Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla luultavasti diagnoosina autismi. Mitä tapahtuu sen jälkeen, onko siihen jotakin kuntoutusta tms?

Vierailija
30.09.2021 |

Kellään tietoa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä asialle mitään.

Vierailija
2/9 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä haittaavatko oireesi sinua arjessa. Jos haittaavat, voit kyllä saada juuri sinulle sopivaa täsmäkuntoutusta. Painottuvatko hankaluudet sosiaalisiin suhteisiin, aistisäätelyyn vai rutiinisidonnaisuuteen ja joustamattomuuteen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä haittaavatko oireesi sinua arjessa. Jos haittaavat, voit kyllä saada juuri sinulle sopivaa täsmäkuntoutusta. Painottuvatko hankaluudet sosiaalisiin suhteisiin, aistisäätelyyn vai rutiinisidonnaisuuteen ja joustamattomuuteen?

Minulla on vähän näitä kaikkia edellämainittuja asioita ongelmana. Ap

Vierailija
4/9 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyvin käy, niin saat monenlaista käyttäytymisterapiaa.

Vierailija
5/9 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat saada psykoterapiaa autismiin tutustuneelta terapeutilta ainakin jos autismi on aiheuttanut mt-ongelmia. Ja kaikki sairaanhoitajat ym lässyttävät sinulle kuin olisit vajaaälyinen kun huomaavat diagnoosisi listasta.

Vierailija
6/9 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatat saada psykoterapiaa autismiin tutustuneelta terapeutilta ainakin jos autismi on aiheuttanut mt-ongelmia. Ja kaikki sairaanhoitajat ym lässyttävät sinulle kuin olisit vajaaälyinen kun huomaavat diagnoosisi listasta.

Hei, minulle on käynyt näin! Ensin hoitaja oli todella tiukan oloinen ja epäkohtelias, mutta kun hän katsoi tietojani hän säpsähti ja hänen koko olemus muuttui. Hän alkoi puhumaan todella hitaasti ja kilttiin sävyyn ja norsun ruttu vaihtui pakotettuun hymyyn. :D

Vierailija
7/9 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti asiaa liikaa ennen kuin olet saanut diagnoosin. Se voi jäädä saamatta, vaikka oireet täsmää.

Vierailija
8/9 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut mielenterveysongelmia, työura on ollut hyvin katkonainen ja olen ollut työttömänä usein pidempiä jaksoja. Sosiaaliset kontaktit se suurin ongelma. Ap

Vierailija
9/9 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: