininta miten toimitaan mahataudin iskiessä.

Vierailija
6/10 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuitenkaan oksentanut kertaakaan, mutta maha meni sekaisin pillereistä. Aijemmin oli samaa ja lisäksi mahakramppeja mutta e neuvolassa sanottiin asian olevan normaalia :/ Lähinnä mietin nyt että milloin pitäisi näkyä testissä jos edellisen listan aikana olen tullut raskaaksi ja eilen piti menkkojen alkaa? Voiko siis tosiaan näkyä jo nyt vai pitääkö odottaa? Viime raskaudessa näkyi vasta rv6.
Ap

Vierailija
7/10 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin nyt kun en malttanut odottaa pidempään. Toinen viiva näkyy todella haaleana mutta näkyy kuitenkin. Onko tämä nyt tosiaan sitä mitä luulen? Apua! Lopetanko pillerit kun en ole varma tuosta vai jatkanko vai mitä teen? En ihan tosissani nyt kaipaa vittuilua vaan neuvoa
Ap

Vierailija
8/10 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla e-pillerit ja paketissa nimenomaan sanotaan, että lisäehkäisy on tarpeen, jos on esim. ollut ripulia tai oksentelua.

Vierailija
9/10 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:01"]

Tein testin nyt kun en malttanut odottaa pidempään. Toinen viiva näkyy todella haaleana mutta näkyy kuitenkin. Onko tämä nyt tosiaan sitä mitä luulen? Apua! Lopetanko pillerit kun en ole varma tuosta vai jatkanko vai mitä teen? En ihan tosissani nyt kaipaa vittuilua vaan neuvoa Ap

[/quote]

Lopeta vaan, jos osaat käyttää kortsua siihen asti, että asia varmistuu. Ja jos et olekaan raskaana, niin osaat edelleen käyttää kortsua siihen asti, että saat aloitettua pillerit asianmukaisesti.

Mitäs mies sanoo? Toivoiko raskautta?

Vierailija
10/10 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:02"]

Mulla e-pillerit ja paketissa nimenomaan sanotaan, että lisäehkäisy on tarpeen, jos on esim. ollut ripulia tai oksentelua.

[/quote]

Ap:n paketissa lukee samalla tavalla, mutta Ap:n mielestä kortsun käyttö ei ole oikein tapana vakisuhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän