Minulla luultavasti diagnoosina autismi. Mitä tapahtuu sen jälkeen, onko siihen jotakin kuntoutusta tms?
Kommentit (9)
Riippuu ihan siitä haittaavatko oireesi sinua arjessa. Jos haittaavat, voit kyllä saada juuri sinulle sopivaa täsmäkuntoutusta. Painottuvatko hankaluudet sosiaalisiin suhteisiin, aistisäätelyyn vai rutiinisidonnaisuuteen ja joustamattomuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä haittaavatko oireesi sinua arjessa. Jos haittaavat, voit kyllä saada juuri sinulle sopivaa täsmäkuntoutusta. Painottuvatko hankaluudet sosiaalisiin suhteisiin, aistisäätelyyn vai rutiinisidonnaisuuteen ja joustamattomuuteen?
Minulla on vähän näitä kaikkia edellämainittuja asioita ongelmana. Ap
Jos hyvin käy, niin saat monenlaista käyttäytymisterapiaa.
Saatat saada psykoterapiaa autismiin tutustuneelta terapeutilta ainakin jos autismi on aiheuttanut mt-ongelmia. Ja kaikki sairaanhoitajat ym lässyttävät sinulle kuin olisit vajaaälyinen kun huomaavat diagnoosisi listasta.
Vierailija kirjoitti:
Saatat saada psykoterapiaa autismiin tutustuneelta terapeutilta ainakin jos autismi on aiheuttanut mt-ongelmia. Ja kaikki sairaanhoitajat ym lässyttävät sinulle kuin olisit vajaaälyinen kun huomaavat diagnoosisi listasta.
Hei, minulle on käynyt näin! Ensin hoitaja oli todella tiukan oloinen ja epäkohtelias, mutta kun hän katsoi tietojani hän säpsähti ja hänen koko olemus muuttui. Hän alkoi puhumaan todella hitaasti ja kilttiin sävyyn ja norsun ruttu vaihtui pakotettuun hymyyn. :D
Älä mieti asiaa liikaa ennen kuin olet saanut diagnoosin. Se voi jäädä saamatta, vaikka oireet täsmää.
On ollut mielenterveysongelmia, työura on ollut hyvin katkonainen ja olen ollut työttömänä usein pidempiä jaksoja. Sosiaaliset kontaktit se suurin ongelma. Ap
Vierailija kirjoitti:
Et voi tehdä asialle mitään.