Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit?

Vierailija
22.11.2014 |

Tyttäreni oli paras kaveri yhden tytön kanssa noin 8v, eli koko kouluajan. Nyt ysillä tyttäreni on hakeutunut tietoisesti toiseen porukkaan. Nyt tuo entinen paras kaveri on alkanut käyttämään alkoholia nykyisten kavereidensa kanssa. Joskus on kuulemma jopa ajanut skoballa, kun on juonut siideriä.

Olemme ystävystyneet kaverin vanhempien kanssa tässä vuosien varrella ja lomailemme usein yhdessä. Viime kesänä yritin varoittaa tuota kaverin äitiä eli ystävääni teinien alkoholin käytöstä, mutta ystaväni piti aivan mahdottomana oman tyttärensä alkoholin käyttöä, vaikka kuinka yritin varoittaa ja vihjailla. En haluaisi paljastaa, että oma tyttäreni kertoo jutut mulle, mutta onko mun velvollisuus pudottaa vanhemmat todellisuuteen? Tuntuu aivan mahdottomalta aloittaa keskustelut uudestaan, kun äiti on todella voimakkaasti sitä mieltä, ettei heidän lapsensa koskaan uskaltaisi. Eivät varmasti edes tarkasta teinin kuntoa kotiintullessaan, kuten olisi viisasta. Itse tosiaan toivoisin saavani tietoa, mutta toisaalta uskon mitä vaan ja olen valmis vastaanottamaan tiedon, mitä teinit puuhaa. Jos itse näkisin ko. tytön jossain ryyppäämässä ilmoittaisin heti vanhemmille, mutta en haluaisi narauttaa tytärtäni, kun kertoo juttuja.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikin hyvä jos jäisi kiinni, sillä ei tosiaan ole mukava jos tyttösi joutuisi silmätikuksi tms. Voisitko kertoa vaikka nähneesi tämän tyttösi kaverin kännissä tms? Uskoisin että vanhemmat haluavat kyllä tietää jos tällainen tilanne olisi. Varsinkin noin nuorena ja jos on vielä miin tyhmä että ajaa kännissä. Nuorilla on kokeiluja mutta tuo vaikuttaa jo holtittomalta:/ toivottavasti tilanne selkenee!

Vierailija
2/4 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti liiku iltaisin missään, missä voisin törmätä kännikkäisiin teineihin eli hiukan vaikea keksiä, missä olisin nähnyt tytön kännissä. Kun sen pitäisi vielä pitää paikkaansakin, jos alkavat enemmän keskustelemaan. Ko, kaveri on kyllä laittanut instagramiin jotain vihjailuja juomisesta eli ehkä voisin sillä perusteella vihjaista, tosin en ole itse sielläkään, mutta ehkä voisin sanoa, että kuulin jostain kuvasta. Vähän keksittyä kaikki eli kaverin on varmasti helppo keksiä, mistä vanhemmat ovat saaneet tiedon :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos en pysty kertomaan aivan suoraan tilannetta, sitä helpompi vanhempien on kieltää kaikki ja olla sitä mieltä, että ehkä ne muut, muttei heidän lapsensa.

ap

Vierailija
4/4 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se itsekseen narahda joku kerta, jolloin vanhempien silmät aukenevat. Mielestäni olet tehnyt tarpeeksi kun olet tuonut tietoon huolesi teinien alkoholin käytöstä (yleisesti).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä