Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko voisitte lakata väittämästä, että lapset tekevät aina onnelliseksi?

Vierailija
23.11.2014 |

Näiden perhesurmien luulisi todistavan, että äitiys saattaa tehdä ihmisen myös todella onnettomaksi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelee tilannetta jossa äiti oli, ihan pieni vauva, vanhempi lapsi myös tosi pieni ja isä asuu muualla. Kenties ei ollut nukkunut juuri ollenkaan jne. Vauva ehkä itkenyt paljon, toinen lapsi vaatii osaansa. Tällaista kun pyörittää univelat niskassa yksin, niin vähemmästäkin ahdistuu. 

siis äiti teki hirvittävän teon jota ei olisi saanut tapahtua, mutta miksi ei lasten isä ollut yhtään jakamassa tuota arkea? Millaisia vätyksiä jotkut miehet ovat?

Vierailija
2/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa tapahtuvia henkirikoksia on huomattavasti enemmän. Elätkö itse parisuhteessa? Ei kannata. Koska jos jollain on suhteessaan onnetonta, niin on varmasti muillakin.

Olen jokainen päivä onnellinen noista mun ihanista lapsista. Äitiys on tehnyt mun elämän ihanaksi. Ymmärrän tietty, jos kaikki ei ole näin onnekaita, mutta miksi minä en saisi näin sanoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:10"]

Parisuhteessa tapahtuvia henkirikoksia on huomattavasti enemmän. Elätkö itse parisuhteessa? Ei kannata. Koska jos jollain on suhteessaan onnetonta, niin on varmasti muillakin.

Olen jokainen päivä onnellinen noista mun ihanista lapsista. Äitiys on tehnyt mun elämän ihanaksi. Ymmärrän tietty, jos kaikki ei ole näin onnekaita, mutta miksi minä en saisi näin sanoa?

[/quote]

Jokainen löytää onnensa eri asioista. Jostain syystä kuitenkin vapaaehtoista lapsettomuutta jaksetaan ihmetellä, koska "Lapset tuovat niin paljon iloa ja onnellisuutta elämään". Noh, selvästikään ei kaikille äideille.

Vierailija
4/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan väitä, että niin olisi aina. Minut äitiys on kyllä tehnyt onnelliseksi ja saan sen joskus sanoakin.

Vierailija
5/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:13"]

[/quote]

Jokainen löytää onnensa eri asioista. Jostain syystä kuitenkin vapaaehtoista lapsettomuutta jaksetaan ihmetellä, koska "Lapset tuovat niin paljon iloa ja onnellisuutta elämään". Noh, selvästikään ei kaikille äideille.

[/quote] Ihan kuin aistisin pientä vahingoniloa?

Vierailija
6/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on ollut todella vaikea Äidille.Hänen olisi pitänyt vaan hakea apua ja itselle loma vaikkapa sairaalan osastolle .Kyllä sossut olisi hommanneet kriisiperheen lapsille, Äidille toipumisen ajaksi. Itse pitää suu avata ja apua vaatia,kukaan ei voi tietää mitä toisen päässä liikkuu.

Vierailija
7/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ei, mutta ei kai kukaan tosissan käytä perhesurmia nyt perhe-elämän arviointiin? Ei ole kovin realisitisella pohjalla sellainen pohdinta. Katsotaan nyt rauhassa mitä tuostakin tapauksesta selviää.

Vierailija
8/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ei jakseta ihmetellä. Enemmän ihmettelen sitä että miksi kaikki pipipäät väenväkisin tekee lapsia, ja miksi niitä kakaroita pitää tehdä liian lyhyellä ikäerolla, se kun on liian raskasta suurimmalle osalle ihmisiä. Eniten eroaa juuri pienten lasten vanhemmat, pienten lasten isät tekevät eniten ylitöitä... Eikö nyt herranjumala voi miettiä vähän tarkemmin onko itsestä siihen, ja jos päätyy lapsen tekemään, niin katsoo sen kolme-neljä vuotta miten alkaa mennä, ennenkuin tekaisee siihen toisen vaippaperseen?

Minä en tehnyt toista heti perään, vaikka hetken aikaa teki mieli. Muut teki kaksi peräkkäin, ja jokaisella oli helvetin raskasta, eikä pelastanut suhteita tehdä se toinen kakara. Esikoisen kanssa oli hankalaa, oli mustasukkainen vauvalle ja muutenkin paha uhma, mun lapsella ei ollut, helppoa oli.

Vierailija
9/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän edelleen ,että äitiys tekee onnelliseksi.Mutta tämä on vain minun mielipiteeni. Koskaan ei voi puhua toisten puolesta.Ei myöskää voi sanoi muiden puolesta, ettei äityis tee onnelliseksi.

Vierailija
10/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:21"]Näiden perhesurmien luulisi todistavan, että äitiys saattaa tehdä ihmisen myös todella onnettomaksi.
[/quote]

Mistä me tiedämme mikä hänet on onnettomaksi tehnyt?

Vierailija
11/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:21"]Näiden perhesurmien luulisi todistavan, että äitiys saattaa tehdä ihmisen myös todella onnettomaksi. [/quote] Mistä me tiedämme mikä hänet on onnettomaksi tehnyt?

