Seurustelu samanlaisen henkilön kanssa kuin itse! Toimiiko?
Olen tavannut miehen, joka on tosi samanlainen kuin itse oon. Onko teillä kokemusta vastaavasta?
Kommentit (17)
Jos olet väkivaltainen narsistinainen, niin tuskin. Jos olet ihana, huomioonottava ja lempeä, niin kyllä.
Kyllä onnistuu ja toimii erinomaisesti.
Tämähän on juuri se ihannetilanne!
Jos oikeasti olette ihan samanlaiset, vahvistatte toisissanne sekä hyviä että huonoja puolia. Tavallaan ne huonot puoletkin saavat oikeutuksen, kun kummatkin alkavat elää samaa todellisuutta.
Ei toimi. Molemmissa samat viat ja kompromisseja ei pysty tulemaan. En tulisi itseni kanssa toimeen, koska parisuhde vaatii erilaisia vahvuuksia kompensoimaan toisen puolison heikkouksia. Muuten ne viat ylikorostuvat.
Riippuu millaista suhdetta etsit. Samanlainen on tuttu ja turvallinen ja oman kokemuksen mukaan silloin intohimoa ei ole riittävästi. Intohimo vaatii jännitettä ja jännite syntyy erilaisuudesta. Parasta on, jos on sopivasti samanlainen, mutta sopivasti erilainen.
Useinhan tulee nuorena ja kokemattomana valittua samanlainen eli turvallinen elämänkumppaniksi. Sit myöhemmin huomaa, että vanhemapan sitä haluaakin parisuhteelta jotain muuta kuin sitä ennalta-arvattavaa. Itselle kävi näin.
Kuulostaa itsetyydytyksen hifistelyltä
Luulisi, että se on hyvä tilanne. Toki jos ap:llä on korostettuja ongelmia ja toisella on niitä myös, asiat voivat käydä hankaliksi.
Onko miesten mielestä 35v nainen yhtä haluttava kuin 18v neito? Naisen fysiikka muuttuu niin ettei ole enää vanhetessaan yhtä lisääntymiskykyinen.
Kannattaiko naisten sittenkin nuorena etsiä hyvä mies ja perustaa perhe. Eikä niinkuin nykyään vanhemmat naiset opettaa nuoremmille neidoille, että elämänsä jo rakentaneet miehet kuuluisi heille, eli saman ikäryhmän naisille.
Miksi ei onnistuisi? Ainakin ymmärtää toista hyvin. Mulla kaatui edellinen suhde, kun oltiin lopulta liian erilaisia eikä ymmärretty toisiamme aina.