Pitkän tukan rasvoittuminen
Pitäisi pestä joka toinen päivä ja sinä toisena päivänä tukka on jo ihan rasvainen ja kutiseva, kunnes pesen sen. Miksi tukkani rasvoittuu noin nopeasti?
Ei ole varmaan hyväksi pestä pitkää tukkaa usein?
Kommentit (10)
Mä pesen joka päivä. Näin olen toiminut jo 25 vuotta enkä ymmärrä, miksi pitäisi kulkea rasvatukassa.
Vierailija kirjoitti:
Mä pesen joka päivä. Näin olen toiminut jo 25 vuotta enkä ymmärrä, miksi pitäisi kulkea rasvatukassa.
Vaikuttaako hiusten kasvuun tai katkeiluun?
Minäkin pesen joka päivä. Latvatkin saavat samalla päivittäistä hoitoa, päänahan rasva ei niihin saakka ylety millään.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma. Kyllähän naamakin pestään jos rasvottuu, miksei siis hiuspohjakin. Eikä ole tukka kärsinyt, päinvastoin silloin kärsi kun yritin väkisin pidentää pesuväliä (kun kuulemma se jokapäiväinen pesu oli syynä siihen rasvottumiseen), silloin päänahkaan tuli kipeitä isoja finnejä tms ja hiuksia alkoi lähtemään.
Joillain toimii se, että pesee vain kerran tai pari viikossa. Sitten on meitä, jotka pitkän kärvistelyn jälkeen tajuaa, että liimaletti mikä liimaletti, parempi vaan pestä joka toinen päivä, niin olisi edes 50% ajasta puhtaan näköiset ja tuntuiset hiukset. :D Päänahkakaan ei ole enää ärtynyt ja kutiseva, kun aloin pesemään tukkaani joka toinen päivä.
Sama homma ja ei auta vaikka pidentäisi pesuväliä. Aivan saatanallinen kutina alkaa, raavin päänahan verille ja sinne muodostuu sellaisia rasvakiteitä tai mitä lie. Haisee myös ällölle rasvalle. Hiuksia myös tuntuu lähtevän enemmän rasvaisena. Tuloksena kipeä ja tulehtunut päänahka...
Eli pesen useammin. Hiukset rintojen yli eli ihan semipitkät.
Pesen joka päivä. Enkä myöskään voi paljoa käyttää muotoilutuotteita, koska tuntuu, että ne lisäävät rasvoittumista.
Välillä kesäisin/lomalla olen yrittänyt saada pidennettyä pesu väliä, mutta ei sovi mun hiuksille. Ja se rasvoittuminen jatkuu sitten myös pituuksiin eli ei kiitos. Pesen joka päivä jatkossakin
Olisko ruokavaliossa tarkistamisen varaa, jos päänahka lykkää rasvaa noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaako hiusten kasvuun tai katkeiluun?
Voihan se vaikuttaa, en tiedä. Tykkään kuitenkin freesistä tukasta, joten olen ottanut riskin.
En tajua miten jotkut voivat olla viikonkin pesemättä. Sellainen joka kolmas päivä olisi kiva.