Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten se äiti on voinut tappaa pienensä??? ja millä tavoin?

Vierailija
23.11.2014 |

Ei, en ymmärrä:((

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina koitetaan selitellä näitä perhesurmia ja lapsien murhaamisia jollain uupumisella, tukiverkon puutteella ym synnytyksen jälkeisellä masennuksella? Miksei voida vaan myöntää että on hulluja ja pahoja ihmisiä, jotka tappavat muuten vain. Puhun yleisellä tasolla, ihan sama ammutko mäkkärin autokaistalla pari ärsyttävää tyyppiä vai lahtaatko omat lapsesi jonossa.

Vierailija
2/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein sen hulluuden laukaisee joku ja se voi olla hoitamaton masennus, uupumus jne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriteko kertonnee puukottamisesta? On se ollut ensipartioille järkytys. Huhhoijakkaa, hiljaiseksi vetää.

Vierailija
4/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luki et lapset oli vaurioituneet tms (kauheeta), että mitään ei ollut tehtävisä heidän pelastamiseksi.

Vierailija
5/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ko. tapausta mutta jos perhe kerran on ollut lasun asiakkaana niin luultavasti äidillä on ollut jonkinlaista mt-ongelmaa tai uupumusta. Asun itse toisessa EU-maassa ja jaksan aina vaan kauhistella Suomen mt-puolen hoitoa. Tai sen puutetta. Asuinmaassani pääsee psykoterapiaan välittömästi ja saa valita terapeutin jopa itse. Tarvittaessa pääsee ilman jonoja laitoshoitoon. Lääkkeitä ei tyrkytetä alkuun, vaan vasta terapian tueksi tarvittaessa. Tiedän Suomesta työni puolesta tapauksia, jotka ovat päätyneet surullisesti, kun e apua ei vaan ole saanut. On vaan jonon jatkoksi laitettu kuukausien ajaksi. Tässä säästetään väärässä kohtaa!

En halua puolustella äidin tekoja, mutta kyllä yhteiskunnalla olisi oltava suurempi vastuu viattomista lapsista ja asioihin pitäisi puuttua ja tarjota apua ajoissa. Kyllä se onnistuu monessa muussa maassa miksei Suomessakin.

Vierailija
6/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaiskohan, että murhasta sais kuolemantuomion, varmasti vähenis hirmuteot, ellet halua joutua itse lahdatuksi. Suomessa ihan liian lepsut tuomiot.

Vierailija
7/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
8/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:20"]Veriteko kertonnee puukottamisesta? On se ollut ensipartioille järkytys. Huhhoijakkaa, hiljaiseksi vetää.
[/quote]

Missä puhutaan veriteosta?

Vierailija
9/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:08"]Mä voin kuvitella tilanteen.

Vauva on itkenyt tosi paljon viimeiset viikot. Äiti on nukkunut vain muutaman tunnin vuorokaudessa. Nyt vauva taas itsee, eikä rauhoitu.. huutaa huutaa huutaa, äiti ärähtää, isompi säikähtää ja alkaa itkeä, nälkäkin on, veresokeri alhaalla, maailma on yhtä huutoa, antakaa mun nukkua. Huh vihdoin hiljaisuus. APUA MITÄ MÄ OLEN TEHNYT?
[/quote] Vitun nauta tapa itsesi !

Vierailija
10/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
11/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:08"]Mä voin kuvitella tilanteen.   Vauva on itkenyt tosi paljon viimeiset viikot. Äiti on nukkunut vain muutaman tunnin vuorokaudessa. Nyt vauva taas itsee, eikä rauhoitu.. huutaa huutaa huutaa, äiti ärähtää, isompi säikähtää ja alkaa itkeä, nälkäkin on, veresokeri alhaalla, maailma on yhtä huutoa, antakaa mun nukkua. Huh vihdoin hiljaisuus. APUA MITÄ MÄ OLEN TEHNYT? [/quote] Toivottavasti sulla ei oo lapsia.

[/quote

On mulla, itseasiassa 9. En ole koskaan ollut lähelläkään tuollaista väsymystä. Mutta osaan asettua toisen ihmisen asemaan.

Tämän kyseisen äidin kohdalla tilanne on edennyt näin kamalaan ratkaisuun.