[/quote]

Joo, sitä varmaan ahdisti raha-asiat ja päätti surmata lapsensa. Sillähän niistä rahahuolista selvitään... Tai sit sitä ahdisti lapset. You do the math.

Vierailija
12/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:41"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:38"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:21"]Näiden perhesurmien luulisi todistavan, että äitiys saattaa tehdä ihmisen myös todella onnettomaksi. [/quote] Mistä me tiedämme mikä hänet on onnettomaksi tehnyt?

[/quote]

Joo, sitä varmaan ahdisti raha-asiat ja päätti surmata lapsensa. Sillähän niistä rahahuolista selvitään... Tai sit sitä ahdisti lapset. You do the math.
[/quote]

Kovin suppeaa ajattelua. Kaikki ei ole aina niin suoraviivaista kuin matematiikka.

Vierailija
13/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:00"]

Jos ajattelee tilannetta jossa äiti oli, ihan pieni vauva, vanhempi lapsi myös tosi pieni ja isä asuu muualla. Kenties ei ollut nukkunut juuri ollenkaan jne. Vauva ehkä itkenyt paljon, toinen lapsi vaatii osaansa. Tällaista kun pyörittää univelat niskassa yksin, niin vähemmästäkin ahdistuu. 

siis äiti teki hirvittävän teon jota ei olisi saanut tapahtua, mutta miksi ei lasten isä ollut yhtään jakamassa tuota arkea? Millaisia vätyksiä jotkut miehet ovat?

[/quote]

Nainen ajanut kodista ulos, heittänyt kamat perään ja vaihtanut lukot, kuten miesvihapalstalla monesti neuvotaan.

Voitte olla todella ylpeitä itsestänne?

Vierailija
14/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Äitimyytti - miesviha - nainen on ain uhri.

Hienoa että sait miehen syylliseksi tähän julmaan kaksoismurhaan. Perustelusi ovat feministin käsikirjasta.

Vierailija
15/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Lasten isien luonteesta - tai puhumattakaan edes heidän mahdollisuudestaan osallistua lasten kasvatukseen - ei ole mitään luotettavaa tietoa, mutta vätyksiksi pitää silti heti epäillä....

Vierailija
16/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä tätä tänään että pieniä ikäeroja kritisoidaan ihan täysillä. Te velliperseet jotka ette meinaa edes yhden muksun hoidosta selvitä, yrittäkää tajuta että kaikki eivät ole kuten te. Mulla on 3 lasta 2 vuoden välein enkä haluaisi mitään muuta. Lapset ovat todella läheisiä ja viihtyvät kotona keskenään. 

On jokaisen oma ratkaisu millaisen perheen haluaa. Tietenkään muksuja ei pidä tehdä jos ei jaksa vanhemmuutta. Ja toisaalta satunnainen väsymys kuuluu normaaliin elämään.

Vierailija
17/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:08"]

Ihmettelen kyllä tätä tänään että pieniä ikäeroja kritisoidaan ihan täysillä. Te velliperseet jotka ette meinaa edes yhden muksun hoidosta selvitä, yrittäkää tajuta että kaikki eivät ole kuten te. Mulla on 3 lasta 2 vuoden välein enkä haluaisi mitään muuta. Lapset ovat todella läheisiä ja viihtyvät kotona keskenään. 

On jokaisen oma ratkaisu millaisen perheen haluaa. Tietenkään muksuja ei pidä tehdä jos ei jaksa vanhemmuutta. Ja toisaalta satunnainen väsymys kuuluu normaaliin elämään.

[/quote]

Kyllä on kuitenkin todennäköisempää että siihen väsyy jos on enemmän kuin yksi pieni lapsi, isojen kanssahan aina pärjää, ne kun viihtyvät kotona keskenäänkin, voi itse lähteä vaikka pois välillä.

Vierailija
18/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:29"]

Ei, mutta ei kai kukaan tosissan käytä perhesurmia nyt perhe-elämän arviointiin? Ei ole kovin realisitisella pohjalla sellainen pohdinta. Katsotaan nyt rauhassa mitä tuostakin tapauksesta selviää.

[/quote]

Mutta kun kyse ei olekaan siitä, että perhe-elämä on joko onnellisuuden täyttymystä tai maanpäällistä helvettiä. Noiden kahden välille jää paljon erilaisia kokemuksia - mukaanlukien sellaista tyytymtättömyyttä ja onnettomuutta, joka ei kuitenkaan johda surmatöihin. Olisi kiva, jos nämä tietyt vanhemmat voisivat tunnustaa tämän ilmiön olemassaolon eivätkä jatkaa virttään siitä, miten lasten hankkimisella ei voi koskaan olla mitään negatiivisia seurauksia tai että lapsen mukanaan tuoma hyvä voittaa aina kaiken huonon.

Vierailija
19/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:08"]

[/quote]

Kaksoismurha on satunnaista väsymystä?

Vierailija
20/30 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tämänkin äidin oli äitiys tehnyt onnelliseksi, koska hankki toisen lapsen, mutta kun synnytyspsykoosi ei näitä asioita kyselee.