Se että äiti on itse soittanut hätäkeskukseen, kertoo siitä että teko on ollut harkitsematon, ikäänkuin vahinko.

Kuvitelmani tarkoitus olis avata silmiä sille, että tuo äiti ei välttämättä ole yhtään sen enempää paha kuin kuka tahansa. 

VAin sen myöntäminen, että minullekin voi tulla noin syvä uupumus, minäkin voin ajautua vastaavaan, voi auttaa ihmistä hakemaan ajoissa apua. Jos tiedostaa sen, että jokaisesta ihmisestä löytyy se pimeä puoli, joka pahimman uupumuksen hetkellä voi nousta pintaan, ei tuudittaudu siihen uskoon että 'EN MINÄ vain koskaan voisi noin' 

Useimmat ihmiset eivät uupuneenakaan ajaudu niin syvälle. Kaikille se kuitenkin on mahdollista. Hyvin voimakas uupumus voi vastat psykoosia.

Niin kauan kun perhesurmien tekijät demonisoidaan ja kaikki vain kauhistelevat äitien 'pahuutta' ei todilleselle ongelmalle voida tehdä mitään.

Kun ongelmia aletaan hyväksyä ja ymmärtää, voivat myös uupuneet äidit tunnistaa niitä itsessään ja hakea ajoissa apua.

[/quote]

Mun mielestä soitto hätäkeskukseen jo itsessään on todiste et murhat oli harkittuja. Soittamalla hän petaa itselleen alhaisempaa tuomiota, juuri kuten oli suunnitellut. Ei se mikään vahinko ollut. Ja vaikka sulla olis sata lasta sä et pysty kuvittelemaan mitään mitä tällä murhaajalla on käynyt mielessä. Et mitään. Kukaan ei voi.

[/quote]

Jos on toiminut raivopäissään niin hetken kuluttua voi olla että apua mitä olen tehnyt. En todellakaan usko että on suunnitellut kaiken pedatakseen alhaisemman tuomion. Jos kyseessä lapsensurma, siitä tulee muutenkin lievempi tuomio kuin surmasta tai taposta.

Vierailija
12/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
13/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappaa voi monella tavalla. Ymmärrän. Kauheeta se on.

Ota selvää, jos niin paljon kiinnostaa... Ja jeesustele  ja kauhistele sitten?

Tai mene mieluummin auttamaan jotain, joka tarvitsee APUA. Heitä on.

Vierailija
14/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kuvitella tilanteen.

Vauva on itkenyt tosi paljon viimeiset viikot. Äiti on nukkunut vain muutaman tunnin vuorokaudessa. Nyt vauva taas itsee, eikä rauhoitu.. huutaa huutaa huutaa, äiti ärähtää, isompi säikähtää ja alkaa itkeä, nälkäkin on, veresokeri alhaalla, maailma on yhtä huutoa, antakaa mun nukkua. Huh vihdoin hiljaisuus. APUA MITÄ MÄ OLEN TEHNYT?

Vierailija
15/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:08"]Mä voin kuvitella tilanteen.

[/quote]

Toivottavasti sulla ei oo lapsia.

Vierailija
16/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin Eerika.

Vierailija
17/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim kuristamalla, tukehduttamalla tyynyllä, puukottamalla, myrkyttämällä. uutisessa oli että pelastushenkilökunnan saapuessa paikalle lapsia ei voitu enää pelastaa, tuli ensimmäisenä mieleen juuri puukottaminen.

Vierailija
18/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa....
Ensinnäkään tekotapahan ei kuulu tänne riepoteltavaks alkuunkaan!!!
Toisekseen, se nyt vaan on tappanut ne. Ei siihen välttämättä koskaan tule löytymään selitystä joka tän palstan korppikotkat tyydyttäis täysin.

Vierailija
19/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin voimakasta ravistelua-> niskat katkenneet.

Hrrr. Levätköön rauhassa pienokaiset ♥

Vierailija
20/45 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:08"]

Mä voin kuvitella tilanteen.

[/quote]

Niin juu voit varmaan kuvitella. Mitäpä jos et kuvittelisi, kun mitään et asiasta tiedä? Sinun kuvitelmillasi ei ole mitään arvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi